NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Mietin tuossa, että mitenköhän saisi toimimaan, jos siihen keskelle upottaisi erillisenä molemmat sivukanavat, ehkä hivenen vaimennettuna ja rankasti suunnattuna. Eli vasemmalta tuuppaisi kuskille vasemman kanavan normiteholla, keskeltä vasemmalle suunnattuna oikean kanavan kuskille, keskeltä oikealle suunnattuna vasemman kanavan repsikalle ja oikeasta reunasta oikean kanavan repsikalle? Ainakin viiveiden kanssa tulee varmasti haastetta, mutta olisiko ne mitenkään järkevästi ratkaistavissa?
Tai sitten ostat vaan suosilla autoon neljät kuulokkeet.
Tai sitten ostat vaan suosilla autoon neljät kuulokkeet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Totakin vaihtoehtoa mietein, koska monet mun budjettiin sopivat kaiuttimet on halvemmat ostaa pareittain kuin yksittäisinä. Eli jäänee yksi yli. Mut mun visioissa homma kaatunee siihen, että ng900 on lopulta kuuntelijoitten päät aika lähekkäin toisiaan ja mistä niin suuntaavan torven sitte löytäis, ellei suoraan sivulle sitä ääntä ammu.Ei se mikää tonnari ole... Eli lopulta sitä vähääki stereokuvaa todennäkösesti sekottais aika pahasti. Ja niiden viiveet ei mene ikinä yks yhteen, jos tarkotuksena on saada molemmille etupenkeille yhtä huono stereokuva Ja jos sen solistin haluaa sinne turbon pakopesän paikkeille, niin jo pelkästää oman pään paikka on millipeliä...
Mut kriittinen ajattelu poikii joskus toimivia ideoita
Nää http://www.powerset.fi/ground_zero_plutonium_gzpm60sq olis helppo sijottaa kojelaudalle, ja niitä myydään yksittäin, vaikka hinta ilmotetaan per pari. Tosin tos kyl heti tökkii toi 250 Hz ylipäästö. Todennäkösesti sekasotku olis paha, ku kojelaudalla ihan eri meininki, kuin ovien mideis, jokka korva paikallistaa... Ja 100 Hz tienoilla se paikallistaminen pitäs mennä.
Sit taas vannoutuneena DLS:n kannattajana http://www.powerset.fi/dls_r4 olis jees, tosin hinta pomppaa heti verratuna noihin laajakaistoihin. Boonuksena päälle 2-4 l kotelot pitäs tehä... Mut mahtaako nuokaa sitte venua 100 Hz asti mitenkää.
Nii ja jos köyhän miehen kanavasummauksen sijasta haluaa Dolby PLII -dekooderin, niin huutonetis on edelleen myymättä http://www.huuto.net/kohteet/creative-d ... /282186963 Siinäki vaa sit on semmonen jutska, etten ole vieläkää jaksanu kattoa manuaalia tosta, eli voiko keskikanavaeffektiä säätää ja toisekseen ampuuko se osan äänestä takakaiuttimille, vai voiko sen option sulkea. Vai lähettääkö se vain "kopioo" sinne taakse ts. "hukkaako" se musiikkia, jos takakanavia ei kytke.
Bilteman kaiuttimekki maksaa sen verran kuitenki, et periaattees olis fiksuinta hakea kolme niitä laajakaistoja nyt heti, ja jos ne ei ikinä tuu kolmenkimpas pärjäämään, niin sitte asentaa ne kiltisti kojelaudan nurkkiin ja hommaa midit oviin. Tosin sitä jakotaajuuden ongelmaa se ei siltikää poista. Ja sitte taas olenko mäkää sentää ihan niin kultakorva, et haittaako se paikallistuminen 250 Hz alapuolella. Iso osa musiikista kuitenki menee vähä ylempää, ja ihmisen korvan herkin alue taas huitelee siä viidensadan yläpuolella.
Vaikeeta tää kuitenki tuntuis olevan. Jotenki haluais tehdä kerrasta hyvän, mut taas pitää se rajaki johonki vetää. Aina sijottamalla satasen lisää sais hiukan parempaa. Onneks subi ja iso kasa vanhoja vahvistimia löytyy, joten investoitavaa on vain midit ja kojelaudan kolmoset
Ai nii. Mulle riittäis kahdet kuulokkeet. En mä takapenkkiläisille mitää oo rakentamas, siellähän on tuulisuoja
Edit: otan heti takasi
Nyt ku ton paperille piirsi, niin punasella olis korjatut etäisyydet. Suorat laitimmaisten kaiuttimien etäisyydet on jotain, mitä nyt en jaksa ratkasta. Onhan toi kyl ehkä kokeilun arvonen sittenkin, jos pistää korjaukset vähä sinne päin, niin lopputulos saattaa olla yllättävä Varsinki jos pitää joka tapaukses niitä pönttöjä ostaa se 4 kpl
Mut kriittinen ajattelu poikii joskus toimivia ideoita
Nää http://www.powerset.fi/ground_zero_plutonium_gzpm60sq olis helppo sijottaa kojelaudalle, ja niitä myydään yksittäin, vaikka hinta ilmotetaan per pari. Tosin tos kyl heti tökkii toi 250 Hz ylipäästö. Todennäkösesti sekasotku olis paha, ku kojelaudalla ihan eri meininki, kuin ovien mideis, jokka korva paikallistaa... Ja 100 Hz tienoilla se paikallistaminen pitäs mennä.
Sit taas vannoutuneena DLS:n kannattajana http://www.powerset.fi/dls_r4 olis jees, tosin hinta pomppaa heti verratuna noihin laajakaistoihin. Boonuksena päälle 2-4 l kotelot pitäs tehä... Mut mahtaako nuokaa sitte venua 100 Hz asti mitenkää.
Nii ja jos köyhän miehen kanavasummauksen sijasta haluaa Dolby PLII -dekooderin, niin huutonetis on edelleen myymättä http://www.huuto.net/kohteet/creative-d ... /282186963 Siinäki vaa sit on semmonen jutska, etten ole vieläkää jaksanu kattoa manuaalia tosta, eli voiko keskikanavaeffektiä säätää ja toisekseen ampuuko se osan äänestä takakaiuttimille, vai voiko sen option sulkea. Vai lähettääkö se vain "kopioo" sinne taakse ts. "hukkaako" se musiikkia, jos takakanavia ei kytke.
Bilteman kaiuttimekki maksaa sen verran kuitenki, et periaattees olis fiksuinta hakea kolme niitä laajakaistoja nyt heti, ja jos ne ei ikinä tuu kolmenkimpas pärjäämään, niin sitte asentaa ne kiltisti kojelaudan nurkkiin ja hommaa midit oviin. Tosin sitä jakotaajuuden ongelmaa se ei siltikää poista. Ja sitte taas olenko mäkää sentää ihan niin kultakorva, et haittaako se paikallistuminen 250 Hz alapuolella. Iso osa musiikista kuitenki menee vähä ylempää, ja ihmisen korvan herkin alue taas huitelee siä viidensadan yläpuolella.
Vaikeeta tää kuitenki tuntuis olevan. Jotenki haluais tehdä kerrasta hyvän, mut taas pitää se rajaki johonki vetää. Aina sijottamalla satasen lisää sais hiukan parempaa. Onneks subi ja iso kasa vanhoja vahvistimia löytyy, joten investoitavaa on vain midit ja kojelaudan kolmoset
Ai nii. Mulle riittäis kahdet kuulokkeet. En mä takapenkkiläisille mitää oo rakentamas, siellähän on tuulisuoja
Edit: otan heti takasi
Nyt ku ton paperille piirsi, niin punasella olis korjatut etäisyydet. Suorat laitimmaisten kaiuttimien etäisyydet on jotain, mitä nyt en jaksa ratkasta. Onhan toi kyl ehkä kokeilun arvonen sittenkin, jos pistää korjaukset vähä sinne päin, niin lopputulos saattaa olla yllättävä Varsinki jos pitää joka tapaukses niitä pönttöjä ostaa se 4 kpl
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Se Pro Logicin summaus-invertointimatriisi ei muuten ole mitenkään paha rakentaa. Mulla on jossain kaavio ja jossain ehkä vielä jopa protolevy aiheesta, kun intissä rakentelin.JP_Vette kirjoitti:Nii ja jos köyhän miehen kanavasummauksen sijasta haluaa Dolby PLII -dekooderin, niin huutonetis on edelleen myymättä http://www.huuto.net/kohteet/creative-d ... /282186963 Siinäki vaa sit on semmonen jutska, etten ole vieläkää jaksanu kattoa manuaalia tosta, eli voiko keskikanavaeffektiä säätää ja toisekseen ampuuko se osan äänestä takakaiuttimille, vai voiko sen option sulkea. Vai lähettääkö se vain "kopioo" sinne taakse ts. "hukkaako" se musiikkia, jos takakanavia ei kytke.
Meinaatko keskikanavaefektin säädöllä ihan vaan keskikanavan tasoa vai summausten/vähennysten määrää tms? Tasonsäädönhän nyt parsii kasaan hetkessä tuon purkin jatkeeksi, mutta esim. laitakanavien vähennyksiä tuskin saa säädettyä tuon kanssa mitenkään.
Usko pois, tiedän tunteen...JP_Vette kirjoitti: Vaikeeta tää kuitenki tuntuis olevan. Jotenki haluais tehdä kerrasta hyvän, mut taas pitää se rajaki johonki vetää. Aina sijottamalla satasen lisää sais hiukan parempaa.
Kuva tosiaan näyttää yllättävänkin lupaavalta. Jos joka tapauksessa pitää hakee 4 ämyriä niin kokeile ihmeessä. Ei se ota jos ei annakkaan ja oletpahan kokemusta rikkaampi .JP_Vette kirjoitti: Nyt ku ton paperille piirsi, niin punasella olis korjatut etäisyydet. Suorat laitimmaisten kaiuttimien etäisyydet on jotain, mitä nyt en jaksa ratkasta. Onhan toi kyl ehkä kokeilun arvonen sittenkin, jos pistää korjaukset vähä sinne päin, niin lopputulos saattaa olla yllättävä Varsinki jos pitää joka tapaukses niitä pönttöjä ostaa se 4 kpl
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Tuossa on käytössä ProLogicII (extended tms. vielä)? ...eikä vanhanliiton summa&erotus ProLogic? PL2 selkeästi eri juttu (parempi) kuin normi PL.
Viittasin ekoihin kuviin siis. Ja PL2 aikanaan parempi siis PL-koodatuissa leffoissa mitä pelkkä PL.
Viittasin ekoihin kuviin siis. Ja PL2 aikanaan parempi siis PL-koodatuissa leffoissa mitä pelkkä PL.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Niin on. PLIIx tarkalleen, ja Wikipedian mukaan se x tarkottaa 5.1 -> 6.1 eli tekee sen saman summauksen takakeskikanavalle mitä edes tekis stereoäänelle. Sillon ku oli uus, niin jokku ht-harrastajat kaivo vanhat PL-vehkeensä ja kytki niillä takakeskikaiuttimen Eli kun "simuloittin" sivussa olevaa etupenkkiä istumalla sohvan käsinojalla, sain säädettyä sen stereokuvan keskipisteen kutakuinki välttävästi. Ja siinä nyt kokeilin koko effektipaskan yleistä toimivuutta, ku en ole aikasemmin sitä tehnyt. Ja sillä effektitestillä vähä koitin perustella ittelle sitä 700e dsp:n ostamatta jättämistä, koska sekin perustunee juuri samaan effektiin. Eli ei sillä tuota kotiteatteripäätettä kummempaan varmaan aikaan saada. Mitä nyt tietty jos haluaa uskoa, et kallis on hyvää.
Ainut vain on se, että jollei rajua taajuuskorjausta halua harrastaa, niin summauksella tehty vois olla kokeilun arvoinen, koska se on erittäin halpa. Ja raju taajuuskorjaus on siinä kohtaa hyvä puute, että silloin ei tarttis ostaa satasien hintasta dsp:täkää, vaan mankan oma käpynen ajais asiansa ihan ok. Tosin jos niitä etukanavia ripottelee neljä (eli se tuplakanava keskelle eikä köyhää summausta) ja midit viä päälle sekä subi, niin alkaa markettimankoista loppumaan kanavat kesken...
