Sylinterikansien porttausta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Hei.

Aloittelen sivutoimista kansien porttausta Akaan viialassa. Tällä hetkellä toiminta keskittyy kanavien ja venttiilien muotoiluun, mutta mikäli kysyntää on niin tarkoitus on tulevaisuudessa tehdä myös täytös -ja korjaushitsauksia ja venttiilikokojen suurentamista.

Kokemusta löytyy erityisesti opelien, fordien ja saabien katukäyttöön viritetyistä kansista sekä v8-moottoreiden kansista. Muutamia kilpakäyttöön tarkoitettuja kansia olen myös tehnyt.

Uteluita, palautetta, ehdotuksia yms. otetaan mielihyvin vastaan.
Viimeksi muokannut otto82, Su Joulu 01, 2013 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keme
"Viggen"
Viestit: 661
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kun kerran kokemusta löytyy Saabin kansien tekemisestä katukäyttöön, niin paljonko maksaa B204 kannen teko ja paljonko se paranee?
jeeeeeee!
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja ippe »

Nettisivulle mentäessä ensimmäisenä silmille pomppaava mainos on pahasta, suosittelen käyttämään sellaista palveluntarjoajaa, joka ei tunge mainoksia sivuille väkisin.

Hintapolitiikasta kannattaa mainita vaikka esimerkein, paljonhan uo porttausten ja muutosten hinnat riippuvat työmäärästä.

Erilaiset perushommat kannattaa hinnoitella selkeästi, ohjurin vaihdot, seetittyöt, yms.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Keme kirjoitti:Kun kerran kokemusta löytyy Saabin kansien tekemisestä katukäyttöön, niin paljonko maksaa B204 kannen teko ja paljonko se paranee?
Omassa virtauspenkissä B204 kansi virtaa vakiona noin imu 215 hv 12mm nostolla ja pako 162 hv 12mm nostolla. Portattuna imu 240 hv/12mm nosto ja pako 194 hv/12mm nosto.

Hinnoista juttelen mieluummin puhelimitse/sähköposti/yv.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Miksi muuten käytetään 12mm nostoa referenssinä kun harva sellaisia nokkia käyttää ? Soveltuvampaa olis verrata vaikka 9.6mm nostolla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

vesa67 kirjoitti:Miksi muuten käytetään 12mm nostoa referenssinä kun harva sellaisia nokkia käyttää ? Soveltuvampaa olis verrata vaikka 9.6mm nostolla.
Johtuen vapari aikakaudesta :P

Ja ettei niitä penkissä ahdeta, oisko???

Tollei mulla T7ssa:

http://aijaa.com/a76150
9-3.1972
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

se93tbo kirjoitti:
vesa67 kirjoitti:Miksi muuten käytetään 12mm nostoa referenssinä kun harva sellaisia nokkia käyttää ? Soveltuvampaa olis verrata vaikka 9.6mm nostolla.
Johtuen vapari aikakaudesta :P

Ja ettei niitä penkissä ahdeta, oisko???

Tollei mulla T7ssa:

http://aijaa.com/a76150
Kai se juu johtuu siitä vapariaikakaudesta. 8 venttiilikoneissa tuo 12mm nosto usein on se ns. maksimi riippuen tietenkin hieman venttiilikoneistosta ja palotiloista. Onhan niitä tietysti paljon sellaisiakin kansia, joissa voidaan ja käytetään suurempiakin nousuja. Eräs asiakas aikoi käyttää jenkkikansiensa kaverina nokkaa ja vipusuhteita niin että nostoa tuli peräti 16mm.

Usein sitten tulee mitattua kannet tuohon 12mm nostolle asti, jos asiakkaalta ei tule infoa nokasta/nokista joita on aikomus käyttää.
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Uudet nettisivut löytyvät jatkossa osoitteesta: http://akaankansi.suntuubi.com/
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja V-M »

Virtauspenkkin malli/tyyppi?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Penkki on omavalmisteinen, kahdella 2000 watin imurin moottorilla varustettu. Jonkun verran näyttää alakanttiin mitä olen tehdasvalmisteisten penkkien tuloksia päässyt vertailemaan.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ja kun tuolla aikansa mittailee ni saa vähän referenssii... :)
9-3.1972
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Nyt on sitten palautteen pohjalta rukattu kotisivujen hinnastoa (toivon mukaan) selkeämpään suuntaan. Kiitosta kaikille palautetta antaneille.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos ajasta ei ole pulaa, niin tavalliset kansiremontit kannattaa lisätä hinnastoon, luulisin että ihan vaan kansiremonteillekin on kysyntää.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

ippe kirjoitti:Jos ajasta ei ole pulaa, niin tavalliset kansiremontit kannattaa lisätä hinnastoon, luulisin että ihan vaan kansiremonteillekin on kysyntää.
Kyllä varmasti, tällä hetkellä vaan ei oikein aika riitä. Mutta harkittu on kyllä sitäkin vaihtoehtoa.
otto82
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 19:18
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Sylinterikansien porttausta

Viesti Kirjoittaja otto82 »

No niin, kiitoksia kaikille asiakkaille kuluneesta syksystä. Hyvää joulun odottelua ja tulevaa uutta vuotta kaikille saab-forumilaisille.
Vastaa Viestiin