Ollut se perinteinen ongelma tonnarissa, että vilkut toimii ja hätävilkut vain satunnaisesti jos ollenkaan. Foorumia selaamalla ongelma olisi ehkä kylmät juotokset releessä.
Miten tuon katkaisimen saa tuolta kojelaudan sisältä ulos? Ei saa suoraan kaivettua, kun nuo metallikiinnikkeet ottaa kiinni. Ja olisko kellään ylimääräsenä tuommosta muoviosaa? Uusihan on jostain hommattava.
Jonii kirjoitti:Ollut se perinteinen ongelma tonnarissa, että vilkut toimii ja hätävilkut vain satunnaisesti jos ollenkaan. Foorumia selaamalla ongelma olisi ehkä kylmät juotokset releessä.
Miten tuon katkaisimen saa tuolta kojelaudan sisältä ulos? Ei saa suoraan kaivettua, kun nuo metallikiinnikkeet ottaa kiinni. Ja olisko kellään ylimääräsenä tuommosta muoviosaa? Uusihan on jostain hommattava.
Itsellä oli tämä samainen ongelma. Itse totesin vian olevan releessä laittamalla hätävilkut päälle ja paukauttamalla kojelautaa releen kohdalta. Aina kun löi niin vilkut toimi muutaman välähdyksen
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Mawerick kirjoitti:Sormi tosta reiästä sisään ja lykkäät kellon takapuolelta ulos kojelaudasta, saat lisätilaa operoida.
Kello kyllä irtoaa helposti, mutta johdoissa ei riitä pituus, että saisi kokonaan ulkopuolelle ja käden sisälle reiästä. Vai uskaltaakohan tuota repiä vähän voimakkaammin ulos? Vähän huonosti näkee, että miksi johtosarja ottaa kiinni ja olisiko siellä väljää jos vähän enemmän voimaa käyttäisi..
Tonnari88 kirjoitti:Itsellä oli tämä samainen ongelma. Itse totesin vian olevan releessä laittamalla hätävilkut päälle ja paukauttamalla kojelautaa releen kohdalta. Aina kun löi niin vilkut toimi muutaman välähdyksen
No miten lopulta ratkaisit tämän ongelman? Hommasitko uuden releen vai pitikö kolvata kylmiä juotoksia kuntoon?
Jonii kirjoitti:Kello kyllä irtoaa helposti, mutta johdoissa ei riitä pituus, että saisi kokonaan ulkopuolelle ja käden sisälle reiästä. Vai uskaltaakohan tuota repiä vähän voimakkaammin ulos? Vähän huonosti näkee, että miksi johtosarja ottaa kiinni ja olisiko siellä väljää jos vähän enemmän voimaa käyttäisi..
Nyppää kellon takaa liitin irti. Myös siinä katkaisijassa on liittimellä piuhat kiinni...
Itellä oli aikoinaan sama juttu, avasin releen ja käytin juotokset sulana. Nyt on toiminut jo monta vuotta.
Tonnari88 kirjoitti:Itsellä oli tämä samainen ongelma. Itse totesin vian olevan releessä laittamalla hätävilkut päälle ja paukauttamalla kojelautaa releen kohdalta. Aina kun löi niin vilkut toimi muutaman välähdyksen
No miten lopulta ratkaisit tämän ongelman? Hommasitko uuden releen vai pitikö kolvata kylmiä juotoksia kuntoon?
Kaivelin releen esiin ja itsellä näkyi selkeä kylmäjuotos. Lämmitin muutkin ja nyt on toiminut moitteetta.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Mulla samaa vikaa, mutta eipä auttanut tinaus. Eikä siellä releessä huonoja tinauksia muutenkaan näkynyt. Täytyis varmaan vielä uudelleen tutkia, kun hätävilkut tosiaan välähtelee muutaman kerran kun lyö nyrkkiä sulakeboksin kohdalle.
arcti kirjoitti:Mulla samaa vikaa, mutta eipä auttanut tinaus. Eikä siellä releessä huonoja tinauksia muutenkaan näkynyt. Täytyis varmaan vielä uudelleen tutkia, kun hätävilkut tosiaan välähtelee muutaman kerran kun lyö nyrkkiä sulakeboksin kohdalle.
Ainakin vian on pakko olla siellä suunnilla silloinkin voi tietysti olla hapettunut liitos tms. relerasian alla...
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Joo pitää tutkia tarkemmin ja ottaa vaikka se rele vielä uudelleen tinaukseen. Leima tuli, vaikka hätävilkku ei toiminutkaan niin eipä hätää. Olisi silti kiva, kun kaikki toimisi.