Akku sippasi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Akku sippasi

Viesti Kirjoittaja sarka »

Oli aivan finaalissa. Fluke näytti 0,016V jännitettä... Autolla ajettiin viimeksi toissapäivänä ja pelannut muuten oikein hyvin, ei oo tarvinnut sahata ja on startannut reippaasti.

Hain sitten uuden akun -> johtoa kytkettäessä melkoinen sähinä ja valot meni itestään päälle :?:

Nykäisin peltisen valoreleen sulakerasiassa irti ja valot sammui. Rele takaisin ja valot pysyi poissa, syttyi kyllä oikein sitten kun käänsi virrat päälle. Kierros kylällä ja pari starttausta, vaikuttais toimivan ihan ok.

Onko tiedossa valoreleen vikoja, että se jäisi päälle tai menisi ominpäin päälle? Josko se olisi syy akun totaalityhjenemiseen... :roll:

Edit: Tyhjäkäynnillä näytti jännitteeksi 14.1 V, mielestäni aika jees. Ei varmaankaan laturi-/jännitteensäädinvikaa
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Mvs
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Akku sippasi

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Hyvät on jännitteet. Ei ole Saabin releistä kokemusta (ainakaan vielä), mutta epäilen et siitä voisi purkaa kuoret pois ja putsata. Tai hommata uuden, jos ei älyttömiä maksa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Akku sippasi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Uudelleen tinaus sille releelle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin