Jeps. Näemmä syy on just noissa superlonsuikaleissa. Ihmettelinkin ensin mitä superlon nöyhtää sieltä puhaltimesta pukkaa ulos. Ihan murusina koko
superlon. Pitää varmaan ottaa kojetaulun yläpuoli irti, jotta saa fiksattua ?
Lämmintä kaipaillen
Lämppärinkenno (5) ja puhallinmoottori (14) koteloineen lämmönsäätöläppineen on tavoitettavissa konehuoneen puolelta. Hakutoiminnolla löydät varmasti ohjeita kun kokeilet hakusanoilla puhallin tai kenno.K-K kirjoitti:Pitää varmaan ottaa kojetaulun yläpuoli irti, jotta saa fiksattua ?
Jos puhallin puhaltaa vaahtomuovia, se ei välttämättä ole lähtöisin suikaleista 6, vaan ehkä ennemminkin 16.
Puhaltimen ja kennon purkaminen on hankalan homman maineessa, voisi yrittää selvitellä tarkemmin missä kaikkialla on vikaa ennen kuin alat purkaa. Puhallinkotelon ja kennon irrottaminen onnistuu hyvillä foorumilta saatavilla ohjeilla ihan mainiosti, kun homman tekee varovasti ja oikein.
Esim. tästä saattaa päästä jäljille:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 379#240379
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Lämppärinkenno (5) ja puhallinmoottori (14) koteloineen lämmönsäätöläppineen on tavoitettavissa konehuoneen puolelta. Hakutoiminnolla löydät varmasti ohjeita kun kokeilet hakusanoilla puhallin tai kenno.K-K kirjoitti:Pitää varmaan ottaa kojetaulun yläpuoli irti, jotta saa fiksattua ?
Jn suikaleista 6, vaan ehkä ennemminkin 16. os puhallin puhaltaa vaahtomuovia, se ei välttämättä ole lähtöisi
Puhaltimen ja kennon purkaminen on hankalan homman maineessa, voisi yrittää selvitellä tarkemmin missä kaikkialla on vikaa ennen kuin alat purkaa. Puhallinkotelon ja kennon irrottaminen onnistuu hyvillä foorumilta saatavilla ohjeilla ihan mainiosti, kun homman tekee varovasti ja oikein.
Esim. tästä saattaa päästä jäljille:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 379#240379
Mutta kylmyyteen osat 16 ei liity mitenkään!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Lämmintä kaipaillen
Jatketaanpas näiden 10 vuotta levänneiden tonnaritopiikkien nostamista.
Tiivistää se ilmeisesti olisi syytä, kun tavoitteena on mahdollisimman lämmin talviauto. Onko suosituksia materiaalin suhteen?

Lämppärinkenno on kaivettu ulos, ja totesin, että uudessa Motonetista haetussa kennossa ei ole valmiina mitään tiivisteitä ympärillä.ecopower kirjoitti:Kannattaa myös tiivistää kenno koteloon!!!
Tiivistää se ilmeisesti olisi syytä, kun tavoitteena on mahdollisimman lämmin talviauto. Onko suosituksia materiaalin suhteen?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Lämmintä kaipaillen
Minulla ainakin oli tiivistenauha irrallaan paketissa.
Se on jotain superlonin tapaista ja ilmeisesti laitetan vaan estämään kennon kolisemista, mutta kyllähän se ohivirtaustakin estää samalla.
Se on jotain superlonin tapaista ja ilmeisesti laitetan vaan estämään kennon kolisemista, mutta kyllähän se ohivirtaustakin estää samalla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Lämmintä kaipaillen
Hmh, ei mulla mitään tiivistettä ollut mukana. Ratkaisin asian näin:
http://sdrv.ms/176hQT0
Kaksipuolinen teippi ja 5 mm solumuovikaistale. En tiedä kuinka täydellisesti se on enää paikallaan sen jälkeen, kun kennon survoin lokeroonsa, mutta ei ainakaan kolisevan tuntunut. Ja lämmintä tulee kabiiniin alustavien havaintojen mukaan ihan mukavasti.
http://sdrv.ms/176hQT0
Kaksipuolinen teippi ja 5 mm solumuovikaistale. En tiedä kuinka täydellisesti se on enää paikallaan sen jälkeen, kun kennon survoin lokeroonsa, mutta ei ainakaan kolisevan tuntunut. Ja lämmintä tulee kabiiniin alustavien havaintojen mukaan ihan mukavasti.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73