Millainenhan tuollainen 280hv 9-3 2.8t XWD olisi pitoautona?
Kulutus ei ole koskaan ollut itselle se hankinnan syy, että sillä ei nyt ole niin väliä että paljonko auto kuluttaa ja varsinkin, kun omat ajot on melko vähäisiä vuositasolla...
Yleisiä tyyppivikoja, osien saatavuus (osin hankalaa ilmeisesti) ja luotettavuus huollettuna (ylihuollan autojan melko helposti. ) tässä lähinnä mietin...
Näin talvella aina himottaisi neliveto kulkine ja ex-auto kun oli neliveto, niin kyllähän sitä aina liukkaiden aikaan kaipaa.
2.0 Aero vai 2.8 ?
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
XWD - tyyppiviat: Haldex pumppu, takatasauspyörästön vuodot, ohjausyksikkö (abs jne) yms. Sekä tadonsäädölliset takaiskarit, jotka ei kestä sataatonnia. Osien nykyisestä saatavuudesta ei osaa sanoa. Oma "haaveiden täyttymys", eli 2.0TS aut. XWD osoittautui yhdeksi painajaiseksi johon onneksi lopulta löytyi ratkaisu kaupan purkamisella. Joten, jos XWD mallia havittelet niin selvitä onko huollettu ja onko em viat jo mahdollisesti korjattu. Jos ei, niin kalliiksi tulee. Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Kerrotko ihan mielenkiinnosta lisää noista riskeistä. Kiinnostaa tietää mitä on mahdollisesti luvassa, jos huonosti käy.Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Onhan nuo viat, kuin jostain VAG-konsernin laitteesta lukisi kokemuksia.Marko A kirjoitti:XWD - tyyppiviat: Haldex pumppu, takatasauspyörästön vuodot, ohjausyksikkö (abs jne) yms. Sekä tadonsäädölliset takaiskarit, jotka ei kestä sataatonnia. Osien nykyisestä saatavuudesta ei osaa sanoa. Oma "haaveiden täyttymys", eli 2.0TS aut. XWD osoittautui yhdeksi painajaiseksi johon onneksi lopulta löytyi ratkaisu kaupan purkamisella. Joten, jos XWD mallia havittelet niin selvitä onko huollettu ja onko em viat jo mahdollisesti korjattu. Jos ei, niin kalliiksi tulee. Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Tai tämä tuli väkisinkin ekana mieleen...
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Äläs nyt. Tuo lista on lyhyt ja korjaukset halpoja jos VAG otetaan vertailukohdaksi: dsg, tsi, ovet rullalla, ohjauksen "mutteri", remmit paukkuu... Ja artisti maksaa!Juhaska kirjoitti:Onhan nuo viat, kuin jostain VAG-konsernin laitteesta lukisi kokemuksia.Marko A kirjoitti:XWD - tyyppiviat: Haldex pumppu, takatasauspyörästön vuodot, ohjausyksikkö (abs jne) yms. Sekä tadonsäädölliset takaiskarit, jotka ei kestä sataatonnia. Osien nykyisestä saatavuudesta ei osaa sanoa. Oma "haaveiden täyttymys", eli 2.0TS aut. XWD osoittautui yhdeksi painajaiseksi johon onneksi lopulta löytyi ratkaisu kaupan purkamisella. Joten, jos XWD mallia havittelet niin selvitä onko huollettu ja onko em viat jo mahdollisesti korjattu. Jos ei, niin kalliiksi tulee. Lisäksi 2.8v6t tuo mukanaan omat riskinsä, kuten nettisaiteilta voi lukea.
Tai tämä tuli väkisinkin ekana mieleen...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
^
Ainoat fiksut VAG:ilaisethan on ilman dsg:tä ja mopokoneista 1.2l (vai mikä bongorumpu se nyt olikaan) TSI:tä
Taitaa paras vaihtoehto olla joku tdi pata manuaali lootalla... Golf GTD hieman piristettynä olisi suht' mukava laite, vaikka ei olekkaan se kaivattu neliveto.
R36 passat farkkuna olisi myös makea, mutta se pirun DSG...
Ainoat fiksut VAG:ilaisethan on ilman dsg:tä ja mopokoneista 1.2l (vai mikä bongorumpu se nyt olikaan) TSI:tä
Taitaa paras vaihtoehto olla joku tdi pata manuaali lootalla... Golf GTD hieman piristettynä olisi suht' mukava laite, vaikka ei olekkaan se kaivattu neliveto.
R36 passat farkkuna olisi myös makea, mutta se pirun DSG...
Re: 2.0 Aero vai 2.8 ?
Klassinen nokkasorvi (V6 2.5 TDI), suutinongelmainen 2.0 pumppari vai railipumppunsa syövä 2.0TDI commonrail?
Korjaamattomat nokkasorvit tosin alkavat vissiin olla aika harvassa.
Korjaamattomat nokkasorvit tosin alkavat vissiin olla aika harvassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla