Rattivaihde kirjoitti:^Ei, vaan sinuunkin on iskenyt megaloturbomania a.k.a. usko siihen että tehoa ei ole koskaan riittävästi.
Melkosen sammakon päästit suustas, kun suhteuttaa, et tämä on Saabbifoorumi
Silloin tällöin tulee ostettua jääkaappiin muutama olut, mutta en silti juo kaikkea kerralla. Kiva kuitenkin tiedostaa että olutta on kun jano iskee
Ja tuon tehon kanssa on sitten samalla lailla, harvoin sitä oikestaan tarvitsee, mutta kiva tietää että on reservissä vähän ylimääräistäkin kun tarve sattuu kohdalle
Komppaan kyllä JP_Vetteä, itsekkin luulin että saabin vakiot 185 on ihan passelisti, kunnes laitoin ton biostagen...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Rattivaihde kirjoitti:Tyylikkäästi ohititte tuon "luotettavuus"-kohdan viestistäni. :D Todellisuudessahan tuo teidän kiihdytystilanne menee niin että vapari-Saab kiihtyy ripeästi kun vain uskaltaa käyttää kierroksia (moottori on kuitenkin suunniteltu kiertämään ongelmitta sinne lähemmäs kuuttatuhatta), kun taas se jo ostaessa tuplasti kalliimpi turbo on tien laidassa sytytyskasetin, Garrettin, kansipahvin tms. vaihdossa. :mrgreen:
Vielä perään pieni tietoisku sinne turbouniversumiin: tuo ~11 sekuntia nollasta sataan johon kuusitoistaventtiiliset ruiskusaabit pystyvät on täällä oikeassa maailmassa suorituksena hieman keskitason yläpuolella ja sillä on kovasti keretty kiireessäkin. :wink:
Itseasiassa omistamani vaparisaabit ovat olleet huomattavasti epäluotettavampia kuin turboilla varustetut. :)
Ja kaikki yli 10s kiihtyvyydet katellaan kalenterista. :)
Fakiiri kirjoitti:
Ja tuon tehon kanssa on sitten samalla lailla, harvoin sitä oikestaan tarvitsee, mutta kiva tietää että on reservissä vähän ylimääräistäkin kun tarve sattuu kohdalle
Turbosaab on vähä niinku impotenssi isomunasella. Eihän vehkeet aina pelaa, mutta on hyvä tietää mihin tarvittaes pystyy.
Sori vaan jos jonkun klubilaisen mutta ihan naurettava hinta. Voihan sitä tehoa löytyä mutta ei nyt sentään liikuta noissa lukemissa. Eipä se nyt tyhmä ole joka pyytää :lol:
Onkos sulla tarkempaakin faktaa noista tehoista? Tuo mailin loppunopeus korreloisi aika hyvin kerrottuihin teholukemiin.
Sori vaan jos jonkun klubilaisen mutta ihan naurettava hinta. Voihan sitä tehoa löytyä mutta ei nyt sentään liikuta noissa lukemissa. Eipä se nyt tyhmä ole joka pyytää
Kannattaako se aukoa päätään jos ei ole mitään käsitystä mitä ko. auton tekniikalle on tehty ja mitä pelkästään osat maksavat?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sori vaan jos jonkun klubilaisen mutta ihan naurettava hinta. Voihan sitä tehoa löytyä mutta ei nyt sentään liikuta noissa lukemissa. Eipä se nyt tyhmä ole joka pyytää
Kannattaako se aukoa päätään jos ei ole mitään käsitystä mitä ko. auton tekniikalle on tehty ja mitä pelkästään osat maksavat?