T7 ahdot tippuu vakioksi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

T7 ahdot tippuu vakioksi

Viesti Kirjoittaja marg3 »

RE85 modattu T7 tomaatti kolkki mitsun ahtimella tiputtaa ahdot välillä vakioksi.
1-2 vaihteellahan ahdot on rajattu ja 3-4 menee sinne 1bar.

Välillä jo ensimmäisessä kiihdytyksessä ahdot tippuu 0,4bar eikä sieltä nouse. Jos tämä tapahtuu vaikka töihin mennessä, töistä lähtiessä taas toimii jonkin aikaa. Joskus saataa kestää ajaa 100km (sisältäen ohittelua eli ahdot nousee kyllä sinne 1 bariin) ennenkö kyykähtää vakioksi.

Autosta on tukittu evap, uusi MAF, di-kasetti vaihdettu marraskuussa, magneettiventtiili ja tulpat vaihdettu eilen.

Autossa on Kinugawan säädettävä hukkiksen kello missä 0,8bar jousi. Auto on toiminut tuollakin n. vuoden verran joten en jaksa uskoa vian olevan siinä. Tarkoitus olisi toki 0,5bar jousi sinne vaihtaa.

Kerran pari on tullut vikakoodi P1549 kun ahdot on karannut, esim hitaassa vauhdissa nopeasti lähtenyt ohittamaan jolloin kickdown on tiputtanut pienemmälle. Tällöin ahdot on ilmeisesti noussut liian korkeaksi :o

Ideoita.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 ahdot tippuu vakioksi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

kuulostaa siltä ettei softa ole ajantasalla tuollaisen peruspaineen kanssa ainakaan.
Sidistä jos löydät ECMS parametrin niin se koodi kertoisi kulloinkin mikä softassa rajoittaa. Taulukon löydät googlettamalla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: T7 ahdot tippuu vakioksi

Viesti Kirjoittaja marg3 »

parameter causing in the maximum mReq

10=pedalmap,
11=cruise control,
12=idle control,
20=max engine torque,
21= traction control,
22=manual gearbox limit,
23=automatic gearbox limit,
24=stall limit automatic,
25=special mode,
26=reverse limit automatic,
27=missfire diagnose limit,
28=brake management,
29=diff prot automatic,
31=max vehicle speed,
50=knock airmass limit,
51=max engine speed,
52=max air for lambda1,
53=max turbo speed,
54=crankcase vent error,
55=faulty APC,
61=engine tipin limitation,
62=engine tipout limitation,
80=engine temp limit

Tälläinenkö lista?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: T7 ahdot tippuu vakioksi

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kyllä toi kovasti ECMS listalta näyttää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 ahdot tippuu vakioksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

"APC error" kyseessä tässä tapauksessa. Ahdot ampuu yli koska peruspaine on jotain ihan muuta kuin pitäisi olla. Jos vanhassa softassa BoosDiagCal.ErrMaxMReq on yli normaalin pyynnin niin ei tee kyseistä turvatilaa vaikka ahdot piikkaisi yli.
Korjauksena peruspaineen säätö oikeaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin