T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja ippe »

jmaatta kirjoitti:Käytetäänpä vaikka tätä topicia... Jos vuosimallista 2000 löytyy di-kasetti versionumerolla 3.7 niin oletettavasti vaihdettu matkan varrella?

Näin veikkaisin, mun 2002 autossa oli mulle tullessa ~115000km mittarissa ja 3.7 kasetti, faijan 2003 OG-kolkissa oli 3.6 kassu kun se tuli meille 2007, väärät tulpat (Denso) sitten taisivat koitua tuon 3.6 kassun kohtaloksi ja kun asian suhteen tuli viisaammaksi, niin sitä oppi vaihtamaan tulpat tarpeeksi usein ja käyttämään oikeita tulppia...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja SS »

Noihin aikoihin (ainakin 2002) autoissa oli myös erä viallisia kasetteja joita vaihtoivat takuuseen. Ei nuo "viattomat" versiot tosin yhtään sen paremmin ole kestäneet.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja core2 »

SS kirjoitti:Ei nuo "viattomat" versiot tosin yhtään sen paremmin ole kestäneet.
Tuohon täytyy nyt kyllä sanoa "oletko tutkinut asian kun olet noin varma siitä"?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja SS »

Tuohon täytyy nyt kyllä sanoa "oletko tutkinut asian kun olet noin varma siitä"?
Kyllä, kattavasti on tietoa kahdesta kasetista :D Tuo viallista erää oleva kesti noin 170tkm, viatonta 150tkm. Keskimääräisestä kestoiästä en tiedä, mutta aika arpapeliä noiden kesto muutenkin on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja core2 »

SS kirjoitti:
Tuohon täytyy nyt kyllä sanoa "oletko tutkinut asian kun olet noin varma siitä"?
Kyllä, kattavasti on tietoa kahdesta kasetista :D Tuo viallista erää oleva kesti noin 170tkm, viatonta 150tkm. Keskimääräisestä kestoiästä en tiedä, mutta aika arpapeliä noiden kesto muutenkin on.
Jopa on hurja kattavuus, mutta jos totta puhutaan niin kasetti tk 3.4 A 0140 oli niitä kaikkein heikoimpia kestämään, siis se oli valmistettu viikko 40 vuonna -01 ja niitä hajosi joka sekuntti ja minuutti, melkein, sen jälkeen kun siirryttiin tk 3.6 b niin kestävyys parani älyttömän paljon ja saabin omien kattavuuksien mukaan oli tiedossa vain melko harvoja hajoamisia joitakin tietysti löytyi aiheutuen suurimmaksi oasaksi väärien tulppien käytön takia. Paras kasetti on tk 3.7 kaikki versiot.

A ja B tarkoittaa kasettien valmistus sarjaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja SS »

Juu en epäile yhtään, varmasti on eroja versioiden välillä. Esimerkkini olivat versiota 3.6, toinen kuului vialliseksi todettuun sarjanumerohaarukkaan, toinen ei. Molemmissa käytetty aina oikeita tulppia tiheällä vaihtovälillä.

Alkuperäisestä otsikosta: Näyttääpi muuten WIS kertovan myös että mustaa kasettia saa käyttää sekä T5 että T7. Miksi siis punaista enää edes valmistetaan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja core2 »

SS kirjoitti:Juu en epäile yhtään, varmasti on eroja versioiden välillä. Esimerkkini olivat versiota 3.6, toinen kuului vialliseksi todettuun sarjanumerohaarukkaan, toinen ei. Molemmissa käytetty aina oikeita tulppia tiheällä vaihtovälillä.

Alkuperäisestä otsikosta: Näyttääpi muuten WIS kertovan myös että mustaa kasettia saa käyttää sekä T5 että T7. Miksi siis punaista enää edes valmistetaan?
Jos punaisia vielä valmistetaan ovat ne luultavasti piraatteja. SEM on lopettanut valmistuksen ajat sitten, elleivät myy vanhaa varastoa, mutta tuskin.

Jees noinpäin pystyy käyttämään, mutta ei päinvastoin ainoana erona se, että musta on tehokkaampi ja myös se ettei auto hyödynnä kaikkea infoa jonka kasetista voi ottaa ulos.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja patse »

Luulisi jo, että joku ropelipää/kyläseppä saabisti olisi testannut tai rakennellut oman viritelmän DI-kasetista ja on väh. kaksi kertaa halvempi ratkaisu kuin nykyinen vrt. Trionic:n puukotus.

Netistä ja vissiin täältäkin foorumilta löytyy karua luettavaa tarvike mallin kasettien kestävyydestä. On se kiva, kun kuluttajalle tarjotaan vain paskaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mustan kasetin nakutussignaali on matalampitasoinen kuin punaisen, joten T5 autossa nakutusherkkyys vähenee. Käytännössä vakiolla nakuherkkyyskartalla tästä ei ole mitään vaaraa, teho voi vähän parantua jopa. Mutta jos on virisofta jossa on puukotettu nakuherkkyys jo valmiiksi alas niin voi tulla ehkä liiankin tunteeton, joskin T5 alakerta kestää melkoista rankaisua silti.
DI/APC autoissa (jos eivät ole kaikki paalissa jo), musta on vain kaikinpuolin parempi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Onkohan itse kipinän voimakkuudessa mainittavaa eroa? Tulppien puhdistuspoltto taisi puuttua myös?
M97CSB234EFM57001 RE85
Juulmuri
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 00:00

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Juulmuri »

Kertokaas mulle, että miksi vakio T7 koneessa ei saisi käyttää punaista kasettia? Mulla ollu nyt punainen muutaman tonnia ja hyvin toimii
9-3 2.0T SE Jubilee 5d
Vastaa Viestiin