Valheellisen tiedon levittäminen (ja tahallinen ärsyttäminen) on foorumin säännöissä kielletty.V.J.S kirjoitti:Saabin porsimiseen tottuneelle tuntuu mikä tahansa vaihtoehto varmatoimiselta![]()
Kauppakassiauto - Saab?
Re: Kauppakassiauto - Saab?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kauppakassiauto - Saab?
kimmoa kirjoitti:Miten voi olla? Eihän tojotan pitäisi ikinä hajota, jos niiden omistajia kuuntelee. Eikä se vie bensaa. Renkaitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä autoa ikinä pestä taikka sisätiloja siivota.


Sit kun sattuukin vielä, että joutus vetämään paria kottikärryllistä sepeliä perässä niin tulee saappia ikävä.
Mutta jos joku väittää, että vapareissa ja turboissa on samat murheet niin... Eipäs olekaan. Turbon ylläpito ja huolto on kalliimpaa/vaikeampaa. T: kymmenisen vaparia ennen ensimmäistäkään turboa, kaikki saappeja
Minusta tuommosella summalla ei oo vielä mitään merkitystä, etenkin kun ajelee keskustassa eestaas... Saappi lämpenee nopeemmin ja on mukavampi sillä lyhyelläkin matkalla. 700 kilsaan kävis jo toista sataa kertaa kaupassa...patse kirjoitti:Esim. pikkasen reilun 700km ajon jälkeen saabin tankkiin meni 100€ edestä menovettä, kun nipponin tankkiin menee 75€ edestä samaa tavaraa.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Mitenkä minusta tuntuu että "turbojen murheet ja kestävyysongelmat" koskevat ainoastaan bensamoottoreita. Dieseleissä se sama turbo on mitä varmatoimisin ja niillä ajellaan huoletta vaikka kuinka pitkään.
Onhan se nyt yksi liikkuva osa lisää, ja hajotessaan kallis, mutta mielestäni ei kyllä tee autosta yhtään huolettomampaa sen puuttuminen. Jos ei nyt 99 turbosta puhuta. 


