REPLACE KEY BATTERY
REPLACE KEY BATTERY
Vuoden 2000 OG93 alkoi antaa SID'issä "Replace key battery" vikailmoitusta. Kaukosäädin on erillinen mokkula. Siihen on paristo vaihdettu vuosi sitten ja jännite on vieläkin yli 3V. Onko siinä avaimessa joku oma paristo? Ei kyllä näy että sitä muovipäätä voisi avata, paitsi ehkä linkkarilla. Ohjekirjakaan ei anna siihen mitään vinkkiä.
Vikailmoituksen saa kyllä nollattua samalla menettelyllä kuin "Check Engine Oil Level" ilmoituksenkin. Ilmestyy kuitenkin uudestaan, joten jotain häikkiä ilmeisesti on.
Onko kaukosäädin väsymässä? Lukot kyllä avautuu edelleen.
Vikailmoituksen saa kyllä nollattua samalla menettelyllä kuin "Check Engine Oil Level" ilmoituksenkin. Ilmestyy kuitenkin uudestaan, joten jotain häikkiä ilmeisesti on.
Onko kaukosäädin väsymässä? Lukot kyllä avautuu edelleen.
Saabisti vuodesta-76
Re: REPLACE KEY BATTERY
Avaimessa ei ole omaa patteria.
Oletko kokeillut toisella kaukosäätimellä tuleeko ilmoitusta? Selailin vanhoja viestejä, ja kyllä joku muukin on raportoinut patterin "loppuneen" (siis tuon valvonnan mielestä) vuoden välein.

Oletko kokeillut toisella kaukosäätimellä tuleeko ilmoitusta? Selailin vanhoja viestejä, ja kyllä joku muukin on raportoinut patterin "loppuneen" (siis tuon valvonnan mielestä) vuoden välein.
Tarkoitatko tällä jotain muuta kuin clear-nappulan painamista? Vai lisäämällä öljyä?Josu kirjoitti:samalla menettelyllä kuin "Check Engine Oil Level" ilmoituksenkin.

Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: REPLACE KEY BATTERY
Ovatko molemmat avaimet tämän näköisiä?

Jos on, niissä on vaihdettavissa oleva paristo. CR 1632 3V.

Jos on, niissä on vaihdettavissa oleva paristo. CR 1632 3V.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: REPLACE KEY BATTERY
Tarkoitatko tällä jotain muuta kuin clear-nappulan painamista? Vai lisäämällä öljyä? 
Juu. Clear nappulaa tarkoitin. Ensin kerran ja sitten pitkään kunnes tulee ilmoitus "Cleared". Öljyilmoitus vissiin tulee ihan kilometrien mukaan. En ole havainnut öljymäärällä olevan mitään merkitystä