E: editoitu varmaa viis kertaa
Ainut vain on se, että jollei rajua taajuuskorjausta halua harrastaa, niin summauksella tehty vois olla kokeilun arvoinen, koska se on erittäin halpa. Ja raju taajuuskorjaus on siinä kohtaa hyvä puute, että silloin ei tarttis ostaa satasien hintasta dsp:täkää, vaan mankan oma käpynen ajais asiansa ihan ok. Tosin jos niitä etukanavia ripottelee neljä (eli se tuplakanava keskelle eikä köyhää summausta) ja midit viä päälle sekä subi, niin alkaa markettimankoista loppumaan kanavat kesken...
E: editoitu varmaa viis kertaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Jees, oikeestaan menin ite vaan sekaisin ja ihmettelin kun puhuitta PL1:stä ja vahvistimella simulointi oli PL2. Mut en ollut huomannut lukea edes kaikkea kun kommentoin.
Lukijan toive: vähemmän hifiä, enemmän ranetusta ja ropausta tykkäsin kumimaton korjaus -jaksosta
Lukijan toive: vähemmän hifiä, enemmän ranetusta ja ropausta tykkäsin kumimaton korjaus -jaksosta
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
JA SILTI SE ON VAIN SAAB MISSÄ ON KOVAÄÄNISIÄ!JP_Vette kirjoitti:...taajuuskorjausta halua harrastaa, niin summauksella tehty vois olla kokeilun arvoinen, koska se on erittäin halpa. Ja raju taajuuskorjaus on siinä kohtaa hyvä puute, että silloin ei tarttis ostaa satasien hintasta dsp:täkää, vaan mankan oma käpynen ajais asiansa ihan ok. Tosin jos niitä etukanavia ripottelee neljä (eli se tuplakanava keskelle eikä köyhää summausta) ja midit viä päälle sekä subi, niin alkaa markettimankoista loppumaan kanavat kesken...
(ite kyllästyin siis tuohon hommaan ennen kuin pääsin edes alkuun, onneksi, säästyy aika vaiva rahat just kävin hakee oogesta lankun ja erkkasarjan pois)
joku kolmas edit
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Nojoo kieltämättä tää hifihommeli on vähä huonosti artikuloitu. Varsinki ku mun asenne on jo valmiiks se, et paska se on, jos effektillä koittaa paikata jotain, mitä ei ole olemassakaan (eli stereomusiikin kuuntelu sivusta).
Jos ranea haluat, niin mulla on tos listalla vähä odottamas. Pitäs taikoa tonnariin etulokari tyhjästä. Ongelma on siinä, että noita lokareita ei saa mistää. Ja romiksella maksaa 200e. Korjauspaloista ei tietoakaa... Siinä sit ranettamisesta kuvia, ku mä alan neliötavarasta hitsaan uutta kaarta. Ja hitsaustaito rajoittuu pakoputken räkimiseen Mutta mitään siinä ei häviä, koska aina voi sillä 200e:llä ostaa uuden lokarin tähän 500e autoon
Kumimatos oli kyl ihan pieni sensuuriki mieles, joten kiitos palautteesta
Jos ranea haluat, niin mulla on tos listalla vähä odottamas. Pitäs taikoa tonnariin etulokari tyhjästä. Ongelma on siinä, että noita lokareita ei saa mistää. Ja romiksella maksaa 200e. Korjauspaloista ei tietoakaa... Siinä sit ranettamisesta kuvia, ku mä alan neliötavarasta hitsaan uutta kaarta. Ja hitsaustaito rajoittuu pakoputken räkimiseen Mutta mitään siinä ei häviä, koska aina voi sillä 200e:llä ostaa uuden lokarin tähän 500e autoon
Kumimatos oli kyl ihan pieni sensuuriki mieles, joten kiitos palautteesta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Mitä olen sivusta seurannut niin paskin homma näissä autohifi jutuissa on aina se kompromissien tekeminen, kuten tässäkin. Ja sitten kun vaikka saisi kuinka stereokuvan kohdilleen niin sitten on rengasmelu ja tärinät ja huminat jne jne. (siihen viittasin kommentilla 'vain saab kovaäänisillä'). Tosin aina ois kiva jos ois vähän parempi, saiskohan nuo bemmin orggikajarit vähän parempiin...
Mitä sensuuria kumimatossa? Korjaus oli hieno ja innovatiivinen.
Mitä sensuuria kumimatossa? Korjaus oli hieno ja innovatiivinen.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
"Laitakanavan vähennyksen" määrää meinasin. Eli sitä, et päästäis sitä keskikanavan ääntä vähän sivuillekki. Tosin sellasella kunnon wanhalla summaushommalla en ole ikinä kuunnellut musiikkia, mut yhtäkkiä tulisi mieleen, että kun se kaiken tuuppaa sinne keskelle, niin silloinhan se solistin ääni on sivulla sivusta kuunneltuna, eikä keskikanavan ja laidan välissä. Mut tää on taas niin spekulointia... Varsinki ku ei oo autos edes koittanu mitää tällästä. Ja kotiteatterisimulaatios olin 2m pääs kaiuttimista, autos seki välimatka on alle puolet. Mä kokeilen sitä köyhän miehen summausta, joka siis päästää sivullekki sekä neljää kanavaa ensin, kattoo sen jälkee onko niistä mihinkää Harmi vain, et seuraavan kerran näen auton vasta 2,5vko päästä. Olis kova polte päästä kokeileenaero kirjoitti:Meinaatko keskikanavaefektin säädöllä ihan vaan keskikanavan tasoa vai summausten/vähennysten määrää tms?
Ja f-19. Puhut asiaa. Mut rakentelun ilostahan näitä tehdään. Kotihifissäkin koko rakentamisen ja kiroamisen ilon pääsee oikasemaan ostamalla 200e kuulokkeet ja niille vahvistimen Joillekki tämä rakentelu on jopa hyvin terapeuttista. Samahan se virittämiseski on. Aina joku auto kuitenki kulkee paremmin ja loppujen lopuks lopputulos on vain yhdellä etupyörällä raapiva ruotsalainen perheauto. Eikä se siitä Ferrariks muutu edes liimaamalla tanssivaa hirveä lokariin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Totta kyllä ja sitä tosiaan ei varmastikaan pääse Creativen purkissa säätämään. Jos matriisin tekee itse, on tuo säätö helppo toteuttaa.JP_Vette kirjoitti:"Laitakanavan vähennyksen" määrää meinasin. Eli sitä, et päästäis sitä keskikanavan ääntä vähän sivuillekki. Tosin sellasella kunnon wanhalla summaushommalla en ole ikinä kuunnellut musiikkia, mut yhtäkkiä tulisi mieleen, että kun se kaiken tuuppaa sinne keskelle, niin silloinhan se solistin ääni on sivulla sivusta kuunneltuna, eikä keskikanavan ja laidan välissä. Mut tää on taas niin spekulointia...
Kunhan saat haalittua niitä ämyreitä, voit alustavasti kokeilla ja pohtia kotonakin .JP_Vette kirjoitti: Mä kokeilen sitä köyhän miehen summausta, joka siis päästää sivullekki sekä neljää kanavaa ensin, kattoo sen jälkee onko niistä mihinkää Harmi vain, et seuraavan kerran näen auton vasta 2,5vko päästä. Olis kova polte päästä kokeileen
Joo, rakentelun ilo on iso osa harrastusta. Ja jos äänestä välittää, niin vaikkei koti-/studiotasoon autossa pääsekään (tai edes lähelle), niin ei kai se sitä tarkoita että väkisin pitäisi antautua täydellisen ikävän kynsiin?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Sen verran voisin tähän ihmetellä että jos ite lähtisin tommosta systeemiä rakentaan että molemmille etupenkeille olis ikäänkuin oma stereopari jota kuunnella niin en kyl ehkä välttis lähtis levitteleen ristiin niitä infoja summaimella (eli siis L -> R ja toisinpäin). Autossa on heijastepintaa enemmän kun liikaa ja muutenkin aika ahtaassa paikassa pitäs saada äänikuvasta selvää. ennemmin vaan ajaisin L-signaalia molempien etupenkkiläisten L-kanaviin ja sama R:n kanssa.
Tosta päästääkin sit siihen että kun kerta olis tarkotus lyödä tollei keskelle kaks paria vierekkäin, vähän eri suuntiin suunnattuina, niin ottasin ehkä siihen hommaan noi laajakaistat. Noi on aika tarkkoja suuntauksiltaan ja vuotavat vähemmän sivuille, jolloin naapurille tulee taas vähemmän ylimäärästä mökää.
