Tonnari ostettu, ja myyty
Re: Tonnari ostettu
Tänään taas jatkuu: https://db.tt/BQPciWSQ
Jäi mysteeriksi että miksei saanut poljinpakkaa pois. Jarrutehostimesta törröttävä tappi oli edessä ja kojelaudan sisällä menevä poikkirauta. Tietty jos sen tapin ois jotenkin saanut tehostimesta poies niin pakka olis päässyt suoraan alaspäin laskeutumaan.
Mutta ei tuota kantta olisi tarvinnut avata kun ratin alta pääsee käsiksi sinne hankalaan paikkaan niinkuin kuvasta näkyy.
Jäi mysteeriksi että miksei saanut poljinpakkaa pois. Jarrutehostimesta törröttävä tappi oli edessä ja kojelaudan sisällä menevä poikkirauta. Tietty jos sen tapin ois jotenkin saanut tehostimesta poies niin pakka olis päässyt suoraan alaspäin laskeutumaan.
Mutta ei tuota kantta olisi tarvinnut avata kun ratin alta pääsee käsiksi sinne hankalaan paikkaan niinkuin kuvasta näkyy.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Minkälaiset avaimet pitää löytyä että lähtee irti alakautta, koko kojetaulua purkamatta? Pitikö askarrella omia erikoisavaimia?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Tonnari ostettu
Perus hylsyllä johon kaksi jatkoa, yläkauttahan joutuis kulmalla avaamaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu
Noniin, auto kunnossa. Kytkin pelaa pirun paljon paremmin kuin ostettaessa, oli ilmeisesti sylinteri jo aika kenossa siinä vaiheessa.
Hitsattiin alkuperäinen pala paikalleen sekä vahvikepala kaveriksi, tukevalta vaikutti. Vahvikevarmisteeksi pari rautalankaa tiukaksi sylinterian alakautta kierrettynä polkimien stoppariraudan ympäri SEKÄ ruuviklemmari vielä tukemaan lisäksi. Poljinta painettaessa ei anna yhtään periksi. Vielä jos lattiaa vasten jotain patentoi niin varmaan kestää viritys pitkäänkin.
Tässä ilmoitus jonka perusteella ostin: http://www.nettiauto.com/saab/9000/5777226
Tuon remppalistan jälkeen olen:
-fiksannut ilmastoinnin ja täyttänyt -> toimii (80eur)
-viinasofta by vesa suokko (100eur)
-kansiremppa by vesa suokko (800eur), vaihtokansi ja yläkerran tiivisteet vaihdettu
-katsastukseen: toinen takajarrulevy plus palat, käsijarru säädetty ja vasemmalle eteen puslia pari (310eur)
-uudet kesärenkaat (360eur)
-ja tosiaan juuri katsastettu, abaut vuosi ajoaikaa
Mitä pitäisi vielä tehdä:
-koneöljyt vaihtaa, etanoli on nyt huuhdellut konetta muutaman tankillisen
-laatikkoöljyt, ovat aika vanhat
-nelipyöräsuuntaus, puslarempan jäljiltä ei ole niin suuntavakaa kuin pitäisi
-absivalo välkähtänyt pari kertaa, mutta vain pari kertaa
-melkein vaihtaisin tuon poljinpakan täysin ehjään jota vahvistaisin kunnolla
kone kehrää julmetun hienosti ja korihan on miltei ruosteeton, kuprua löytää jos oikein etsii.
jos joku haluaa ostaa talteen niin laittaa mailia: djpirtu@gmail.com mutta tee nopeasti koska tämä lähtee kauppaan vaihdossa päivien sisään koska ei oikeasti voi tietää kauanko tuo kytkin kestää enkä halua kokea tuota hommaa enää koskaan, oli se niin hirveetä.
Hitsattiin alkuperäinen pala paikalleen sekä vahvikepala kaveriksi, tukevalta vaikutti. Vahvikevarmisteeksi pari rautalankaa tiukaksi sylinterian alakautta kierrettynä polkimien stoppariraudan ympäri SEKÄ ruuviklemmari vielä tukemaan lisäksi. Poljinta painettaessa ei anna yhtään periksi. Vielä jos lattiaa vasten jotain patentoi niin varmaan kestää viritys pitkäänkin.
Tässä ilmoitus jonka perusteella ostin: http://www.nettiauto.com/saab/9000/5777226
Tuon remppalistan jälkeen olen:
-fiksannut ilmastoinnin ja täyttänyt -> toimii (80eur)
-viinasofta by vesa suokko (100eur)
-kansiremppa by vesa suokko (800eur), vaihtokansi ja yläkerran tiivisteet vaihdettu
-katsastukseen: toinen takajarrulevy plus palat, käsijarru säädetty ja vasemmalle eteen puslia pari (310eur)
-uudet kesärenkaat (360eur)
-ja tosiaan juuri katsastettu, abaut vuosi ajoaikaa
Mitä pitäisi vielä tehdä:
-koneöljyt vaihtaa, etanoli on nyt huuhdellut konetta muutaman tankillisen
-laatikkoöljyt, ovat aika vanhat
-nelipyöräsuuntaus, puslarempan jäljiltä ei ole niin suuntavakaa kuin pitäisi
-absivalo välkähtänyt pari kertaa, mutta vain pari kertaa
-melkein vaihtaisin tuon poljinpakan täysin ehjään jota vahvistaisin kunnolla
kone kehrää julmetun hienosti ja korihan on miltei ruosteeton, kuprua löytää jos oikein etsii.
jos joku haluaa ostaa talteen niin laittaa mailia: djpirtu@gmail.com mutta tee nopeasti koska tämä lähtee kauppaan vaihdossa päivien sisään koska ei oikeasti voi tietää kauanko tuo kytkin kestää enkä halua kokea tuota hommaa enää koskaan, oli se niin hirveetä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, ja nyt MYYNNISSÄ
1200eur anyone? Ostin eilen toisen auton ja tämä jäi yli. Kävin perjantaina saabilla kiertämässä tuusulan autoliikkeitä ja hyvinhän tuo kytkin kestää että pelittää. Mutta kuten sanottu, en lähtis lomamatkalle ennenkuin pakka on vaihdettu sellaiseen joka on kunnolla hitsattu ihan pöydällä eikä jalkatilassa.
http://www.nettiauto.com/saab/9000/5977309
http://www.nettiauto.com/saab/9000/5977309
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Tonnari ostettu, ja nyt MYYNNISSÄ
Luulis ostajan olevan tyytyväinen, jos 900€ saa. Todellisuus on et noi 1500-4000€ 250000-500000km ajetut tonnarit ei mene kaupaks kuin vahingossa. Suurin osa on rikki monesta paikkaa. Toi myymäsi vaikuttaa kumminkin kohtuu kunnossa olevalta ja vaivaakin oot nähny, nahkatkin vielä kunnossa. Kaikki ei voi tienata rahaa myymällä vanhaa autoa, vaikka yrityksiä näkee paljon. Varmasti hakija tulee, koska vapari tonttuja ilman nahkoja+lisävarusteet paskana, myydään kalliimmalla hintaa(tai ainakin yritetään monta kk). Vaihtoehtona, pistä seisomaan ja pidä itte. Jos myyt niin laitas hinta tähän, saadaan vähän totuuksia. 
ps. tais välistä hävitä jotain??