#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Heitänpä lusikkani soppaan minäkin.
Katselee jostain ihan viimeisintä vuosimallia olevan Citroen Xsaran. Itsellä oli tuollainen kolmisen vuotta, tosin rieselinä, niin normihuoltojen lisäksi tarvitsi sinä aikana vaihtaa vain naftan siirtopumppu ja koiranluut eteen, sekä korjailla ovien johtosarjoja. Bentsiinikoneisista ei pitempiaikaista omakohtaista kokemusta ole. Ruostetta nykyranskalaiset hylkivät selvästi paremmin kuin mitä esim. jaappanilaiset ja ei-VAG -saksalaiset. Käytettyä Sitikkaa saa huonon arvostuksen takia mielestäni kilpailukykyiseen hintaan - ja kyllä se aina enemmän puhuttelee kuin jokin Toyota.
Katselee jostain ihan viimeisintä vuosimallia olevan Citroen Xsaran. Itsellä oli tuollainen kolmisen vuotta, tosin rieselinä, niin normihuoltojen lisäksi tarvitsi sinä aikana vaihtaa vain naftan siirtopumppu ja koiranluut eteen, sekä korjailla ovien johtosarjoja. Bentsiinikoneisista ei pitempiaikaista omakohtaista kokemusta ole. Ruostetta nykyranskalaiset hylkivät selvästi paremmin kuin mitä esim. jaappanilaiset ja ei-VAG -saksalaiset. Käytettyä Sitikkaa saa huonon arvostuksen takia mielestäni kilpailukykyiseen hintaan - ja kyllä se aina enemmän puhuttelee kuin jokin Toyota.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Meinasin itse samaa sanoa, ennen nykyisen Saabin ostoa oli tuo Xsara aika vakava vaihtoehto ja siitä kyllä löytyi lähes pelkkää hyvää käyttäjäkokemuksissa ja arvioissa mitä nyt sillon reilu vuosi sitten netistä tutkiskelin aihetta. Lähes poikkeuksetta löytyy ilmastointi ja tuo hökötys ei tosiaan taida ruostua kirveelläkään. Tai no ehkä sillä kirveellä, mutta muuten.tsaarela kirjoitti:Heitänpä lusikkani soppaan minäkin.
Katselee jostain ihan viimeisintä vuosimallia olevan Citroen Xsaran.
Eikä ole ainakaan nuo 2.0-koneet niin alitehoisiakaan:
http://www.nettiauto.com/citroen/xsara/5962205
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Jos puhutaan kauppakasseista, alle 10 km ajoa kylmällä koneella per kerta, jättäisin sen turbon pois riippumatta polttoaineesta. Dieselkone EGRn kanssa ei sekään loista lyhyillä matkoilla. Ainakin omassa kommentissani oli kyse siitä että uskon yksinkertaisen vaparin kestävän kylmiä öljyjä ja 30 000km öljynvaihtovälejä talvisessa kaupunkiajossa (ohjekirjan vastaisesti) paremmin kuin monimutkaisempi kone. Voihan tämäkin muuttua kun ajatellaan noita uusia litraisia turbokoneita; vähän osia ja pieni massa joka lämpenee nopeasti.3J kirjoitti:Mitenkä minusta tuntuu että "turbojen murheet ja kestävyysongelmat" koskevat ainoastaan bensamoottoreita. Dieseleissä se sama turbo on mitä varmatoimisin ja niillä ajellaan huoletta vaikka kuinka pitkään.![]()
Toisaalta monessa vaparissakin on ongelmansa lyhyessä ajossa talvella. Ei se turbo aiheuta öljyn karkaamista mittatikun kautta huohotuksen jäätyessä.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
EDIT: niin ja kieli poskella sitte...
2k€...
Ihan timantti vanha saab tuolla rahalla... ei ole olemassa.
VAG autoja ei tuolla rahalla kannata ostaa, on joko ihan hirveitä tai romuja.
tai sitte molempia. edit: vanhan seatin sais, mutta on susiruma.
ei vaan nimittäin kummosta corollaa saa 2 tontulla, mutta kaks tonttua varmaan sais..
huumori pois... edit: niin ja susiruma se rocollakin on.
ranskiksia... ihanko oikeesti joku viittii. 2 tonnilla taas saa niin uuden, ett se on sitte jo sähköineen kotoisin ranskasta, ymmärtänee kuka tahtoo...
jenkit
nojoo.
nissani, ehkäpä... almera... vois vaikka natsata.
mitsu, vaikka Paja Eero...
Sub... no ei ny tosissaan.
Ford... ööö no jos sitä pientä kulutusta, jolla ei kyllä mitään merkitystä ole, niin ei se sitte kyllä mondeo ole... eikä kyllä ainakaan mun ääniä saa sen kummemmin kauneudesta kuin vaivattomuudestakaan. focus on taas niin kllis, ellei ole jo läpimätä, ettei taida kahteen tnttuun oikein vaimon pirssiksi olla tuosta.
Volvo.... Ei ole
Meset ei vissiin ole halpoja...
OPEL... no jos vaimolle kelpaa, niin mikäettei.
sitte eipaljo jää jäljelle.
Itelle en ostaisi tai, siis en ostaisi piste,
mutta Nissani vois olla järkikampe tuossa hintahaitarissa.
2k€...
Ihan timantti vanha saab tuolla rahalla... ei ole olemassa.
VAG autoja ei tuolla rahalla kannata ostaa, on joko ihan hirveitä tai romuja.
tai sitte molempia. edit: vanhan seatin sais, mutta on susiruma.
ei vaan nimittäin kummosta corollaa saa 2 tontulla, mutta kaks tonttua varmaan sais..
huumori pois... edit: niin ja susiruma se rocollakin on.
ranskiksia... ihanko oikeesti joku viittii. 2 tonnilla taas saa niin uuden, ett se on sitte jo sähköineen kotoisin ranskasta, ymmärtänee kuka tahtoo...
jenkit

