Juuri näin. Sitä tuossa juuri manailinkin, että olisko nää voinu pyytää kaikki kerralla...suapas kirjoitti:Eli toi co-lappu tarvitaan myös noitten muitten lisäksi. Näin oletan. On tää yx ...keleen sarvikuonojen maa. Ja sit noilla sarvikuonoilla on vielä nimetkin...kaseva kirjoitti:...ja paluupostia tullista. Ei riitä Saab Parts Finlandilta hankittu vaatimustenmukaisuustodistus, eikä EC-tyyppihyväksyntätodistus. Nyt pitää hakea CO²-todistus katsastusasemalta
Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Minkä takia sun pitää hakea katsastus asemalta Co2 todistus, jos olet jo tilannut Saulilta todistuksen, jossa ilmenee auton päästöt ja muut hyväksynnät?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Itsellä -06 vuoden 9-5 Hirsch, päivitys tehty uutena latviassa, sertifikaatissa pajan tiedot. Tuotu Virosta suomeen muutama vuosi sitten.
Rekisteriotteessa tehot 191kw, eli tuo minun auto on suomeen tuotaessa ollut siis normi aero? isommista jarruista ja tehoista yms. ei ole mitään mainintaa.
Ihmetyttää, miksi noihin tehoihin, meluihin, ym. päästöihin on edes puututtu?
Onko tuo tullaus sitten niin tapauskohtainen?
Rekisteriotteessa tehot 191kw, eli tuo minun auto on suomeen tuotaessa ollut siis normi aero? isommista jarruista ja tehoista yms. ei ole mitään mainintaa.
Ihmetyttää, miksi noihin tehoihin, meluihin, ym. päästöihin on edes puututtu?
Onko tuo tullaus sitten niin tapauskohtainen?
#1765
-Ahdin määrää tahdin-
-Ahdin määrää tahdin-
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Saabin & Hirschin papereissa vs. voimassa olevassa rekisteriotteessa päästöissä on 1 gramman eroavaisuus. Niinpä, ei tarvitse sanoa edes ääneen.nix0n kirjoitti:Minkä takia sun pitää hakea katsastus asemalta Co2 todistus, jos olet jo tilannut Saulilta todistuksen, jossa ilmenee auton päästöt ja muut hyväksynnät?

Kyseistä autoa ei ole päivitetty Hirschiksi, vaan on rekisteröity suoraan Hirschiksi Saksassa -> paperit vastaa auton todellista tilaa -> tehot ja päästöt näkyy auton papereissa.R-team kirjoitti:Ihmetyttää, miksi noihin tehoihin, meluihin, ym. päästöihin on edes puututtu?
Onko tuo tullaus sitten niin tapauskohtainen?
Ja kyllä, mitä on seuraillut muiden kokemuksia niin vaikuttais olevan tullaus ihan tuurista/käsittelijästä kiinni. Ymmärrän täysin, että lappujen pitää olla kunnossa mut aika kivikautiselta tuntuu tämä tapa jolla asiaa hoidetaan. Pelkkiä kirjallisia selvityspyyntöjä ja yksi asia kerrallaan. Tuntuu typerältä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Hehee... poikkesin auton kanssa konttorilla ja saapastelin rekisteriotteen kanssa tiskille asiaani esittämään. Inssi tutkaili paperia ja totesi, että tästä puuttuu varianttitieto. Se käy kuulemma ilmi siitä tyyppihyväksyntäpaperista, jota minulla ei ollut unohduksen vuoksi mukana. Asia etenee nyt niin, että menen uudestaan konttorille sen tyyppihyväksyntäpaperin kanssa, josta inssi saa varianttitiedon sekä CO2-lukeman, jonka sitten merkitsee tositteeseen, jonka saan mukaani tulliin lähetettäväksi.
CO2-päästöä ei siis (vielä tässä vaiheessa?) mitata konttorilla, vaan ottavat sen siitä samaisesta lapusta, joka myös tullilla on jo hallussa. Mitähän tästä nyt sit pitäis ajatella? Päätin, etten enää yritäkään ymmärtää miten tää menee. Naurattaa ääneen kun hahmottelee päässään miten piiri pieni pyörii.

