9000+RE85
Re: 9000+RE85
Tulisko se kakkoskartta käyttöön jos ekalla ei pysy käynnissä? Tällänen muistikuva olis jostain.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: 9000+RE85
Tulikohan siitä koskaan selvyyttä, että mitä se suutinjankki on? Tuli vaan mieleen, että miksiköhän etanolista on poistettu se merkkiväri?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 9000+RE85
Varmuudeksi laitettu se väri kun aine on ollut uutta ja sitten kun on todettu että tässä ei ole mitään väärinkäytön mahdollisuuksia niin on poistettu se väri?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000+RE85
marvi kirjoitti:Varmuudeksi laitettu se väri kun aine on ollut uutta ja sitten kun on todettu että tässä ei ole mitään väärinkäytön mahdollisuuksia niin on poistettu se väri?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=927380Frostwind kirjoitti:St1:ltä vastattiin seuraavaa tiedusteluuni suuttimien tukkeutumisongelmasta
St1 kirjoitti:Olemme epäilleet, että RE85:een lisättävä väriaine olisi edesauttamassa tätä. Olemmekin päässeet tullin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että väriaine saadaan jättää pois tuotteesta. Toisaalta meillä on olemassa vuosien kokemus FFV-malleilla ajamisesta vuodesta 2009 alkaen ilman, että tällaista ongelmaa olisi esiintynyt
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Loka 13, 2013 15:44
- Paikkakunta: pirkanmaa
Re: 9000+RE85
Moro, ajattelin ohjelmoiduttaa tuon 9000 2.3t -96 vaunun wiinalle.
Mieluusti kuuntelisin näin talvenkin lähestyessä, minkälaisia miinuspuolia kyseisestä toimenpiteestä seuraa, esim. Lähteekö pakkasella käyntiin? Nouseeko/laskeeko tehot? Syöpyykö paikat? ( autossa)
Ja sitten kaikkein tyhmin kyssäri!!: autossani on bensa webasto, eihän sillä oo vaikutusta? Kai se re85 siellä samanlailla palaa
Onko muuten täällä pirkanmaan seudulla useampia heppuja jotka kyseisiä ohjelmointeja tekee, yhden jo löysin jolle yv:n jo lähetin.
Mieluusti kuuntelisin näin talvenkin lähestyessä, minkälaisia miinuspuolia kyseisestä toimenpiteestä seuraa, esim. Lähteekö pakkasella käyntiin? Nouseeko/laskeeko tehot? Syöpyykö paikat? ( autossa)
Ja sitten kaikkein tyhmin kyssäri!!: autossani on bensa webasto, eihän sillä oo vaikutusta? Kai se re85 siellä samanlailla palaa
Onko muuten täällä pirkanmaan seudulla useampia heppuja jotka kyseisiä ohjelmointeja tekee, yhden jo löysin jolle yv:n jo lähetin.
ex-edustussaappi
Re: 9000+RE85
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t-570717rasvanäppi kirjoitti:Moro, ajattelin ohjelmoiduttaa tuon 9000 2.3t -96 vaunun wiinalle.
Mieluusti kuuntelisin näin talvenkin lähestyessä, minkälaisia miinuspuolia kyseisestä toimenpiteestä seuraa, esim. Lähteekö pakkasella käyntiin? Nouseeko/laskeeko tehot? Syöpyykö paikat? ( autossa)
Ja sitten kaikkein tyhmin kyssäri!!: autossani on bensa webasto, eihän sillä oo vaikutusta? Kai se re85 siellä samanlailla palaa
Onko muuten täällä pirkanmaan seudulla useampia heppuja jotka kyseisiä ohjelmointeja tekee, yhden jo löysin jolle yv:n jo lähetin.
Webasto asuista.
Tehot nousee jos haluaa ja onnistuneilla säädöillä lähtee pakkasellakin käyntiin.
Re: 9000+RE85
Tulikos tähän vastausta, haihtuuko etanoli öljyn seasta?Ekitheman kirjoitti: Ja siitäpä sitten toiseen huoleen: Eli öljytikusta haisteltuna haisee sprii eikä öljy, väriltään on kyllä öljyn näköistä. Haihtuahan sen etanolin pitäisi, mutta näin ei ilmeisesti ole käynyt, mitään pätkäajoa en kuitenkaan ole harrastanut. Voiko öljyt olla niin kylmät, ettei tuota haihtumista pääse tapahtumaan? Itse kone käy aika kylmänä maantieajossa ~70 c, mutta korreloiko veden ja öljyn lämmöt ylipäänsä mitenkään toisiaan? Onko nyt vaan välittömästi vaihdettava öljyt ja tankkiin sitä ehtaa 98:a?
