No odotukset ovat ehkä olleet hieman yläkanttiin. Farmariversiona bensakoneella A6 maksaa kuitenkin joku 52000€ alkaen. Jos joku 36000€ Superb alkaisi olla lähellä A6:sta, eli syödä markkinoita Audilta, niin VAG yhteistyö loppuisi varmaankin siihen. Skodan on pakko pysyä lokerossaan ja olla tunkeutumatta noille markkinoille jotta yhteistyö toimii jatkossakin. Johan edellisestä Octaviasta tulikin noottia ja Volkkarin toimari lupasi että jatkossa "koettu laatuero" tulee olemaan tuntuvampi.vjbremer kirjoitti:Luulin todellakin, että tuo iso skoodalåda olisi ominaisuuksiltaan lähempänä esim. uutta audi a6:sta joka on todella mielyttävä ajokokemus.
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Mää luulen että Skodan kanssa VAG:illa on käynyt sellainen moka että merkin maineen parantamiseksi on annettu insinööreille vapaat kädet tehdä mahdollisimman hyviä perusautoja, tajuamatta että samalla saatetaan astua brändissään tiukasti istuvien parempien merkkien varpaille.
Volkkarin GM:ltä kopioiduissa merkkiportaissa on muutama melko tärkeä ero alkuperäisversioon jotka voivat vielä käydä kohtalokkaaksi ellei Wolfsburgissa olla varovaisia:
1. siinä missä GM:llä varsinkin kultavuosina 50-60-luvuilla merkit olivat tasaisin välein omissa lokeroissaan niin että halvin Pontiac maksoi saman verran tai enemmän kuin kallein Chevrolet jne., VW:llä on melko paljon päällekkäisyyttä, niin että 30 000:lla eurolla saa täysvarustellun Octavian, suunnilleen perusmallin Passatin tai jonkin täysin varusteitta tehtaalta lähteneen A3:n
2. GM:n merkit olivat kaikki enemmän tai vähemmän samantyylisiä, eli oli perusmerkki Chevrolet, sporttisempi Pontiac, vähän parempaa perheautoa Oldsmobilen muodossa, pikkuporvareille Buick ja isommille Cadillac. VW:n kolmikko merkkejä on ainakin mun näkökulmasta suunnattu osin hyvin erilaisille markkinoille, eli on perusjärkevä Skoda, lähinnä luotettavan maineen ja testimenestysten perusteella ostettava VW sekä kaikkien haluama Audi.
Ongelma tästä voi tulla siinä vaiheessa jos Octavian tai Superbin rahansa tarkasti laskevalle omistajalle kerrotaan että saadaksesi paremman ajettavuuden tai lisää äänieristystä on turha odottaa malliuudistusta koska niitä löytyy vasta VW:stä (tai äänieristyksen tapauksessa Audista). Tähän asti ihmisillä on ilmeisesti riittänyt malttia maksaa kaikesta "ylimääräisestä" brändi-imagosta ja paremmista muoveista saadakseen mukavuutta ja hiljaisuutta mutta miten jos noita merkkien välisiä kuiluja vielä kasvatetaan?
Tämä siis ihan omaa havainnointia ja mutua, lähinnä siltä pohjalta että VW:n merkeistä itse ostaisin ihan suht mielelläni Skodan (siis jos olisin järjellä ylipäätään autoa ostamassa), VW:stä en näkisi välttämättä järkeä maksaa lisähintaa semminkin kun muotokieli on niin kuollutta kuin se on, ja Audia taas en haluaisi mistään hinnasta, varsinkaan siitä mitä niistä pyydetään...
