Hiipuu
Re: Hiipuu
Asentokytki/läppälevy,siinä kaasuakselilla.Runkossa kolme piikkiä keskim.maa sekä joutok.ja täysk.Pitääkö vastusmittarin heilahtaa maan ja näitten laitimaistan välillä jos kaasuvivusta vääntää.Mitään mikrokytkimen raksahdusta ei kuulu , vastusm.ei reakoi mitenkään.Eikö se pitäs katkoa joutokäynnin ja täyskaasun välillä jos on kunnossa?
Re: Hiipuu
Jos sulla on TCS niin se on erilainen, _käsittääkseni_ vaan potikka (reunimmaisten liittimien välillä kiinteä vastusarvo, keskimmäinen muuttuu ääripäästä toiseen, kun mitataan jompaa kumpaa laitimmaista vasten)
Joku TCS:n kanssa taistellut osannee varmentaa/korjata.
Näin hatusta heitettynä vois olla joku 10 kilo-ohmia suurin arvo... Jos sulla on mittari esim 200ohm puolella niin ei reagoi välttämättä mitenkään
Joku TCS:n kanssa taistellut osannee varmentaa/korjata.
Näin hatusta heitettynä vois olla joku 10 kilo-ohmia suurin arvo... Jos sulla on mittari esim 200ohm puolella niin ei reagoi välttämättä mitenkään
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Hiipuu
Nyt viimein tuli Espaniasta IMM 100euroa.Check-Engine valo sammui.Mutta kone rötäjää ja tyhjäk.ryntäilee pakoputkessa paukkuu eikä vastaa kaasuun vedättäissä.No seuraavaksi tyhjäk.moottorin letku irti imusarjasta ja letkuun hapettumien irroitus spreitä ja hiukan ilmanpainetta perään,tyhjäk.normaali vastaa kaasuun ja hyökkää kuin 147kw pitääkin.Toisella koeajo kierroksella startista C-E valo jäi palaan muttei vaikuta mitenkään auton kulkuun,kovin on mystistä.IMM vanhan ja uuden napojen vastusm. oli eroja muuten samat mutta kolmas nasta vanhassa menee maihin metallikanteen uudessa ei mene.
Re: Hiipuu
Johan on sitkas vika C-E-valo,auto pelaa vanhaan malliin,IMM vaihdon jälkeen.Akunkenkän irrotuksella valo pysyy kymmenkunta starttausta pimeenä sitten syttyy.Eihän tuo ajoon vaikuta mutta katsastusinssi voipi antaa moitteita.Pitänee nurkantakana akunkenkä irti ventata ja siitä konttorille.
Re: Hiipuu
Ei ole insinöörillä nokankoputuksia tonnarin CE-valoon jos vaan päästöt on hyvän maun rajoissa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Hiipuu
Yksikään inssi ei ole minun autossa ainakaan välittänyt CE-valosta..
Saab 9000 2.3tA 1991 150+dB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=136159
Re: Hiipuu
Mitä vikaa se CE-valo näyttää?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Hiipuu
Vilkuttaa,12432 johonkin viittaa polttoainesingaaliin mitä sitten tarkoittaneen käytännössä?Veto ja käynti on normaali sitä mitä se on ollut viimeiset 15 vuotta ML.465 tuhatta,itse olen ajanut 350 tuhatta näistä lukemista.Autossa on alkup.turbo,startti,kaikki pyöränlaakerit autom.laatikkoon olen vain vaihtanut keskipakosäätimen O-renkaat 100 euron remontti.ABS-jarruissa ei ole ollut vikoja vain levyjä/paloja vaihtanut,autom.ilmastointi pelaa täyttäminen nykyään hankalaa nipat kompuran päässä eikä uudet laitteet käy.Kylmäkoneasentaja on laittanut suoraan pullosta täytön.Ruostetta saa hakemalla hakea,ei koskaan hitsattu.Auto 91 147KW koneella.Tasapainoketju heitetty aikaa sitten roskiin,eipä ole menoa haitannut.Ehkä jakoketju tarttis vaihtaa,saisko tuota uitettua vanhan perässä paikalleen ja sitten niittais yhteen?
Re: Hiipuu
Onko koodi varmasti oikein? En ainakaan omista lähteistäni löytänyt tuolle koodille mitään selitystä...
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Hiipuu
Ei oikein vissiin osaa noita vilkkukoodeja katsoa oikeassa järjestyksessä,pakkaa tulemaa puutaheinää.12242 näyttäa korjaamokäsikirjan mukaan olevan IMM.alle 2v puhdistushehkutuksen yhteydessä.Muitakin sarjoja tuli mutteivat passaa mihinkään vikakoodiluetteloon esim.12414 ja 13411.Nollaamalla pysyy pari kolme käynnistystä puhtaana sitten sytyttää C-E valon.Mutta eipä nuo käyntiin ja vetoon vaikuta niinpä taidan luovutta ja katsoa jospa tuo joskus selviää.Jospa kesällä ajelee Jyväskylässä siellähän on Saabbi pesialisti josko olis isat laite ja sais varmat vikakoodit.