Katsastettu
Re: Katsastettu
Ööö anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi kehotuksia öljystä koneessa??
Pitäisköhän sit pestä kone ennen ku menee vai ottaa riski? Pitäis käyä hakemassa korjauslista 11.11. mennessä..Tietysti toivoen että läpi menee
Pitäisköhän sit pestä kone ennen ku menee vai ottaa riski? Pitäis käyä hakemassa korjauslista 11.11. mennessä..Tietysti toivoen että läpi menee
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Katsastettu
Siis kuka on kehottanut ja mitä?RiikkaK kirjoitti:Ööö anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi kehotuksia öljystä koneessa??
Pitäisköhän sit pestä kone ennen ku menee vai ottaa riski? Pitäis käyä hakemassa korjauslista 11.11. mennessä..Tietysti toivoen että läpi menee
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
ippe kirjoitti:Kannattaa pestä moottori hyvin ennen uusintanäyttöä, niin tuskin jää merkintää rekisteriotteeseen kiusaamaan.
tomipee kirjoitti:Pese moottori suosiolla ja vaihda molemmat jouset, esim motonet ei myönnä jouselle takuuta elleo niitä vaihda parina. Tiedän koska olin joskus varaosatiskillä töissä.
Näitä jäin miettimään..En saanut karihai:n ekaa kommenttia tähän, mutta siinä oli joku korjauskehotus..karihai kirjoitti:Kiitti vinkeistä, ehkä pesen vain moottorin painepesurilla, eipä juuri kiinosta ruveta etsimään vuotokohtia vanhasta koneesta, kun ei tuon enempää vuoda. Jouset toki vaihdan jo oman mukavuuteni takia.
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Katsastettu
Öljyn kuuluu olla moottorin sisäpuolella, ei valua luontoon. Tämän takia öljyisestä moottorista saa korjauskehotuksen otsikolla ympäristöhaitta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastettu
Eikös perinteisesti saabbi ole rikki jossei vuoda öljyä?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Katsastettu
Noin mulle katsari sanoi, kun ihmetteli tonnarin kuivaa lohkoa. Kyllä nuo pienet öljyvuodot ovat vaan hyvästä. Satkun vetarintunnelikin olivat kunnossa, kun öljyn ja soran sekoitus siellä muhi.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Katsastettu
Noin mäkin ajattelen...Georges27 kirjoitti:Eikös perinteisesti saabbi ole rikki jossei vuoda öljyä?
Ei mulla ole ku vähän märkää moottorin yläpäässä että ei kai siittä tule mitään...Täytyy ruveta sitä tutkailemaan kun kerkiää
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Katsastettu
Joo, niinhän se vanha sanonta sanoo että jos ei Saabin kone vuoda öljyä, ei sitä siellä olekaan , mutta ei sen silti periaattessa vuotaa kuuluisi. Tietääkseni konttoreilla melko yleinen linja on, että jos nosturissa ollessa lattialle jää läikkä, annetaan kehotus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastettu
Myöskin se että kone on ulkopuolelta öljyinen johtaa usein korjauskehotukseen, sen takia pahimmat kannattaa pestä pois ennen katsastusta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
Mul ei oo ikänä tullu sanomista vaik kone ollu märkä päältä tms. kunhan ei ole ruiskinu katsastusmiehen silmille
Joten, saattaahan se olla "mieskohtaista" kuinka tarkkoja ovat..
Joten, saattaahan se olla "mieskohtaista" kuinka tarkkoja ovat..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Katsastettu
Heh, heittämällä leimaan <3
Kehu vaan hyväksi autoksi
Kehu vaan hyväksi autoksi
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Katsastettu
Kolkki on taas katsastettu, aamulla huomasin että tänään on viimeinen päivä viedä leimalle, jos mielii saada vikalistan, mutta lopputuloksena olikin hyväksytty ilman huomatuksia...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
Menihän tuo og9-3:kin läpi heti toisella kertaa, käsijarru ei tietenkään pitänyt tarpeeksi. Kesällä leimasin ng satkun huonommalla käksyllä ja läpi meni, sama konttori mutta eri inssi.
Parkki oli myös palanut oikealta, uusinta näytöllä kysyi vaihdoinko päittäin, oli vasen pimeänä.
Tiedän, valot kannattaisi tarkistaa aina ennen ja muutoinkin, mutta uusintanäyttö on vain kympin eikä niitä parkkeja tule katseltua ikinä. Tosin uusintanäytölle lähtiessä kaikki toimi, vaihdoin sinä aamuna juuri vasemman ajovalonkin, ihme suma polttimoiden kanssa.
Parkki oli myös palanut oikealta, uusinta näytöllä kysyi vaihdoinko päittäin, oli vasen pimeänä.
Tiedän, valot kannattaisi tarkistaa aina ennen ja muutoinkin, mutta uusintanäyttö on vain kympin eikä niitä parkkeja tule katseltua ikinä. Tosin uusintanäytölle lähtiessä kaikki toimi, vaihdoin sinä aamuna juuri vasemman ajovalonkin, ihme suma polttimoiden kanssa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Katsastettu
5 korjauskehotusta tuli ja kaikki koskee valoja
Jenkkivilkut kuulemma laittomat.
Jenkkivilkkuihin syttyi kirkkaat valot sumarien kanssa (ite en ole koskaan tätä huomannut tai tiennyt siellä mitään polttimoita olevan)
Virheellinen valokuvio lampussa joka johtuu kuulemma virheellisestä polttimon asentamisesta vaikka eipä ole tullut siihen polttimoa tullut vaihdettua tässä vuoden aikana
Haalistunut takavilkun polttimo, jonka sävyero toiseen on lähes olematon...
Ledisivuvilkut on laittomat. Tämä olikin odotettavissa.
Kiva käyttää uusintakatsastuksessa tollasten juttujen takia
Jenkkivilkut kuulemma laittomat.
Jenkkivilkkuihin syttyi kirkkaat valot sumarien kanssa (ite en ole koskaan tätä huomannut tai tiennyt siellä mitään polttimoita olevan)
Virheellinen valokuvio lampussa joka johtuu kuulemma virheellisestä polttimon asentamisesta vaikka eipä ole tullut siihen polttimoa tullut vaihdettua tässä vuoden aikana
Haalistunut takavilkun polttimo, jonka sävyero toiseen on lähes olematon...
Ledisivuvilkut on laittomat. Tämä olikin odotettavissa.
Kiva käyttää uusintakatsastuksessa tollasten juttujen takia
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Re: Katsastettu
Minulla on yksi sulake, joka sammuttaa kaikki laittomat valot. Eli jenkkivikkujen oranssit ja valkoiset parkit, sekä lisäpitkien parkit. Takana palaa kuusi parkkia, mutta ei niistä valittanut. Ei myöskään led rek.kilven valoista.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.