vikakoodit p0340 ja p1107

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin se myös näyttää. Vissiin jopa aukastava malli..? Joku voisi olla niin kiltti ja mitata millä paineella menee auki toi pömpeli jos on siihen vehkeitä. Niin ja verrata sen originelli muovipaskaan.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mullakin Aerossa tuollainen, on useamman tuhat km toiminu
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

oju kirjoitti:Minulla on tuollaiset korjaamassa EVAPpia, hyvin on toiminut useamman kuukauden. Pojan mopossa on tuollainen ollut kesän pakoputken ja ilmansuodatinkotelon välissä. Väittäisin että on aika kestävä.
EVAP on ymmärtääkseni 6mm letkuilla. Mites toi huohotuksen letku jossa on toi takaisku (kaasuläpälle puhaltava). Meni nimittäin aika tiukasti toi 4mm silikoniletku.. Ettei vaan ole liian pieni? (Alkoi noi isommat käynnistysongelmat kun vaihdoin tuon silikoniksi).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja oju »

Huohotukseen laittaisin alkuperäisiä valkoisia muoviventtiilejä, ovat ainakin tarpeeksi herkkiä. Vastaavia saa motonetista.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No joo, PCS 8€ (Speedparts). Tuossa kun vain kokeilin siihen puhaltaa, niin ei se enää ollut yhtä herkkä kun otin sen paketista. Se on mulla vain 6kk vanha.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Nuo muoviset ei vaan tahdo olla kovin pitkäikäsiä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja 3J »

Ei ole pitkäikäisiä, mutta kun sen tiedostaa niin uusii tarvittaessa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pitää vaan tsekata sitä sillointällöin. En näkisi niin kauheana vaivana. Joskus taannoin ostin ex femmaan sen takaiskun ja maksoi letkuineen marmorilla jotain 22euroa silloin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Joko on huonon startin syy Shadow_Fi selvinnyt? Itellä ei ole enään vikakoodeja tullut kun vaihto kasetin ja tulpat. Starttaa kyllä kolmella varsinkin näillä keleillä ja jäähdytinnestettä menee jne, joten tuo kansi on kaiketi jotenkin vuotava. Ei sekoittele nesteitä joten tällä mennään nyt ainakin jonkun aikaa. Tuleepahan tiuhaan tarkkailtua nesteitä :). Miten muuten pidätte autoanne roikassa näillä pikkupakkasilla, kun tuntuu heikommin starttaavan roikassa kuin kylmiltään kun on sopivasti pakkasta. Nollakeleillä ja matalalämpöisillä kosteilla keleillä kaikista heikoin startti.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ei ole vuotopaikkaa löytynyt. Starttauksesta paha sanoa, kun on vain ensimmäinen aamu EVAPin poistosta. Mutta tänään ainakin käynnisty heti, ja nätisti pelasi. Joten toivoa on. Tosin oli pakkasen puolella sää. Kahtellaan.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, tänään taas sama homma. Kävi mitten sattuu, höyrypilvi takana, sisällä 38% etanoliseos (eli tankkasin eileen reilusti 98 bensaa kaveriksi).

En käsitä mitä tämä auto nyt harrastaa. Onko nyt tosiaan kansi halki jostain, ja vetelee imupuolelle sitä vettä.. Toisaalta ei kait se näin hitaasti nesteitä veis, kun pyytää lisää jäähdytysnestettä kerran viikossa.

Ja taas paska käynti kun on märkä plussakeli. Varmaan sattumaa.. En tiedä. En enää mitään ymmärrä.

Neuvotkaa nyt hyvät gurut, mitä tökkiä? Onko jcarlsonilla mitään ideaa?

Niin ja varmaan nostimesta aamulla kiva tökötys.. Ehkä nostimesta. Hiljeni täysin kun kone vähän lämpesi..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Julle »

Kiristähän kansi vielä kertaalleen.
9-5 Aero - 00
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Niin, no onhan se puolisen vuotta sitten kiristetty silloin kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteen.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Julle »

Juu, vaan jostain se täytyy aloittaa. Tuskin löytyy fakiiria joka tietää kerrasta vian.
9-5 Aero - 00
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Makwe kirjoitti:Taitaa olla melko huonon karman auto. Tänään siitä tippui öljyproppu ajossa, valo alkoi vilkuttamaan ja siitä seuraavalle pysäkille pysähdyin. Öljylammikon päästi alleen, oli proppu poistunu öljypohjasta. Viime lauantaina kävin öljyt vaihtamassa, ja saman liikkeen pihalle hinautin. Aikoivat huomenna tutkia vauriot. Kuinkahan tuossa tuli vaurioita koneeseen? Hieman höyryä nousi öljyntäyttö korkista ja tuoksahti hivenen palaneelle. Voi elämä tätä hommaa.... joku 500-1000m ajoin kun alkoi vilkutteleen. Mitä tuosta pitäis nyt sitte tutkituttaa, puristuspaineet? Ettei sitten seuraavan 10tkm aikana kilahda koko kone.
Aika uskomatonta, tässä kävin vaihattamassa termarin ja polttoainesuodattimen niin nyt tiputeli lammikon viinaa pihalle suodattimen kohalta. Aika uskomaton tuuri näiden remppojen kanssa, vieläpä eri paikassa kävin vaihdattaan kuin nuo öljyt. Toivotaan että on liike huomenna auki, pitäis kuitenkin sunnuntaina ajaa noin 600km....
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Vastaa Viestiin