Itsellä odottas Hybrid Audion L3 SE:t ja Dls:n nordica 6:set asennusta femmaan, saa nähä kuinka reisille tulee menemään toi laajureiden suuntaavuus kun aattelin orkkispaikoilta lähteä liikenteeseen :p.
-Örkki-
Tosta päästääkin sit siihen että kun kerta olis tarkotus lyödä tollei keskelle kaks paria vierekkäin, vähän eri suuntiin suunnattuina, niin ottasin ehkä siihen hommaan noi laajakaistat. Noi on aika tarkkoja suuntauksiltaan ja vuotavat vähemmän sivuille, jolloin naapurille tulee taas vähemmän ylimäärästä mökää.
Itsellä odottas Hybrid Audion L3 SE:t ja Dls:n nordica 6:set asennusta femmaan, saa nähä kuinka reisille tulee menemään toi laajureiden suuntaavuus kun aattelin orkkispaikoilta lähteä liikenteeseen :p.
-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Niin siis tarkotus oli alunperin tehdä kolme kaiutinta ja summaus, josta sitten jonkun päähänpiston kautta (kiitos aero) tuli toi neljän kaiuttimen idea. Ja sehän tietenki tehtäis ilman summailuja. Lisäksi summaus vs. tuplakanavat on kokeiluna ilmanen, jos joutuu ostaan parillisen määrän ämyreitä. Mut varmaan kallistun kyl niihin laajakaistoihin, ja ostan varmaan sen neljä joka tapaukses.
Avossahan ei ole heijastepintaa käytännössä kuin sivu- ja tuulilasi. Tässähän voi itseään huijata laskemalla sivulasit alas, mut aikusten oikeesti niitä pitää ylhäällä ihan kaupunkinopeuksiski. Meteli autos on melkonen, jos ne on alhaalla...
Kerrohan kuitenki edistyksestäsi kun aika koittaa. Voin sit ottaa mallia jostain jo valmiiksi tehdystä, ettei ihan pioneeri tartte olla
Hifihommat ei oo kauheesti edistyny, mut kyl se tästä taas nyt kun koulu jää vähemmälle. Ollu vähä pitkiä päiviä... Viikonloppuna olis tarkotus hakea yks purkutonnari, josta siirrän Webaston, vetarit ja lokarin omaani. Aika pitkälti kaikki muu mennee myyntiin ja loput paaliin.
Ennakkovarauksia otetaan vastaan http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=143705 Jos ovia tai kattoverhoilun haluaa, niin kandee ilmottaa. Tarkotus olis tökätä trukkipiikeillä lasien läpi ja nostaa kärrylle. Trailerilla veto olis niin kauheen työlästä, eikä mulla edes oo sellasta.
Avossahan ei ole heijastepintaa käytännössä kuin sivu- ja tuulilasi. Tässähän voi itseään huijata laskemalla sivulasit alas, mut aikusten oikeesti niitä pitää ylhäällä ihan kaupunkinopeuksiski. Meteli autos on melkonen, jos ne on alhaalla...
Kerrohan kuitenki edistyksestäsi kun aika koittaa. Voin sit ottaa mallia jostain jo valmiiksi tehdystä, ettei ihan pioneeri tartte olla
Hifihommat ei oo kauheesti edistyny, mut kyl se tästä taas nyt kun koulu jää vähemmälle. Ollu vähä pitkiä päiviä... Viikonloppuna olis tarkotus hakea yks purkutonnari, josta siirrän Webaston, vetarit ja lokarin omaani. Aika pitkälti kaikki muu mennee myyntiin ja loput paaliin.
Ennakkovarauksia otetaan vastaan http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=143705 Jos ovia tai kattoverhoilun haluaa, niin kandee ilmottaa. Tarkotus olis tökätä trukkipiikeillä lasien läpi ja nostaa kärrylle. Trailerilla veto olis niin kauheen työlästä, eikä mulla edes oo sellasta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Tuli ostettua purkutonnari joulun iloksi.
Raatohan on 400tkm rullattu ja siitä kilahti kone. Kuulostaa ihan mopoautolta, kun raksuttaa kolmella pytyllä
Kaikkea kivaahan tuossa mukana tuli.
Ovipuhaltimet (myytävänä)
Varakasetti plus tietty konees oleva.
2 x T7-modattuja ecuja (ainaki toinen myytävänä)
Thyyningfiltteri aivasteluihin sekä tulppa.
Sekä tietenki Webasto, jonka takia tän ostin.
Webaston asentelin tänää ja vaihdoin samalla termostaatin. Viimeksi vaihdoin og-satkuun, ja oi että se on helppoa siinä. Toista se on näissä paikoitellen enemmän arvostetuissa herrasmiesautoissa.
Paikalleen meni Mätänetinkin myymä Gatesin laatikossa oleva termari. Misää ei lue astelukua ja termarissakaan ei lue edes merkkiä, et ihan hyvää arpapeliä taas.
Sopivuudesta Saabbiin kertonee sekin, että mukana tuli neljä ylimääräistä tiivistettä. No pistin sen kuitenkin paikalleen sillä yhdellä ainoalla oikealla ja tarvitulla tiivisteellä, ja ainaki lämmöt nousi puoleen väliin ja huomattavasti nopeammin kuin vanhalla termarilla. Vähä paska maku suuhun jäi kuitenkin, kun taaskaa ei muistanu ostaa sitä orkkista... Ja ku vaihtotyö on vähintäänkin ärsyttävä... Ehkä sitten ensi kerralla.
Webaston asennushan on kohtuu simppeli tolla Saabin valmissarjalla.
Teline itse Webastolle.
Tollasella veset.
Niinku noin.
Bensat se ottaa sisään jakotukin päästää paluuletkusta, ja Webastolta laitetaan suoraan liitos sitten siihen orkkispaluuseen.
MAPille vierustoveri.
Puhaltimen liittimelle laitettiin uudet johdot, jotta Webasto releillään saa sen käyntiin ja kabiiniin meni sitte kellolle kolme johtoo, ACC:lle yksi ja joku muu randomi tyhjään liittimeen.
Mitä pienempi homma niin sitä enemmän menee aikaa. Koko sunnuntai asenteluihin taas meni, vaikkakin homma oli plug and play. Mut sitä yleistä nysväämistä ja ihmettelyä on paljo.
Mutta niin Webasto ilmeisesti siis joo toimii, mutta on vikatilassa eli ei käynnisty. Ja toi ei ainakaan ota henkeä sulakenollauksella. Pitää siis käydä huomenna huollos lukasemas koodit tosta. Toivottavasti lähtee pelaamaan. Voi sit sen kunniaks asentaa sen aivastusfiltterin bypassiin
Muutenhan toi Webasto on ihan hanurista. Täytyy varmaan ostaa sen takia uus akku tohon ja jo ennestään ärsyttäväs kolos oleva ilmanputsari on nyt entistä vaikeempi vaihtaa. Mut jääskraballa voi heittää vesilintua.
Raatohan on 400tkm rullattu ja siitä kilahti kone. Kuulostaa ihan mopoautolta, kun raksuttaa kolmella pytyllä
Kaikkea kivaahan tuossa mukana tuli.
Ovipuhaltimet (myytävänä)
Varakasetti plus tietty konees oleva.
2 x T7-modattuja ecuja (ainaki toinen myytävänä)
Thyyningfiltteri aivasteluihin sekä tulppa.
Sekä tietenki Webasto, jonka takia tän ostin.
Webaston asentelin tänää ja vaihdoin samalla termostaatin. Viimeksi vaihdoin og-satkuun, ja oi että se on helppoa siinä. Toista se on näissä paikoitellen enemmän arvostetuissa herrasmiesautoissa.
Paikalleen meni Mätänetinkin myymä Gatesin laatikossa oleva termari. Misää ei lue astelukua ja termarissakaan ei lue edes merkkiä, et ihan hyvää arpapeliä taas.
Sopivuudesta Saabbiin kertonee sekin, että mukana tuli neljä ylimääräistä tiivistettä. No pistin sen kuitenkin paikalleen sillä yhdellä ainoalla oikealla ja tarvitulla tiivisteellä, ja ainaki lämmöt nousi puoleen väliin ja huomattavasti nopeammin kuin vanhalla termarilla. Vähä paska maku suuhun jäi kuitenkin, kun taaskaa ei muistanu ostaa sitä orkkista... Ja ku vaihtotyö on vähintäänkin ärsyttävä... Ehkä sitten ensi kerralla.
