No eipä ollut tuollakaan hyllyssä tavaraa. Kokeilen tänään jos pärjään vanhoilla letkuilla, ellen niin sitten Biltemaan tai johnkin vastaavaan ettimään.
Onkos noille letkuille jotain vaatimuksia et mitä niiden tarvii kestää??
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Auton loppuelämän.
.. Siis ei saa lahota 5-10 vuodessa lämmöstä ja pakkasesta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No eipä niiden kai tarvi ihan täydelliset olla. ihan normi silikoniletku sit varmaan toimii... Mikäs sen ohkaisemman letkun ulkohalkaisija on? Koitin mitata mut tuli jotain niin epämääräistä lukemaa....
edit. Sisähalkaisija 6 ja ulko 9 ainaki suurinpiirtein
Viimeksi muokannut Saab04, Ma Loka 14, 2013 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Termos kirjoitti:Nyt on Aero alkanut näyttää käynnistyksen jälkeen etanolipitoisuudeksi 0%, ajettu useampi tankillinen 98 bensalla. Aiemmin näyttänyt 5-8% bensalla ja 85% etanolilla, kun kyseistä menolientä on pidempään tankkaillut.
Muutaman testivedon perusteella:
PInl 2300
mAir 1330
mReq 1305
Imuvuotoako pitää ruveta etsimään, vai onko jotain muuta huomioitavaa?
Päivitystä:
Tarkistin bypass - venttiilin, oli kunnossa, mutta siitä rintapellin ohjausventtiilille lähtevä letku oli aika myylehtynyt.
Vaihdoin nuo ohjausventtiilin letkut, tankkasin 55 litraa 98 bensaa ja adaption jälkeen SID ilmoitti etanolipitoisuudeksi 4%.
Ei nuo letkut silmämääräisesti mistään puhki olleet, vaikka kuinka venytteli, mutta kaiketi vaihto oli aiheellinen
No eipä ollut tuollakaan hyllyssä tavaraa. Kokeilen tänään jos pärjään vanhoilla letkuilla, ellen niin sitten Biltemaan tai johnkin vastaavaan ettimään.
Hain viikko sitten "uuteen" ysifemmaani vastaavaa letkua Kärsämäen ETRA:sta. 3 metriä / 6 euroa. Otin ohutseinäistä 4/6 mm. Kokeneempi saabisti, joka hoiti seuraavana päivänä RE85 -softauksen, piti sitä turhan rimpulana. Valikoimissa on myös paksumpaa.
Toi alkuperäinen letku on 6x9 ni ajattelin että kaipa se sitä samaa kokoluokkaa saisi olla. Jos vaan jostain löydän. Sitten kun löytäisi vielä jostain takaiskuventtiilit jotka sopii tuohon letkuun.
Ei ainakaan se Motonetin 6mm takaiskuventtili tahdo mahtua noihin alkuperäisiin letkuihin...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
No eipä ollut tuollakaan hyllyssä tavaraa. Kokeilen tänään jos pärjään vanhoilla letkuilla, ellen niin sitten Biltemaan tai johnkin vastaavaan ettimään.
Hain viikko sitten "uuteen" ysifemmaani vastaavaa letkua Kärsämäen ETRA:sta. 3 metriä / 6 euroa. Otin ohutseinäistä 4/6 mm. Kokeneempi saabisti, joka hoiti seuraavana päivänä RE85 -softauksen, piti sitä turhan rimpulana. Valikoimissa on myös paksumpaa.
Kun vaihdoit letkut niin vaihdoitko samalla takaiskuventtiilit?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Shadow_Fi kirjoitti:Puhutko EVAPin takaisku venttiileisä? Eikös EVAP letkuhässäkkä ole 6mm letkulla eikä 4mm (siis sisähalkaisija...)?
Ainakin minulla oli 4 mm. letkut. Johtuisikohan siitä, että on 01-vuoden "pikkutee". Ehkä EVAP on eri tehokkaammissa / uudemmissa. En vaihtanut takaiskuja. Oli kiire vaihtaa puhkisyöpyneet uusiin. Seurailen tilannetta, katsotaan miten toimivat.
Jos EVAP:sta puhutaan, niin ne "letkut" on kyllä kovaa muoviputkea ja siniset takaiskut on erikokoiset päistään. T-haaran puoli on isompi. Tuo Motonetin takaisku menee siihen läppäkotelolta tulevaan putkeen hyvin tunkemalla ja toinen puoli pitää laittaa letkulla ja klemmareilla kiinni.
Näin ainakin omissa kokemuksissa (Aero ja 2,3t vm.2002)
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
white9-5 kirjoitti:Jos EVAP:sta puhutaan, niin ne "letkut" on kyllä kovaa muoviputkea ja siniset takaiskut on erikokoiset päistään. T-haaran puoli on isompi. Tuo Motonetin takaisku menee siihen läppäkotelolta tulevaan putkeen hyvin tunkemalla ja toinen puoli pitää laittaa letkulla ja klemmareilla kiinni.
Näin ainakin omissa kokemuksissa (Aero ja 2,3t vm.2002)
Saakos muuten niitä sinisiä takaiskuja ostettua jostain kohtuu hintaan?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88