Juu. Clear nappulaa tarkoitin. Ensin kerran ja sitten pitkään kunnes tulee ilmoitus "Cleared". Öljyilmoitus vissiin tulee ihan kilometrien mukaan. En ole havainnut öljymäärällä olevan mitään merkitystä
Saabisti vuodesta-76
Re: REPLACE KEY BATTERY
"Ovatko molemmat avaimet tämän näköisiä?
Kuva"
Ei ole integroitu avain, vaan erillinen mokkula, jossa kolikon kokoinen 3V paristo.
Kuva"
Ei ole integroitu avain, vaan erillinen mokkula, jossa kolikon kokoinen 3V paristo.
Saabisti vuodesta-76
Re: REPLACE KEY BATTERY
"Oletko kokeillut toisella kaukosäätimellä tuleeko ilmoitusta? Selailin vanhoja viestejä, ja kyllä joku muukin on raportoinut patterin "loppuneen" (siis tuon valvonnan mielestä) vuoden välein."
Kokeilin toista kaukosäädintä jossa uusi paristo. (vanha oli kyllä vieressä). Tulos ihan sama.
Saattaahan se "vika" olla vastaanattavassa päässä!
Kokeilin toista kaukosäädintä jossa uusi paristo. (vanha oli kyllä vieressä). Tulos ihan sama.
Saattaahan se "vika" olla vastaanattavassa päässä!
Saabisti vuodesta-76
Re: REPLACE KEY BATTERY
hmm mistähän tuo SID tietää erillisen mokkulan pariston tilan?
Millä tavalla tuo erillinen mokkula naitetaan auton lukkojen kaukoohjaukseen?(ehkei merkitystä koska toimii)
Millä tavalla tuo erillinen mokkula naitetaan auton lukkojen kaukoohjaukseen?(ehkei merkitystä koska toimii)
Dieselm. lienee kyseessä?Öljyilmoitus vissiin tulee ihan kilometrien mukaan. En ole havainnut öljymäärällä olevan mitään merkitystä
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: REPLACE KEY BATTERY
Juu. Dieselhän tuo biili on. En edes ajatellut sillä olevan merkitystä, mutta kukapa tietää.
Lukkojen kauko-ohjaus nimenomaan toimii tuolla "mokkulalla", joka on renkaalla kiinni avaimessa. Sis ihan erillinen laite, mutta likellä avainta ja tietenkin virtalukkoa. Kuvittelen, että virtalukon lähellä on jonkinlainen vastaanotin, joka tunnistaa avaimen aidoksi.
Lukkojen kauko-ohjaus nimenomaan toimii tuolla "mokkulalla", joka on renkaalla kiinni avaimessa. Sis ihan erillinen laite, mutta likellä avainta ja tietenkin virtalukkoa. Kuvittelen, että virtalukon lähellä on jonkinlainen vastaanotin, joka tunnistaa avaimen aidoksi.
Saabisti vuodesta-76
Re: REPLACE KEY BATTERY
Itsellä myös erillinen palikka se kaukosäädin ja joku aika sitten herjasi tuota samaa. Patterin vaihto kyllä poisti viestin SIDistä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: REPLACE KEY BATTERY
WIS väittää, että varoitus perustuu paristojännitteeseen. Kun varoitus saadaan 10 kertaa peräkkäin, aktivoidaan SID:n varoitus.
Erillisen kaukosäätimen kanssa se ajoneston siru lienee edelleen siinä avaimessa, keskuslukituksen kauko-ohjaus pattereineen ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa.
Erillisen kaukosäätimen kanssa se ajoneston siru lienee edelleen siinä avaimessa, keskuslukituksen kauko-ohjaus pattereineen ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: REPLACE KEY BATTERY
Kiitos kaikista hyvistä neuvoista!
Minäkin olen siinä käsityksessä, että siellä avaimen muovipässä on jotakin älyä. Auton mukana tuli nimittäin semmoinen rautainenkin avain korjaamokäyntiä varten! en ole kyllä käyttänyt. Olisko se siru jotenkin induktiivisesti luettava niin ettei tarvitse paristoa.
Vika ja ilmoitus poistui pariston vaihdolla. Täytyi vaan komentaa auto lukkoon ja auki. Se paristojännitteen lukeminen varmaan käy sitä kautta. Kai se jännite siinä avaustilanteessa laski liikaa, vaikka mittari lepotilassa näytti 3,06V. Uudessa oli jotain 3,20V. En mitannut kuormitettuna jännitettä uudella enkä vanhalla.
Minäkin olen siinä käsityksessä, että siellä avaimen muovipässä on jotakin älyä. Auton mukana tuli nimittäin semmoinen rautainenkin avain korjaamokäyntiä varten! en ole kyllä käyttänyt. Olisko se siru jotenkin induktiivisesti luettava niin ettei tarvitse paristoa.
Vika ja ilmoitus poistui pariston vaihdolla. Täytyi vaan komentaa auto lukkoon ja auki. Se paristojännitteen lukeminen varmaan käy sitä kautta. Kai se jännite siinä avaustilanteessa laski liikaa, vaikka mittari lepotilassa näytti 3,06V. Uudessa oli jotain 3,20V. En mitannut kuormitettuna jännitettä uudella enkä vanhalla.
Saabisti vuodesta-76
Re: REPLACE KEY BATTERY
Juurikin näin, kela on siinä virtalukon ympärillä peitemuovin alla.Olisko se siru jotenkin induktiivisesti luettava niin ettei tarvitse paristoa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2