Elikkäs tuli taasen siirryttyä takaisin saabeihin. OG900 3D 2.0 Turbo
Nyt ensimmäistä kertaa siis og900 merkeissä, joten muutama kysymys tullut mieleen ja tässä nyt niitä mihin en tyydyttävää vastausta löytäny haku-toiminnolla.
Päälimmäisenä on mikä ohjaustehostinöljy kyseiseen autoon sopii, aiempi omistaja käyttänyt kellertävää öljyä, joka läheisen vara-osaliikkeen mukaan on jotain mersuissa yleistä öljyä. Pitääkö paikkansa ja onko siten sopivaa ja mikä on oikea suosite koodi kyseiselle öljylle koska pitäisi hieman lisäillä. Tällä hetkellä en ole varma vuotaako järjestelmä vai johtuuko vähäisestä öljystä kun on vaahtoutunut ja jurisee kun kääntelee rattia, isommissa nopeuksissa ääntä ei kuulu. (n. 60km/h:n jälkeen)
Entäpä tämä näiden perusominaisuus roikkuva kattoverhoilu, onko sille jotain näppärää keinoa jotta sen voi purkaa ja liimailla uudestaan? Kyseessä sähköluukulla oleva malli.
Muuten olen autoon täysin tyytyväinen lämmintä riittää ja lämpenee aivan tolkuttomalla nopeudella verrattuna aiempii tonnareihin ja ng900. Mutta aiempi omistaja revitellyt 2-3 synkron rikki (näin luulisin) kun rusahtelee vaihdettaessa kun yli 2000rpm Onko tämä kuinka haitallista, koska vaihteet menee muuten nätisti ja 2-3:kin kun vaihtaa matalilla kierroksilla, entä onko minkä hintainen remontti kyseessä, eikä varmaan onnistu ilman moottorin nostoa? (vaihteisto öljyt katsottu ja vaihdettu auttoi hieman)
Huoltokirjaa ei tunnetusti ole säilytetty, eikä ohjekirjaa sattuisiko jostain löytymään pdf. yms tiedostona ohjekirjaa?
Kiitokset etukäteen ja syysterveisin -Jappp
Edit: Osamyyjä kaupitteli tätä öljyä http://aijaa.com/PbU6aY jossa saabiin viittaava koodi 93160548
Saab 900 vm91
Saab 900 vm91
900 3D T16 '91
Re: Saab 900 vm91
- 900 tehostajaan vain ja ainoastaan saabin ikiomaa öljyä, muuten voipi alkaa vuotaa tms kenkkua:: näin foorumilla juteltu, hae juttuja.
- synkrorengas voipi olla halki/ katki tms mukavaa. jähmeemmillä ögeleillä ja oikeilla kierroksilla voinee rauhallisemmin vaihtaa. oiva sauma opetella vanhan ajan vaihtotekniikkaa ilman synkroja
- eipä taida lootan sisäkalujen vaihtoon mitään oikotietä olla?
- kuulostaa niin työläille noi kattoverhoilun purut ja spray- liimat jne, jotta kyllä nasta on helppo. jos haluaa fiilistellä, niin tahtiin- säädettävät tunnelmaledit samoilla nastoilla kiinni, ja vot, jo alkaa taivas aueta.
- synkrorengas voipi olla halki/ katki tms mukavaa. jähmeemmillä ögeleillä ja oikeilla kierroksilla voinee rauhallisemmin vaihtaa. oiva sauma opetella vanhan ajan vaihtotekniikkaa ilman synkroja

- eipä taida lootan sisäkalujen vaihtoon mitään oikotietä olla?
- kuulostaa niin työläille noi kattoverhoilun purut ja spray- liimat jne, jotta kyllä nasta on helppo. jos haluaa fiilistellä, niin tahtiin- säädettävät tunnelmaledit samoilla nastoilla kiinni, ja vot, jo alkaa taivas aueta.

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 900 vm91
On tämä pdf:näkin löytynyt mutta ko. sivusto on tällä haavaa alhaalla joten ohjekirjaa (vuosimallin 1992) voi tiirata täältä:
http://www.nysocphotos.com/Jon-Williams ... rs-Manual/
Hiiren kuvan päälle viemällä löytyy kokovaihtoehto "Original".
http://www.nysocphotos.com/Jon-Williams ... rs-Manual/
Hiiren kuvan päälle viemällä löytyy kokovaihtoehto "Original".
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 900 vm91
Iso kiitos ohjekirja linkille! Sieltä löyty se oikia öljykin, texaco 4634 se vaan onko se nimenomaan sitä keltaista mitä tuolla nyt on? Saabscenen foorumilla oli, että ainakin GM:n psf 4634 olisi suurinpiirtein väritöntä, toki voi olla että öljy ikääntyessään kellastunut.
900 3D T16 '91
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saab 900 vm91
http://www.saabrally.com/downloads/trnsm900_90.pdf
http://saab.znet.lv/900%20transmission% ... 20info.pdf
http://saab.znet.lv/900%20transmission% ... 20info.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 900 vm91
Nyt löytyi muuten ihan vahingossa pdf:näkin ohjekirja, eli tästä saa ladattua koneelle, puhelimeen ym. Edelleen MY92.
http://www.saabslo.com/prirocniki/c900-ownersmanual.pdf
http://www.saabslo.com/prirocniki/c900-ownersmanual.pdf
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22