ps. tais välistä hävitä jotain??
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Tonnari ostettu, ja nyt MYYNNISSÄ
Ostaja katos ku pieru saharaan yllättäen. Kyselijöitä piisaa ruuhkaksi asti mutta ei tunnu kelpaavan. Mua nyt vaan jotenkin vituttaa toi auto niin paljon että haluan sen pois silmistä vaikka menisikin kolmenumeroiseksi, ihan sama. Auto joka tappoi mun saabismin ja moninkertaisti kaamosmasennusoireet. Ihme ettei nainen ole vielä lähtenyt.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, ja nyt MYYNNISSÄ
Ihailtavalla sitkeydellä olet autoa korjannut.Mitäs jos ottaisit aikalisän ja jos auto vielä keväällä korpeaa niin upottaisit sen kesäautomarkkinoille?
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: Tonnari ostettu, ja nyt MYYNNISSÄ
Aika varmasti sen joku pöllii tai rikkoo jos alkaa kuukausikaupalla parkkiksella makuuttamaan. Rivitaloasuminen on hienoa. Mikäs siinä jos olis tallitilaa...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, ja nyt MYYNNISSÄ
Saappi sai uuden omistajan, pyysin perustamaan uuden projektiketjun. Tämähän on mennyt aika ikäväksi. 

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, ja myyty
Tästä alkaa uusi, positiivisempi flow tälle autolle. Ainakin kotiin asti päästiin ilman ongemia 

In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85