SS kirjoitti:Päästöt pitäisi saada kohdalleen niin, että auto vielä kulkisi hyvin

Pierupurkin saa säädettyä "korvakuulolta", kaasarin pohjasta 8 mm:n hylsyllä ja lyhyellä räikällä. Aukipäin kääntämällä seos rikastuu eli kulku paranee ja päinvastoin. Kannattaa painaa mieleen tai kirjoittaa ylös kierrosmäärä, ensi alkuun suosittelen puolta kierrosta.
Kaasari-Saabille on eri säädöt katsastukseen ja normaaliajoon. Ainakin mun edellinen kävi normaalisti niin rikkaalla, ettei olis ollut mitään toivoa leimaan. Ennen katastusta käänsin ruuvia n.kierroksen kiinni päin ja aina oli hyvät arvot. Tosin auto ei kylläkään kiihtynyt nykimättä... Heti kun leima oli paperissa, seos rikkaammalle.
Rikas seos ei riko konetta ja se ainakin omalla ajotyylilläni tiputti n.litran kulutusta ja ajo oli mukavaa kun auto kulki tasaisesti. Eihän siihen tehoja tuu lisää, mutta auton reagointi kaasuun paranee.
Oletko muuten tarkistanut kalvon kunnon? Se vaikuttaa myös kukemiseen. Motonet myy kalvoja n. 2 euron kplhinnalla. Itse vaihdoin joka kevät/kesä kalvon, koska se ei konkurssiin vienyt hintansa puolesta. Myös neula kuulemma pitäis vaihtaa joskus. Itse en yhteenkään vaihtanut, vaikka oli yli 300tkm takana.