Itselläni kävi niin , että tuossa tovin käyntivikaa etsiessäni sahasin useaan otteeseen kylmän koneen käyntiin ja sammuksiin ees taas. Uitin konetta ylirikkalla seoksella ja eiköhän etanolia kulkeutunut myös vastikään vaihdettuun öljyynkin väristä ja etenkin hajusta päätellen.
Kone pelaa nyt , mutta ei siis viitsisi vaihtaa juuri vaihdettuja öljyjä uudestaan, joten haihtuneeko tuo etanoli kun ajelee kuumalla koneella?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: 9000+RE85
Kyllähän sen ainakin pitäisi haihtua. Ymmärrykseni mukaan myös aika vähäinen määrä saa jo tuon hajun aikaan, mutta tietysti jos värikin alkaa olla jotain muuta kuin öljy yleensä niin sitten varmaan kannattaa tarkkailla aika tiuhaan mitä tapahtuu. Pidemmän ajosession tuo haihtuminen tietysti vaatii. Ja jos luit eteenpäin, niin sama efekti oli kyllä bensallakin, eli haju tarttui samalla tavalla. Tuohan on tietysti seurausta ohivuodosta, jota nyt taitaa vanhemmissa (varmaan kyllä uudemmissakin) moottoreissa usein olla. Kun noita ohivuotojuttuja lueskelin, niin arvelin lopettaa huolehtimisen ja haistelun...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: 9000+RE85
Nyt on ruvennu lähtemään kolmella käyntiin, vaikka lämpötila on vielä plussan puolella. Ekan kerran teki samaa joskus viime talvena, mutta silloinkin vaan kerran ja kovalla pakkasella. Pistin pitkästä aikaa läppärin kiinni ja tsekkasin adaptaatiot, inj_konsti +11%. En muista että olis koskaan ollu noin korkeella. Pitää ajella tankillinen tehopesua ja kattoa uudelleen onko muutosta.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 9000+RE85
Mulla tuohon kolmella käyntiin lähtöön auttoi aina tankillinen bensaa. Ilmeisesti suuttimiin kertyi sitä tahmaa mistä tälläkin foorumilla on ollut puhetta, bensa sitten putsasi sen pois.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000+RE85
Mun ongelmat hävisi viime syksynä bensalla, tänä syksynä kansipahvin vaihdolla.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: 9000+RE85
Mitä mieltä porukka on. Autona 9000, -93. 2.3T ja kaiken lisäksi trionic. Kansiremontti tehty ja kansipahvi vaihdettu. Autolla ajetaan näillä näkymin ainoastaan kesällä. Ei ainakaan tänä talvena. Talvikäynnistyksistä ei siis ole huolta. Jos olisitte minun asemassani päivittäisittekö auton toiminaan etanolilla? Olis mukava ajella ne vähäisetkin kilometrit kesällä hiukan halvemmalla. Tässä kun nuo kaksi miinus seikkaa eli kylmäkäynnistykset ja kansipahvi on poissa pelistä...
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 9000+RE85
Kyllähän se vähän niin on että viinalla ajellessa ei paskaakaan säästä. Hyötynä on lähinnä huomattavasti parantuva alavääntö ja viherpiiperöinti varauksin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: 9000+RE85
Kyllähän se vähän niin on että viinalla ajellessa ei paskaakaan säästä. Hyötynä on lähinnä huomattavasti parantuva alavääntö ja viherpiiperöinti varauksin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: 9000+RE85
Käytin suuttimet irti, viimeksi putsattu vain 4300km sitten. En muistanut kuvia ottaa, mutta nelonen oli pahiten tukossa niin kuin viimeksikin. Kakkonen sitten taas oli puhdas täysin (?) eli siis reikälevy täysin kirkas. Muut sitten siltä väliltä. Imukanavat ja lautaset aivan täysin puhtaat. Katoin piruuttani nakulaskurit; 10, 0, 3, 56. Noista vois jo päätellä jotain.
M97CSB234EFM57001 RE85