CO2-päästöä ei siis (vielä tässä vaiheessa?) mitata konttorilla, vaan ottavat sen siitä samaisesta lapusta, joka myös tullilla on jo hallussa. Mitähän tästä nyt sit pitäis ajatella? Päätin, etten enää yritäkään ymmärtää miten tää menee. Naurattaa ääneen kun hahmottelee päässään miten piiri pieni pyörii.



96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Saanko kysyä että minne konttoriin lähetit paperit, kun on noin urpo käsittelijä?
En kyllä itsekään ymmärrä tätä sotkua. Jos sulla on papereissa nyt tyyppi ja varianttitiedot ja päästöt. Tulli nyt ei muuta tarvi sen veron arpomiseen. Ihmeellistä kansalaisen pompotusta.
En kyllä itsekään ymmärrä tätä sotkua. Jos sulla on papereissa nyt tyyppi ja varianttitiedot ja päästöt. Tulli nyt ei muuta tarvi sen veron arpomiseen. Ihmeellistä kansalaisen pompotusta.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Ei voi sanoa, ko voi ????? !!!! mitä pelleilyä 

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Ei kai CO2-päästöjä konttorilla mitattaisikaan. CO2-mittaus tehdään määrätyllä ajosyklillä laboratorio-olosuhteissa ja dynorullilla ajaen. Katsastuskonttorin laitteet on ihan muita mittauksia varten.
Onnea kuitenkin byrokratian voittamiseen!
Onnea kuitenkin byrokratian voittamiseen!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Ööö... Tullin vaatimat versio- ja varianttitiedot ovat vielä matkalla tehtaalta Suomeen, mutta tänään tipahti verotuspäätös postilaatikkoon. Vero 41,2%. = 4026,88 euroa.
Yllättävä käänne, mut onpahan maksulappu ainakin kourassa. Hieman tässä tosin on typertynyt olo, kun ensin vaaditaan koko ajan lappuja ja sitten päätös tehdäänkin "kesken prosessin" ihan puun takaa.
Yllättävä käänne, mut onpahan maksulappu ainakin kourassa. Hieman tässä tosin on typertynyt olo, kun ensin vaaditaan koko ajan lappuja ja sitten päätös tehdäänkin "kesken prosessin" ihan puun takaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Tossa sen näkee miten mielivaltaista touhua Tullin puolelta. Aivan pelleilyä. Ja me vielä maksetaan noitten idioottien palkat...
Mut pääasia, et homma selvis. Noitten kanssa kun ei voi ruveta väittelee, koska ne on AINA oikeassa....
Mullekin laittoivat silloin kyselyn, et pitääkö mittarilukema varmasti paikkansa ?
Muuten ihan ok. kysymys, mutta kun olin käynyt paikanpäällä tekemässä tulliselvityksen ja siellä virkailija otti kopsut h-kirjasta, josta asia käy ilmi
Silti vielä huudellaan perään
Mut pääasia, et homma selvis. Noitten kanssa kun ei voi ruveta väittelee, koska ne on AINA oikeassa....

Mullekin laittoivat silloin kyselyn, et pitääkö mittarilukema varmasti paikkansa ?
Muuten ihan ok. kysymys, mutta kun olin käynyt paikanpäällä tekemässä tulliselvityksen ja siellä virkailija otti kopsut h-kirjasta, josta asia käy ilmi

Silti vielä huudellaan perään

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Eli arpoivat auton verotusarvoksi vajaan 10000 €.kaseva kirjoitti:Ööö... Tullin vaatimat versio- ja varianttitiedot ovat vielä matkalla tehtaalta Suomeen, mutta tänään tipahti verotuspäätös postilaatikkoon. Vero 41,2%. = 4026,88 euroa.
Yllättävä käänne, mut onpahan maksulappu ainakin kourassa. Hieman tässä tosin on typertynyt olo, kun ensin vaaditaan koko ajan lappuja ja sitten päätös tehdäänkin "kesken prosessin" ihan puun takaa.
Ei ihan mettään mennyt ???
Nyt vain makasamaan verot ja sitten oikaisuvaatimusta heti kehiin sillä vuonna 2004 veroprosentti ei varmaan ollut noin kova.
Uskoisin että noin 30 % oli Saabien verot vuonna 2004.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Heh, maksoin heti pois, että jos sais vaikka kilpiin ennenkuin muuttavat mieltään.

Kyllä toi verotusarvo osui mielestäni varsin hyvin kohdalleen, jotain tuollaista uumoiltiinkin. Valittaa täytyy luonnollisesti, ihan jo siitä ilosta et saa jatkaa kirjeenvaihtoa Tullin kanssa.



Kyllä toi verotusarvo osui mielestäni varsin hyvin kohdalleen, jotain tuollaista uumoiltiinkin. Valittaa täytyy luonnollisesti, ihan jo siitä ilosta et saa jatkaa kirjeenvaihtoa Tullin kanssa.

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Hyvä että asia selvisi, itselläni käytettiin maaliskuussa 36% veroprosentiksi -04 Aerolle, joten aika linjassaan on mikäli päästöjen perusteella mennään. Itselläkin valitus vetämässä, mutta eipä ole kuulunut mitään kun kaikki oikaisuvaateet on laitettu jäihin.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Laitoitko kuuluisan autoverosian valituspohjan vetämään vai joku oma? Mitä vaadit veroprosentikti tai mistä löytyy saabien veroprosentit 2000-luvun alusta?Jyrchi kirjoitti:Hyvä että asia selvisi, itselläni käytettiin maaliskuussa 36% veroprosentiksi -04 Aerolle, joten aika linjassaan on mikäli päästöjen perusteella mennään. Itselläkin valitus vetämässä, mutta eipä ole kuulunut mitään kun kaikki oikaisuvaateet on laitettu jäihin.
Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...
Hei,
Huomasin juuri ketjun...
Itselläni oli vähän samanlaisia kokemuksia. Toin viime vuoden kesällä -06 1,9tdi Vector Hirsch farkun Saksasta Suomeen. Auto sai tosi paljon kehuja katsastuksessa, mutta kun huomasivat papereista muuttuneet tehot niin alkovat ongelmat. Mitkään paperit (tuv, decra) eivät kelvanneet. Ehdottivat auton palauttamista alkupeäisiin tehoihin ja muutoksesta todistus korjaamolta.
Loppujen lopuksi sain sitten Saab automobile partsila todistuksen, jolla sain autoon kilvet. Tosin siinäkin oli oma vääntösä koska todistuksessa CO2-päästöarvot olivat pienemmät kuin alkuperäiset. (Päästöjenhän on pakko kasvaa kun tehot kasvavat!!!)
Veroprosentti oli 32,3 eli 3873€
9-5 Tdi Vector Hirsch -06, ( 99 GL -??, 96 GL Super -78, 95 -75)
Huomasin juuri ketjun...
Itselläni oli vähän samanlaisia kokemuksia. Toin viime vuoden kesällä -06 1,9tdi Vector Hirsch farkun Saksasta Suomeen. Auto sai tosi paljon kehuja katsastuksessa, mutta kun huomasivat papereista muuttuneet tehot niin alkovat ongelmat. Mitkään paperit (tuv, decra) eivät kelvanneet. Ehdottivat auton palauttamista alkupeäisiin tehoihin ja muutoksesta todistus korjaamolta.
Loppujen lopuksi sain sitten Saab automobile partsila todistuksen, jolla sain autoon kilvet. Tosin siinäkin oli oma vääntösä koska todistuksessa CO2-päästöarvot olivat pienemmät kuin alkuperäiset. (Päästöjenhän on pakko kasvaa kun tehot kasvavat!!!)
Veroprosentti oli 32,3 eli 3873€
9-5 Tdi Vector Hirsch -06, ( 99 GL -??, 96 GL Super -78, 95 -75)