gt17 imuputki

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

gt17 imuputki

Viesti Kirjoittaja ladis »

Omassa autossa(ei saab) tällä hetkellä perus GT17 ahdin, ja mietiskelin miten saan imuputken totetettua ilmansuodattimelle. Saabin omaa valu alumiiniputkea en voi käyttää, koska ei ole alumiinin hitsaus vehkeitä. Joten sopiiko siihen esim perus v-band liitin?
Hyviä ideoita otetaan vastaan. Kestääkö silikoniletkun pätkä klemmarilla kiinni?

Sopiiko tuo suoraan?
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... 44299.html

Ei olis pahanhintainen..
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: gt17 imuputki

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tiiveyshän tos on melko tärkeää jos on ilmamäärä/massa ohjattu moottoriohjaus. Toi linkittämäsi sopii siihen jos vaan riittää tila :)

Mutta sit taas, oletko varma että on GT1752? Noita GT17:ia kun on varmaan puol biljoonaa eri versioita eri pakopesillä, kompurakoteloilla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: gt17 imuputki

Viesti Kirjoittaja ladis »

Massamittareista ei ole ongelmaa, kun vanha kunnon kaasaritekniikka jakaja sytytyksellä jyllää :wink: . Ahtimessa lukee ainoastaan GT17, sitten tuleekin jo valmistenumerot ja muut varaosanumerot. Mutta eikös kaikissa saabin gt17 ahtimissa pitäis olla samat kompurakotelot? Vai onko sitten imuputki(vai mikä cobra lienee, tiedä siitä) kaikissa erilainen?

Hieman tyhmästi tosiaan tehty tuo kaulus siihen, ei saa suoraan suodatinta kiinni. Ja ilmeisesti erilainen muoto, kun perus v-band laipassa. Ja minähän en siis laita mitää saabin omaa suodatinta, koska ei se edes mahtuisi konehuoneeseen. Kartiosuodatin on melkeimpä ainoa mahdollisuus, ja tiukkaa tekee sillekkin.

Niin ja väliin kysymys, että mitkä ahtopaineet tolle garretille on maksimit? Etten lähde repimään turhia. Tarkoitus ajaa alle 1bar paineilla. Kun tuo taitaa olla LPT malli, joten paineet siinä 0,5bar kieppeillä. En ole vielä päässyt kunnolla ajamaan joten en tiedä mitä ahtaa. bleedi konehuoneessa, jolla saan nostettua ahtoja.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: gt17 imuputki

Viesti Kirjoittaja Coltti »

N. 1bar luokkaa se kestää tai sitten ei kestä puoltakaan kiloa. Gt17 on tikittävä aikapommi saabin koneesta peräisin ollessaan (varmaan muutkin versiot samaa paskaa, mutta niistä ei oo kokemusta).
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: gt17 imuputki

Viesti Kirjoittaja ladis »

Juu näin olen kuullut, mutta tällä mennään niin pitkään kun toimii.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: gt17 imuputki

Viesti Kirjoittaja ladis »

No laitoin 70/76mm silikoni muhvin, ja klemmareilla kiinni. Hyvin toimii. Tuo 70mm pää turboon kiinni. Klemmareina käytin ohuita rosterisia perus klemmareita, kunnon ahtoletku klemmarit saattais puristaa hieman tiukemmin mutta ne on ehkä liian leveitä...
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Vastaa Viestiin