nissani, ehkäpä... almera... vois vaikka natsata.
mitsu, vaikka Paja Eero...
Sub... no ei ny tosissaan.
Ford... ööö no jos sitä pientä kulutusta, jolla ei kyllä mitään merkitystä ole, niin ei se sitte kyllä mondeo ole... eikä kyllä ainakaan mun ääniä saa sen kummemmin kauneudesta kuin vaivattomuudestakaan. focus on taas niin kllis, ellei ole jo läpimätä, ettei taida kahteen tnttuun oikein vaimon pirssiksi olla tuosta.
Volvo.... Ei ole
Meset ei vissiin ole halpoja...
OPEL... no jos vaimolle kelpaa, niin mikäettei.
sitte eipaljo jää jäljelle.
Itelle en ostaisi tai, siis en ostaisi piste,
mutta Nissani vois olla järkikampe tuossa hintahaitarissa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Nii miksei kukaan ole ehottanut Opelia vielä. Vaikka Vectra?
Sama huippu ajettavuus kun 9-5 saabissa(johtuen samasta alustasta) ja ei ole niitä kovaruokaisia huohotinvammaisia Saabin koneita tarjolla, vaan omaa Opelin kestävää patarautaa monessa eri koossa 1.6---->2.6. Siitä valkkaa minkä kulutus kelpaa.
Tai sitten Astra? Samat Opelin huippu tekniikat, mutta alusta hieman heikompi ajettavuudeltaan. Tosin ei tarvitse joka vuosi vaihtaa niitä penteleen laakeriheloja taakse, joten yhdestä riesasta pääsee eroon ostamalla Astran.
Sama huippu ajettavuus kun 9-5 saabissa(johtuen samasta alustasta) ja ei ole niitä kovaruokaisia huohotinvammaisia Saabin koneita tarjolla, vaan omaa Opelin kestävää patarautaa monessa eri koossa 1.6---->2.6. Siitä valkkaa minkä kulutus kelpaa.
Tai sitten Astra? Samat Opelin huippu tekniikat, mutta alusta hieman heikompi ajettavuudeltaan. Tosin ei tarvitse joka vuosi vaihtaa niitä penteleen laakeriheloja taakse, joten yhdestä riesasta pääsee eroon ostamalla Astran.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Yhteenvetona edellinen postaus, G Astra, vm. 00 tai uudempi, moottoriksi 1.6, kahdeksalla venttiilillä, luukkuja sitten oman maun mukaan.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Aamen 

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kauppakassiauto - Saab?
En kyllä menisi G Astraa suosittelemaan yhtään kellekään sen perusteella millaisia "ominaisuuksia" niissä on lähipiirissä ollut...
Mutta mun mielipiteethän on jo tässä ketjussa todettu arvottomiksi.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kauppakassiauto - Saab?
No siinä alustassa nyt ei ole mitään muuta samaa kuin pohjalevy mihin se perustuu. Renkaatkin ovat eri kohdissa. Kannattaa käydä koeajamassa ennen sen suurempia olettamuksia.Saabinsti kirjoitti:Nii miksei kukaan ole ehottanut Opelia vielä. Vaikka Vectra?
Sama huippu ajettavuus kun 9-5 saabissa(johtuen samasta alustasta)...

#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Kauppakassiauto - Saab?
Ja plus kaikki tukivarret mitä takaa löytyy 

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kauppakassiauto - Saab?
tsaarela kirjoitti:Heitänpä lusikkani soppaan minäkin.
Katselee jostain ihan viimeisintä vuosimallia olevan Citroen Xsaran. Itsellä oli tuollainen kolmisen vuotta, tosin rieselinä, niin normihuoltojen lisäksi tarvitsi sinä aikana vaihtaa vain naftan siirtopumppu ja koiranluut eteen, sekä korjailla ovien johtosarjoja. Bentsiinikoneisista ei pitempiaikaista omakohtaista kokemusta ole. Ruostetta nykyranskalaiset hylkivät selvästi paremmin kuin mitä esim. jaappanilaiset ja ei-VAG -saksalaiset. Käytettyä Sitikkaa saa huonon arvostuksen takia mielestäni kilpailukykyiseen hintaan - ja kyllä se aina enemmän puhuttelee kuin jokin Toyota.
Voisin suositella samaa, Tuli useampi vuosi ajettua -00 2,0 farkku xsaralla (bensa)
Eikä ollut ongelmia, päin vastoin oli oikeinkin hyvä auto.
Tuli noista toyotista mieleen kun kuulin alan miehiltä että pimittävät toyota huollossa jopa semmoisen asian kuin jakopäähuollon jos se joudutaan tekemään takuuaikana..
Minulle toissa viikolla väitti eräs tyyppi pokkana että hänen entiseen toyotaan ei vaihdettu kahdeksan vuoden aikana edes minkään sortin polttimoa, no tähän en viitsinyt mitään sanoa.. Totta ne siellä huollossa jättää kertomatta nuo polttimoiden vaihdotkin