Pahin vika on tuo älytön bensan kulutus.
Tyhjäkäynti seilaa
Tyhjäkäynti seilaa
Olis tälläinen ongelma oollut jo usean kuukauden. tyhjäkäynti seilaa välillä korkella ja välillä liian alhaalla varsinkin kylmällä ja kostealla kelillä tyhjäkäynti temppuilee niin että käy jo kunnon päälle. On vaihdettu ilmamassamittari ja tyhjäkäynti moottori. ja tulpat pariin otteeseen. ja lämpöanturit. moottorin vikavalo palaa villkkuen. joten ei näytä vikaa tietokoneohjelmalla. Ja vaikutta bensankulutuksee. Esim silleen että kyläajelulla kuluttaa sataselle sen 22-23 litraa
kesällä tyhjäkäynti kierokset oli korkealla melkein koko ajan. ja parikertaa kesällä teki sen ku lähti pitkille. ja kesken ajon vaikka paino kaasua. ei reakoinut mitenkään siihen kaasuu. ja tämä vika on tullut kesän aikaan. ja auto on temppuillut kohta 2 vuotta
Ja jos auton tyhjäkäynti on lakanut temppuilee vaikka silleen että alakieroksilla melkein sammuu. Ja onkin sammunut par kertaa. Ja kun sen sammuttaa ja laittaa uuvestaan käyntii niin tyhjäkäynti asettuu joksikin aikaa. auttakee epätoivoista Ku ei ole varaa käyttää missään kalliissa autokorjaamolla 
Pahin vika on tuo älytön bensan kulutus.
Pahin vika on tuo älytön bensan kulutus.
Re: Tyhjäkäynti seilaa
Ja auto on 1994 korimallinen 900s
Re: Tyhjäkäynti seilaa
Auttakaa epätoivoista vika on ollut niin kauan jo. Olen laittanut tänne samaan vikaan liittyvää kysymyksella kylmäkäynnistys ongelmista. jos tämä pitempi kertomus antaisi enempi tietoa viasto jos jollakin on ollut samanmoista ongelmaa-??
Re: Tyhjäkäynti seilaa
Kohonnut kulutus viittaisi vialliseen lambda-anturiin mutta voisi olla myös moottorin lämpötila-anturi (vaihdettiinko oikea anturi eli se joka on imusarjan kanavien välissä, ei kannen päädyssä. Olisi hyvä lukea antureiden lukemia sekä kylmällä että normilämpöisellä autolla ja päätellä niistä lisää.
Onhan imuvuodot tutkittu ettei siitä ole kyse ?
Hankala auttaa monivikaisten autojen kanssa jos korjaamolle ei voi viedä ja omistajalla ei ole ensimmäistäkään testeriä tai lukulaitetta millä vikakoodeja tai perusarvoja katsoa. Tämä ei koske vain sinua vaan useampaa muutakin jotka foorumille tulevat hattu kourassa mutta melko vähäisten analyysejä tukevien faktojen kanssa.
Lisäksi kysyjän paikkakunta perustiedoissa saattaa auttaa harrastajatovereita eksymään paikalle.
Onhan imuvuodot tutkittu ettei siitä ole kyse ?
Hankala auttaa monivikaisten autojen kanssa jos korjaamolle ei voi viedä ja omistajalla ei ole ensimmäistäkään testeriä tai lukulaitetta millä vikakoodeja tai perusarvoja katsoa. Tämä ei koske vain sinua vaan useampaa muutakin jotka foorumille tulevat hattu kourassa mutta melko vähäisten analyysejä tukevien faktojen kanssa.
Lisäksi kysyjän paikkakunta perustiedoissa saattaa auttaa harrastajatovereita eksymään paikalle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tyhjäkäynti seilaa
[quote="vesa67"]Kohonnut kulutus viittaisi vialliseen lambda-anturiin mutta voisi olla myös moottorin lämpötila-anturi (vaihdettiinko oikea anturi eli se joka on imusarjan kanavien välissä, ei kannen päädyssä. Olisi hyvä lukea antureiden lukemia sekä kylmällä että normilämpöisellä autolla ja päätellä niistä lisää.
Onhan imuvuodot tutkittu ettei siitä ole kyse ?
Hankala auttaa monivikaisten autojen kanssa jos korjaamolle ei voi viedä ja omistajalla ei ole ensimmäistäkään testeriä tai lukulaitetta millä vikakoodeja tai perusarvoja katsoa. Tämä ei koske vain sinua vaan useampaa muutakin jotka foorumille tulevat hattu kourassa mutta melko vähäisten analyysejä tukevien faktojen kanssa.
Lisäksi kysyjän paikkakunta perustiedoissa saattaa auttaa harrastajatovereita eksymään paikalle.[/qu
Sitäen tiedä vaihtoko kaveri oikean anturin. eli tuon lämpöanturin. imuvuotoja ei ole tutkittu pitääpä tutkia ne. testereillä on tutkittu 3 paikkaa ja ei ole löytynyt vikaa sillä
mut täytyy kysya saabbi mieheltä että oliko anturi oikea mikä vahdettiin. no jos se siitä vielä korjaantuu kunhan vika selviääe ensin 
Onhan imuvuodot tutkittu ettei siitä ole kyse ?
Hankala auttaa monivikaisten autojen kanssa jos korjaamolle ei voi viedä ja omistajalla ei ole ensimmäistäkään testeriä tai lukulaitetta millä vikakoodeja tai perusarvoja katsoa. Tämä ei koske vain sinua vaan useampaa muutakin jotka foorumille tulevat hattu kourassa mutta melko vähäisten analyysejä tukevien faktojen kanssa.
Lisäksi kysyjän paikkakunta perustiedoissa saattaa auttaa harrastajatovereita eksymään paikalle.[/qu
Sitäen tiedä vaihtoko kaveri oikean anturin. eli tuon lämpöanturin. imuvuotoja ei ole tutkittu pitääpä tutkia ne. testereillä on tutkittu 3 paikkaa ja ei ole löytynyt vikaa sillä