Eli "ongelma" on, että antaa koko ajan vikakoodia tuosta downpipen etummaisesta lambdasta. Eli vikakoodeja tulee p0137,p0137p,p0420,p1132. Auto siis toimii ihan normaalisti ja lambdakin antaa normaaleja arvoja kun sidistä katselee. Tänään tosiaan tuli ensimmäisen kerran tuo p0420 eli joku katalysaattorin lämmitys mitä ikinä olikaan. Autossa Jt:n 3" putkisto alusta loppuun "sportti/kisakatilla". Ihmetyttää myös se, että tuo vikavalo sammuu, jos antaa autolle kunnolla kenkää vähän aikaa. Pitäisi varmaankin hakea sinne downpipeen uusi orkkis boschin lambda, jos vaikka loppuisi sillä ? Luin ulkomaalaiselta foorumilta että huono akkukin voisi antaa noita vikakoodeja mikä kuulosti varsin oudolta.. auto tosin ilmoittaa välillä että akussa olisi vikaa/virta vähissä.
Lisätään tähän vielä että downpipe vuotaa puikkuisen turbon liitoksesta.
Vikakoodeja lambdasta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Vikakoodeja lambdasta.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Vikakoodeja lambdasta.
Tuo p0420 on normaali kun on on tuo 3" DP ja sporttikatti. Poistamalla kakkoslambdan softasta se häviää. Päästöt ovat kuitenkin rajoissa joten se ei ole ongelma.
P1132 ja vastaavien syitä etsisin vuotojen suunnalta, vuotavalla putkella ei kannata ajaa turhan takia.
Aito ykköslambda on yleisesti ottaen suositeltava koska se on kuitenkin niin oleellinen.
P1132 ja vastaavien syitä etsisin vuotojen suunnalta, vuotavalla putkella ei kannata ajaa turhan takia.
Aito ykköslambda on yleisesti ottaen suositeltava koska se on kuitenkin niin oleellinen.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Vikakoodeja lambdasta.
Terve. Siis tarkoitatko vuotoja putkesta, vai muualta ? kaikki pienet alipaineletkut olen vaihtanut uusiin tuolta imusarjan luonta 5tkm sitten. Autossa on koko omistuksen ajan (8tkm) vuotanut hieman siitä downpipen/pakosarjan liitoksesta kun irvistää pikkuisen.. näkee että on mustunut siitä ja sormella tuntee yläpuolelta kuinka puhaltaa 1-2cm alueelta. Miksi tulisi ajoa välttää ? oman käsitykseni mukaan nuo kaikki vikakoodit viittaisi juuri tuohon 1 lambdaan. Autolla on ajettu tuo vikavalo palaen N.30tkm kilometriä, koska edellinen omistaja oli ilmeisesti laiska, eikä sinne ole sitä jaksanut vaihtaa kun ei ole vaikutusta mihinkään ollut.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Vikakoodeja lambdasta.
Mistä on porukka ostellut noita "alkuperäisiä" lambdoja ? kun tuota motonetin lambdaahan ei sinne ensimmäiseksi lambdaksi kannata laittaa, niin tarvisi jonkinlainen boschi sinne varmaankin ostaa.
Edittiä vielä sen verran, että mukavahan se olisi ostaa tuollainen "bolt-on" missä olisi liitin valmiina että senkun ruuvaa uuden kiinne ja napsauttaa liittimen vanhaan kiinne, riippuen tietysti hinnasta.
Edittiä vielä sen verran, että mukavahan se olisi ostaa tuollainen "bolt-on" missä olisi liitin valmiina että senkun ruuvaa uuden kiinne ja napsauttaa liittimen vanhaan kiinne, riippuen tietysti hinnasta.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vikakoodeja lambdasta.
Kannattaisko se turbon ja dp:n välinen liitos korjata niin että ei vuotaisi? Sehän haittaa lambdan toimintaakin. Marmorilla lambda 119€.Niklas9000 kirjoitti:Terve. Siis tarkoitatko vuotoja putkesta, vai muualta ? kaikki pienet alipaineletkut olen vaihtanut uusiin tuolta imusarjan luonta 5tkm sitten. Autossa on koko omistuksen ajan (8tkm) vuotanut hieman siitä downpipen/pakosarjan liitoksesta kun irvistää pikkuisen.. näkee että on mustunut siitä ja sormella tuntee yläpuolelta kuinka puhaltaa 1-2cm alueelta. Miksi tulisi ajoa välttää ? oman käsitykseni mukaan nuo kaikki vikakoodit viittaisi juuri tuohon 1 lambdaan. Autolla on ajettu tuo vikavalo palaen N.30tkm kilometriä, koska edellinen omistaja oli ilmeisesti laiska, eikä sinne ole sitä jaksanut vaihtaa kun ei ole vaikutusta mihinkään ollut.