Webaston asennushan on kohtuu simppeli tolla Saabin valmissarjalla.
Teline itse Webastolle.
Tollasella veset.
Niinku noin.
Bensat se ottaa sisään jakotukin päästää paluuletkusta, ja Webastolta laitetaan suoraan liitos sitten siihen orkkispaluuseen.
MAPille vierustoveri.
Puhaltimen liittimelle laitettiin uudet johdot, jotta Webasto releillään saa sen käyntiin ja kabiiniin meni sitte kellolle kolme johtoo, ACC:lle yksi ja joku muu randomi tyhjään liittimeen.
Mitä pienempi homma niin sitä enemmän menee aikaa. Koko sunnuntai asenteluihin taas meni, vaikkakin homma oli plug and play. Mut sitä yleistä nysväämistä ja ihmettelyä on paljo.
Mutta niin Webasto ilmeisesti siis joo toimii, mutta on vikatilassa eli ei käynnisty. Ja toi ei ainakaan ota henkeä sulakenollauksella. Pitää siis käydä huomenna huollos lukasemas koodit tosta. Toivottavasti lähtee pelaamaan. Voi sit sen kunniaks asentaa sen aivastusfiltterin bypassiin
Muutenhan toi Webasto on ihan hanurista. Täytyy varmaan ostaa sen takia uus akku tohon ja jo ennestään ärsyttäväs kolos oleva ilmanputsari on nyt entistä vaikeempi vaihtaa. Mut jääskraballa voi heittää vesilintua.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9000 CS 2.0t my96
Kävin Webastolle hakemassa valohoitoa, mutta valohoitopiuha puuttuu. Mitään en saksasta ymmärrä, mutta päättelin ohjekirjasta, että valohoitonasta pitäisi löytyä. Kuitenki Saabin Webasto on ihan kivas paikas sekä huoltoa että vaihtoa ajatellen. 2kpl helpos paikas olevia 10mm pultteja auki ja koko helahoito on käsillä.
Diagnose
Joku valopää on kuitenkin päättänyt säästää taas 10snt ja jättää sen kytkemättä. Vissiin Saabilla ajateltu, että ikiliikkuja mikä ikiliikkuja, tai sitten nykymittapuun mukaan "ei kannata korjata, vaihda uus".
Siinä se on valkosen vieressä, nasta nro. 2
Ei sentää nastaa oo nyppästy poikki
Triopakilta sit kovana hakemaan uutta naarasnastaa liittimeen, mut niin pientä ei ollu.
Ei mahdu liittimen sisään, vaikka kuinka yritti veistellä sivuleikkureilla ja puukolla. Päädyin sitte tekemään oman valohoitokaapelisarjan vain huoltoa varten. Eli väliaikainen kytkentä koko liittimelle.
Tommoset
Niinku noin
Sivuleikkureilla trimmataan urospäät, jokka tökätään liittimeen. Ja tietenki se neljäs on sitte valohoitokarva. Huomenna taas huoltoon. Kädet ristiin, että korjaantuu nollauksella
Diagnose
Joku valopää on kuitenkin päättänyt säästää taas 10snt ja jättää sen kytkemättä. Vissiin Saabilla ajateltu, että ikiliikkuja mikä ikiliikkuja, tai sitten nykymittapuun mukaan "ei kannata korjata, vaihda uus".
Siinä se on valkosen vieressä, nasta nro. 2
Ei sentää nastaa oo nyppästy poikki
Triopakilta sit kovana hakemaan uutta naarasnastaa liittimeen, mut niin pientä ei ollu.
Ei mahdu liittimen sisään, vaikka kuinka yritti veistellä sivuleikkureilla ja puukolla. Päädyin sitte tekemään oman valohoitokaapelisarjan vain huoltoa varten. Eli väliaikainen kytkentä koko liittimelle.
Tommoset
Niinku noin
Sivuleikkureilla trimmataan urospäät, jokka tökätään liittimeen. Ja tietenki se neljäs on sitte valohoitokarva. Huomenna taas huoltoon. Kädet ristiin, että korjaantuu nollauksella
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09