On! Ja kun vielä saisivat jollain ilveellä uuskorisen 95:n takaisin tuotantoon, niin ostaisin piiitkän pullon.tsaarela kirjoitti:On se vaan pirun hyvän näköinen auto edelleenkin.
http://www.saabsunited.com/2013/09/vide ... -line.html
Saabin tulevaisuus II
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saabin tulevaisuus II
Takakontista näyttää merkki kadonneen - tilalle volvomainen teksti. Mielenkiintoisimmat jättivät näyttämättä. Konehuone ja kojetaulu olisi kiinnostanut.
Tuplaputket eli voimoo...
Tuplaputket eli voimoo...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuo oli jo Spyker 9-3 Saabissa eli Griffinissä. Myös sumarit on griffinistä.Henkka poika kirjoitti:Takakontista näyttää merkki kadonneen - tilalle volvomainen teksti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus II
Onhan kupla volkkarissakin tuplaputket eli voimoo.Henkka poika kirjoitti:Takakontista näyttää merkki kadonneen - tilalle volvomainen teksti. Mielenkiintoisimmat jättivät näyttämättä. Konehuone ja kojetaulu olisi kiinnostanut.
Tuplaputket eli voimoo...
9-5 Aero - 00
Re: Saabin tulevaisuus II
Eipä tuossa autossa vielä ole mitään uutta nähtävää ainakaan sisustan suhteen. Huhujen mukaan myös tekniikka oli vielä "vanhaa varastoa" mutta eihän tuon yksilön ollut edes tarkoitus olla juuri muuta kuin tuotantolinjatesti.Henkka poika kirjoitti:Konehuone ja kojetaulu olisi kiinnostanut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saabin tulevaisuus II
Jospa se o näytekappale Kiinaan... Sieltähän Nevs asiakkaansa nappaa. Idässähän menee kaupaksi muutaman mallisukupolven vanhat volkkaritkin, nekin faceliftillä varustettuna. Olikos vielö niin, että Saabi tulee olemaan Kiinan markkinoille uusi merkki?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Saabin tulevaisuus II
Taitaa olla rumpujarrut edessä ja takana Näyttää jotenkin kummalliselta jarrut tuossa viteossa???
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hirsch"
- Viestit: 773
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus II
Minusta näytää, että etu- ja takajarrulevyjen päällä on jotkut "kuljetussuojat"Saabinsti kirjoitti:Taitaa olla rumpujarrut edessä ja takana Näyttää jotenkin kummalliselta jarrut tuossa viteossa???
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Veikkaisin juurikin jotain varastointisuojia, muutenhan kaikissa uusissa autoissa olisi autoliikkeeseen saapuessa jo jarrulevyt ruosteessa kun aikaa kuluu satamassa ja maahantuojan varastossa ym.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Kaikkeva ne keksivät.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisi ehkä GM:n ollut viisaampaa antaa uuden ysivitosen oikeudet yrityskaupassa; nyt vapaana juoksevat Saab-insinöörit lyövät kapuloita mm GM:n rattaisiin:
http://www.teknikensvarld.se/2013/09/25 ... euro-ncap/
http://www.teknikensvarld.se/2013/09/25 ... euro-ncap/
Re: Saabin tulevaisuus II
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Saabin tulevaisuus II
Muutoksia tulossa eli Nimen vaihdos:
Saab Automobile Parts med verksamhet i Nyköping byter namn till Orio.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5661822
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Eli Saab Automobile Parts vaihtaa nimensä Orio'ksi.
Lennart Ståhl puulaagin toimitus johtaja kertoo, että näin on helpompi laajentaa erimerkkisten autojen varaosiin tällä uudella nimellä ja täten myös laajentaa toimialuetta eurooppaan.
Saab Automobile Parts med verksamhet i Nyköping byter namn till Orio.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5661822
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Eli Saab Automobile Parts vaihtaa nimensä Orio'ksi.
Lennart Ståhl puulaagin toimitus johtaja kertoo, että näin on helpompi laajentaa erimerkkisten autojen varaosiin tällä uudella nimellä ja täten myös laajentaa toimialuetta eurooppaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Norjassa kaksi sähköautomallia TOP10-rekisteröintitilastoissa. KL.fi tänään:
Keskustelin tuossa alkuviikosta erään konsultin kanssa, joka on mukana yhdessä sähköautojen sähkönjakeluhankkeessa. Hänen mukaansa sähköautojen korkea hinta perustuu pitkälti akkujen kalleuteen, ja tähän olisi ratkaisu se, että ostaessasi auton sähköyhtiö ostaakin akut siihen autoon. Aina kun auto on parkissa, se on kiinni verkossa, ja sähköyhtiö voi käyttää omistamaansa akkulegioonaa kulutusvaihtelujen tasaamiseen.
Toisin sanoen kylmänä talvisena lauantai-iltana, kun kaikki laittavat kiukaan päälle ja Suomen autopaikoilla makaa 50 000 Sähkö-Saabia töpselit kiinni, ei sähkön tuotanto ja spot-hinta pompsahdakaan siten että pitää käynnistää pari varavoimalaa, vaan hetkellinen kysyntäpiikku puretaan Saabeista. Saunomisen loputtua Saabit ladataan taas täyteen. Samaa kausivaihtelua esiintyy joka vuorokausi yön ja päivän välillä, ja isolla sähköautokannalla voitaisiin luopua useista varavoimaloista. Toisin sanoen sähköyhtiölle on järkevämpää ostaa sähköautojen akkuja kuin investoida uuteen varavoimalaitokseen.
Pessimisti sanoo että utopiaa, optimisti uskoo idean toteuttamiskelpoisuuteen. Jokainen valitkoon kantansa.
Pieniä ovat kuitenkin myyntimäärät numeroina, ja suuria ovat veronmaksajien tuet sähköautobisnekselle.Norjan suosituin auto ei ollut syyskuussa VW Golf tai Toyota Auris vaan sähköauto Tesla Model S.
Näin kertoo norjalaislähteisiin viittaava uutistoimisto TT, jonka mukaan Teslaa myytiin syyskuussa 616 kappaletta. Se merkitsee 5,1 prosentin markkinaosuutta Norjassa.Myyntitilaston kymmenen kärjessä -listalla on myös toinen sähköauto, Nissan Leaf. Sen markkinaosuus on 2,9 prosenttia.Norjassa rekisteröitiin syyskuussa yhteensä 12 168 henkilöautoa, vähän yli yhdeksän prosenttia enemmän kuin viime vuoden syyskuussa.Autolehti Teknikens Världin mukaan Norja tukee sähköautojen ostajia valtavilla summilla.Eräät kriittiset norjalaiset autotoimittajat ovat laskeneet, että ilman tukiaisia Teslan Model S:n huippumalli Performance maksaisi yli 1,3 miljoonaa Norjan kruunua, kun norjalaisostaja saa sen nykyään noin 600 000 Norjan kruunulla, noin 74 000 eurolla.S-mallin autokohtaiset subventiot ovat 500 000 - 700 000 Norjan kruunua, jopa yli 86 000 euroa.Myös sähköautojen käyttöä subventoidaan monella lailla Norjassa. Parkkeeraaminen sekä lauttamatkat ovat ilmaisia ja sähköautoilla saa ajaa bussikaistoilla.
Keskustelin tuossa alkuviikosta erään konsultin kanssa, joka on mukana yhdessä sähköautojen sähkönjakeluhankkeessa. Hänen mukaansa sähköautojen korkea hinta perustuu pitkälti akkujen kalleuteen, ja tähän olisi ratkaisu se, että ostaessasi auton sähköyhtiö ostaakin akut siihen autoon. Aina kun auto on parkissa, se on kiinni verkossa, ja sähköyhtiö voi käyttää omistamaansa akkulegioonaa kulutusvaihtelujen tasaamiseen.
Toisin sanoen kylmänä talvisena lauantai-iltana, kun kaikki laittavat kiukaan päälle ja Suomen autopaikoilla makaa 50 000 Sähkö-Saabia töpselit kiinni, ei sähkön tuotanto ja spot-hinta pompsahdakaan siten että pitää käynnistää pari varavoimalaa, vaan hetkellinen kysyntäpiikku puretaan Saabeista. Saunomisen loputtua Saabit ladataan taas täyteen. Samaa kausivaihtelua esiintyy joka vuorokausi yön ja päivän välillä, ja isolla sähköautokannalla voitaisiin luopua useista varavoimaloista. Toisin sanoen sähköyhtiölle on järkevämpää ostaa sähköautojen akkuja kuin investoida uuteen varavoimalaitokseen.
Pessimisti sanoo että utopiaa, optimisti uskoo idean toteuttamiskelpoisuuteen. Jokainen valitkoon kantansa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Silloin aikanaan kun saab itse suunnitteli sähköpirssiä niin tehtiin kartoituksia ruotsia käsittävästä verkostosta saab verstaita jotka vaihtaisivat auton akut noin viiteen minuuttiin, siis kysymyksessä oli eräänlainen vuokra-akku sydeemi.
Katsotaan nyt ja odotellaan Nevs'in ideoita tästä, tiedän, että heilläkin on sama konsepti mielessä ja he harkitsevat sen toimivuutta, Huom! tällä hetkellä ainoastaan ruotsissa.
Katsotaan nyt ja odotellaan Nevs'in ideoita tästä, tiedän, että heilläkin on sama konsepti mielessä ja he harkitsevat sen toimivuutta, Huom! tällä hetkellä ainoastaan ruotsissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.