Kytkimien lamput
Kytkimien lamput
Aamulla huomasin lampun palaneen hantin puolen penkin puhaltimen rullakytkimestä. Onkos tietoa minkälaiset polttimot tuonne kytkimeen kuuluu ja onko tinattavaa mallia???
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Pirun pienet
ei tinattavaa mallia , onnistuu vaihtamaan itse
kun otta katkaisian käteen, itse hain merkkiliikkeestä mutta varmaankin saa myös muualta , oli muistaakseni aika kaaliit merkkiliikkeessä

kun otta katkaisian käteen, itse hain merkkiliikkeestä mutta varmaankin saa myös muualta , oli muistaakseni aika kaaliit merkkiliikkeessä
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: Kytkimien lamput
Tarkottaako tuo penkin puhaltimen rullakytkin istuimen lämmittimen rullakytkinta (asteikko 0-5 muistaakseni)? Itseltäni ovat molemman puolen ko. valot himmenneet 2x/77tkm eli vähän liian monta kertaa. Sama kyllä pätee lähivalopolttimoidenkin kanssa. Hintaa en tiijä kun huoltosopimuksella huollattelen.KARELPA kirjoitti:Aamulla huomasin lampun palaneen hantin puolen penkin puhaltimen rullakytkimestä. Onkos tietoa minkälaiset polttimot tuonne kytkimeen kuuluu ja onko tinattavaa mallia???
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Oli vissiin lamput kaikki valmiita. Nyt odottaa tinausurakka. Eli siirsin oikean penkin lämmittimen kytkimen paikalle(josta poltin oli palanut) vasurin kytkimen niin kas siittäkin paloi lamput ja sitten varmuudeksi koitin siinä niitä puhallin kytkimiä niin niistäkin lamput paloi eli 8 polttimon tinausurakka edessä (Joskus tulee niin viisas olo
)




9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Re: Kytkimien lamput
onko kukaan löytänyt fiksun hintaisia lamppuja sisätilan kytkimille? vaikka alkuperäiseen kantaan taiteiltaville tai jopa kannallisia? yritin elektroniikkaputiikeista katsella mutta ei löytynyt.
Re: Kytkimien lamput
http://dx.com/p/0-91w-car-instrument-ye ... 79&u=47980
Voisko nämä sinne passata? Nämä kuulemma jonkin sinne passaa mutta en kyllä ole varma kytkimiin vai SID taustavaloksi, vai mihin. Toisaalta selvät mitat on sivulla niissä kuvissa (työntömittakuvat).
Joku voisi tarkistaa?
Voisko nämä sinne passata? Nämä kuulemma jonkin sinne passaa mutta en kyllä ole varma kytkimiin vai SID taustavaloksi, vai mihin. Toisaalta selvät mitat on sivulla niissä kuvissa (työntömittakuvat).
Joku voisi tarkistaa?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kytkimien lamput
nuo ovat 14V ja vain 0.91W.
Shadow_Fi kirjoitti:http://dx.com/p/0-91w-car-instrument-ye ... 79&u=47980
Voisko nämä sinne passata? Nämä kuulemma jonkin sinne passaa mutta en kyllä ole varma kytkimiin vai SID taustavaloksi, vai mihin. Toisaalta selvät mitat on sivulla niissä kuvissa (työntömittakuvat).
Joku voisi tarkistaa?
Re: Kytkimien lamput
Niin?
14 voltilla meinataan maksimijännitettä joka on usein autossa jossa on 12 voltin akku?
0.91W? Onko Saab original lamppu sitten 1W?
Oletko montakin Audi/Toyota/Mitsubishi/Nissania nähnyt 14 voltin järjestelmällä?
Jos sun laturi antais 12 voltin jännitteen, uskon ettei sinun akku koskaan latautuisi, jos ei aina purkautuisi vähän. Järki käteen, ja ohmin lakia lukemaan.
Ja jos haluat tietää Saab original lampun tehon, mittaa sen resistanssin, ja laske
P=U*(U/R) (P=Teho, U=Jännite, R=Resistanssi). Laske vaikka 12 voltilla, ja sitten 14, ja katso ero.
14 voltilla meinataan maksimijännitettä joka on usein autossa jossa on 12 voltin akku?
0.91W? Onko Saab original lamppu sitten 1W?

Oletko montakin Audi/Toyota/Mitsubishi/Nissania nähnyt 14 voltin järjestelmällä?

Jos sun laturi antais 12 voltin jännitteen, uskon ettei sinun akku koskaan latautuisi, jos ei aina purkautuisi vähän. Järki käteen, ja ohmin lakia lukemaan.
Ja jos haluat tietää Saab original lampun tehon, mittaa sen resistanssin, ja laske
P=U*(U/R) (P=Teho, U=Jännite, R=Resistanssi). Laske vaikka 12 voltilla, ja sitten 14, ja katso ero.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kytkimien lamput
niin missään ei kyllä tosiaan sanota että max14V vaan että power14V, mutta eiköhän siinä juuri sitä tarkoiteta? ja syntyykö tuo 0.91W sitten 14V:lla?
orig. lamput ovat 1,2W.
orig. lamput ovat 1,2W.
Shadow_Fi kirjoitti:Niin?
14 voltilla meinataan maksimijännitettä joka on usein autossa jossa on 12 voltin akku?
0.91W? Onko Saab original lamppu sitten 1W?
Oletko montakin Audi/Toyota/Mitsubishi/Nissania nähnyt 14 voltin järjestelmällä?
Jos sun laturi antais 12 voltin jännitteen, uskon ettei sinun akku koskaan latautuisi, jos ei aina purkautuisi vähän. Järki käteen, ja ohmin lakia lukemaan.
Ja jos haluat tietää Saab original lampun tehon, mittaa sen resistanssin, ja laske
P=U*(U/R) (P=Teho, U=Jännite, R=Resistanssi). Laske vaikka 12 voltilla, ja sitten 14, ja katso ero.
Re: Kytkimien lamput
Eikös näille ollu joku ahkera laatinu jonkin luettelonkin motonetin osanumeroineen?
-99 2.0t 9-5 Wagon
Re: Kytkimien lamput
No en tiedä. Enkä löydä. Linkkiä?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866