Xenonit pitkiin , mikä vikana
Xenonit pitkiin , mikä vikana
Koitin eilen asentaa auton omiin pitkiin H7 sarjaa , onnistuen saamaan palamaan ne ja lisäpitkät samaan aikaan... Ongelmana on , että kytkin xenonit suoraan polttimon kantaan ja siitä suoraan vanhan metallialustan kanssa umpioon... No kaikki toimi hyvin , muuten mutta auton sidiin tuli valitus valoista... tämäkään ei vielä haitannut , vaan kun xenonit sammutetaan viiksestä.. ja koko auto sammutetaan , jää ballastit tikittämään kuin kellot.
Samalla jos lisäpitkien katkasija on konepellin alla auki asennossa , niin niitten rele naksuu koko aika vaikka autosta on ollut virta 20minuuttia siitä kun avain on otettu pois lukosta. Mikä voisi olla vika kirjoitan ALLE selkeämmän selityksen kytkennästä.
Aloitetaan lisäpitkistä ennen H7 xenonien asennusta omiin Umpioihin.
-Keulalta (lisäpitkiltä) tulee releen napaan 87 piuhat
-sitten tulee virta akulta sulakkeen napaan 30
-maapiuha tuli 86:n
- heräte tulee oikean puolisesta pitkien johdosta varastamalla...
toimi niin kauan hyvin kunnes , vaihettiin xenonit omiin umpioihin , jonka kytkennän kerron tässä alempana.
- Puretaan h7 halogen valo pois , kantoineen.. kanta laitetaan xenon polttimon kantaan.
- laitetaan polttimo paikalleen
- piuhat vanhan polttimon kantaan , ja toinen ballastin kantaa , josta tulee 3 johtoa lampulle...
-lisävaloille ryöstö on edelleen ennen polttimon vanhaa kantaa.
Pitäisikö väliin lyödä releitä , jotta saisi toimimaan kyseisen virityksen. Käsittääkseni ballastiin jää virta , ja se sykyttää virtaa sykkimällä lisävalojen releelle joka napsuu..
Jos joku viisas osaa neuvoa mikä on pielessä niin mukava olisi
Samalla jos lisäpitkien katkasija on konepellin alla auki asennossa , niin niitten rele naksuu koko aika vaikka autosta on ollut virta 20minuuttia siitä kun avain on otettu pois lukosta. Mikä voisi olla vika kirjoitan ALLE selkeämmän selityksen kytkennästä.
Aloitetaan lisäpitkistä ennen H7 xenonien asennusta omiin Umpioihin.
-Keulalta (lisäpitkiltä) tulee releen napaan 87 piuhat
-sitten tulee virta akulta sulakkeen napaan 30
-maapiuha tuli 86:n
- heräte tulee oikean puolisesta pitkien johdosta varastamalla...
toimi niin kauan hyvin kunnes , vaihettiin xenonit omiin umpioihin , jonka kytkennän kerron tässä alempana.
- Puretaan h7 halogen valo pois , kantoineen.. kanta laitetaan xenon polttimon kantaan.
- laitetaan polttimo paikalleen
- piuhat vanhan polttimon kantaan , ja toinen ballastin kantaa , josta tulee 3 johtoa lampulle...
-lisävaloille ryöstö on edelleen ennen polttimon vanhaa kantaa.
Pitäisikö väliin lyödä releitä , jotta saisi toimimaan kyseisen virityksen. Käsittääkseni ballastiin jää virta , ja se sykyttää virtaa sykkimällä lisävalojen releelle joka napsuu..
Jos joku viisas osaa neuvoa mikä on pielessä niin mukava olisi
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Autosi on todennäköisesti tuo 9-3 jos niin siinä tapauksessa on sinun käytävä Tech'in luona jotta saat oikean virran systeemiin.
Ei muuta kuin osaavan tech'i kaverin luona käymään.
Huom! 9-5 ei tätä operaatiota tarvita.
Ei muuta kuin osaavan tech'i kaverin luona käymään.
Huom! 9-5 ei tätä operaatiota tarvita.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
elikkä se syöttää väärää virtaa vai? mietin kun tuolla on noit "kusetus" johtoi väliin nii menisikö se sillä ohitse?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Aivan en usko, että voit ohittaa sen ilman tech'iä ja osaavaa tech'in käyttäjää.Baabel kirjoitti:elikkä se syöttää väärää virtaa vai? mietin kun tuolla on noit "kusetus" johtoi väliin nii menisikö se sillä ohitse?
Ballastit tikittää kun saavat pulssi kräämiä eli virtaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
mietin vain miten helvetissä , se voi saada virtaa ku auto on sammuksissa ja virtalukosta avain pois? kuitenkin xenonit toimii normaalisti eli ei räpätä ollenkaa.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Kannattaa joka tapauksessa käyttää Saab Tech2:n ääressä, niin saat oikeanlaista sähköä niille xenoneille. Sen jälkeen jos näyttää omituiselta hommat, niin kytkennät mättää jotenkin.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
mites vaikuttaa koodaus , sit ku katsastuksee vaihetaan halogeenit tilalle?
pitääkö taas koodata uusiksi?
pitääkö taas koodata uusiksi?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Kyllä ne halogeenit palaa xenon-asetuksellakin.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
mitäs tälläi koodaus kustantaa?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Riipuu tekiästä ja paikasta! Jotkut liikeet ei osaa tai suostu tekemään uec ohjelmointia!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Tämä oli juuri tätä kun tarkoitin viestissäni, että tech'ittäjän on oltava osaava kaveri.kalle37 kirjoitti:Riipuu tekiästä ja paikasta! Jotkut liikeet ei osaa tai suostu tekemään uec ohjelmointia!
"Kalle37" tietää varmaan mitä ajan takaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Joo varasin jo foorumilaiselta ajan
Jospa saataisin lisää valotehoa keulalle 


Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Ohjelmoi samalla ne lisävalot toimintaan niin kuin ne kuuluu!
Uec:n vieressä on lisävarusteliitin josta saa suoraan lisävaloille jytyn!
Sitten laitat releen ja sulakkeen uec:n!
Uec:n vieressä on lisävarusteliitin josta saa suoraan lisävaloille jytyn!
Sitten laitat releen ja sulakkeen uec:n!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
joo näin pitääki tehä , eiks noi muuten oo lailliset? 9" dominator? ref luku 110 yhteensä et saa aika ykssarvinen olla jos hyläis?kalle37 kirjoitti:Ohjelmoi samalla ne lisävalot toimintaan niin kuin ne kuuluu!
Uec:n vieressä on lisävarusteliitin josta saa suoraan lisävaloille jytyn!
Sitten laitat releen ja sulakkeen uec:n!
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Xenonit pitkiin , mikä vikana
Ei nyt aivan suoraan tähän liity, mutta ...
Tuo valojen välähtely sammuttamisen jälkeen on todella ärsyttävä piirre. On tuolla varmaan jokin ihme tarkoitus, jota en ole vielä keksinyt että mikä, kun auto jää tarkistelemaan polttimoita sammuttamisen jälkeen. Siitäpä sitten aiheutuu mitä erilaisimpia ongelmia, jos autoon on vaihdettu normaalien polttimoiden tilalle jotain muuta.
Olisin itse vaihtanut esim. ledejä rekisterikilpi- ja etuparkkipolttimoiden tilalle jo aikaa sitten, ellei tätä välkkymisongelmaa olisi. Noita mainittuja polttimoita saa vaihtaa melko tiheään, kun ovat "vakioita". Tämän seurauksena sitten eilen hajosikin etuparkin polttimon kannasta pieni muovinen lukituskynsi. Ledit kestäisi paljon pidempään, niin ei tarvitsisi vähän väliä polttimoita vaihdella.
Xenoneja ajo(lyhyisiin)valoihin en ole edes harkinnut tuon laillisuusongelman vuoksi.
Lyhyiden H7:ja saa myös melko tiuhaan vaihtaa, mutta kai tämä rumba on vain kestettävä.
Tuo valojen välähtely sammuttamisen jälkeen on todella ärsyttävä piirre. On tuolla varmaan jokin ihme tarkoitus, jota en ole vielä keksinyt että mikä, kun auto jää tarkistelemaan polttimoita sammuttamisen jälkeen. Siitäpä sitten aiheutuu mitä erilaisimpia ongelmia, jos autoon on vaihdettu normaalien polttimoiden tilalle jotain muuta.
Olisin itse vaihtanut esim. ledejä rekisterikilpi- ja etuparkkipolttimoiden tilalle jo aikaa sitten, ellei tätä välkkymisongelmaa olisi. Noita mainittuja polttimoita saa vaihtaa melko tiheään, kun ovat "vakioita". Tämän seurauksena sitten eilen hajosikin etuparkin polttimon kannasta pieni muovinen lukituskynsi. Ledit kestäisi paljon pidempään, niin ei tarvitsisi vähän väliä polttimoita vaihdella.
Xenoneja ajo(lyhyisiin)valoihin en ole edes harkinnut tuon laillisuusongelman vuoksi.
Lyhyiden H7:ja saa myös melko tiuhaan vaihtaa, mutta kai tämä rumba on vain kestettävä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)