Volkkarin GM:ltä kopioiduissa merkkiportaissa on muutama melko tärkeä ero alkuperäisversioon jotka voivat vielä käydä kohtalokkaaksi ellei Wolfsburgissa olla varovaisia:
1. siinä missä GM:llä varsinkin kultavuosina 50-60-luvuilla merkit olivat tasaisin välein omissa lokeroissaan niin että halvin Pontiac maksoi saman verran tai enemmän kuin kallein Chevrolet jne., VW:llä on melko paljon päällekkäisyyttä, niin että 30 000:lla eurolla saa täysvarustellun Octavian, suunnilleen perusmallin Passatin tai jonkin täysin varusteitta tehtaalta lähteneen A3:n
2. GM:n merkit olivat kaikki enemmän tai vähemmän samantyylisiä, eli oli perusmerkki Chevrolet, sporttisempi Pontiac, vähän parempaa perheautoa Oldsmobilen muodossa, pikkuporvareille Buick ja isommille Cadillac. VW:n kolmikko merkkejä on ainakin mun näkökulmasta suunnattu osin hyvin erilaisille markkinoille, eli on perusjärkevä Skoda, lähinnä luotettavan maineen ja testimenestysten perusteella ostettava VW sekä kaikkien haluama Audi.
Ongelma tästä voi tulla siinä vaiheessa jos Octavian tai Superbin rahansa tarkasti laskevalle omistajalle kerrotaan että saadaksesi paremman ajettavuuden tai lisää äänieristystä on turha odottaa malliuudistusta koska niitä löytyy vasta VW:stä (tai äänieristyksen tapauksessa Audista). Tähän asti ihmisillä on ilmeisesti riittänyt malttia maksaa kaikesta "ylimääräisestä" brändi-imagosta ja paremmista muoveista saadakseen mukavuutta ja hiljaisuutta mutta miten jos noita merkkien välisiä kuiluja vielä kasvatetaan?
Tämä siis ihan omaa havainnointia ja mutua, lähinnä siltä pohjalta että VW:n merkeistä itse ostaisin ihan suht mielelläni Skodan (siis jos olisin järjellä ylipäätään autoa ostamassa), VW:stä en näkisi välttämättä järkeä maksaa lisähintaa semminkin kun muotokieli on niin kuollutta kuin se on, ja Audia taas en haluaisi mistään hinnasta, varsinkaan siitä mitä niistä pyydetään...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/skoda/superb/939953J kirjoitti: No odotukset ovat ehkä olleet hieman yläkanttiin. Farmariversiona bensakoneella A6 maksaa kuitenkin joku 52000€ alkaen. Jos joku 36000€ Superb alkaisi olla lähellä A6:sta, eli syödä markkinoita Audilta, niin VAG yhteistyö loppuisi varmaankin siihen. Skodan on pakko pysyä lokerossaan ja olla tunkeutumatta noille markkinoille jotta yhteistyö toimii jatkossakin. Johan edellisestä Octaviasta tulikin noottia ja Volkkarin toimari lupasi että jatkossa "koettu laatuero" tulee olemaan tuntuvampi.
55K euroa näyttäisi tuo maksavan uutena tuolla padalla. Minusta ominaisuudet eivät todellakaan vastaa tuota hintaa. Kertoo varmaan myöskin siitä, että monet jotka on tätä autoa ylistänyt ovat siirtyneet n.s. suoraan feliciasta "superbluokkaan", jolloinka se varmaan tuntuukin melkoisen ylelliseltä.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Ihmettelyketju

http://www.skoda.fi/files/pdf-jakaja/ti ... .php?id=85
Vastaava tappiin varusteltu versio tuskin lähtee Audilta vitosella alkavalla hinnalla.
Mutta kyllä tuossa hintaluokassa on ihan OK katsella muitakin vaihtoehtoja.

Mainitsit tuossa 1.8TSI DSG version ja sen saa active-varustuksella farkkuna 36700€. Tämä nyt on lähinnä sitä mitä Skodassa haetaan, eli vähällä rahalla paljon autoa. Yli viidessä kympissä alkaa olla enää aika vähän annettavaa etua Skodalla.
Edit: Jaa tuo Superb onkin joku Laurin & Klement erikoismalli, että ei ehkä ihan hyvä vertailukohta tähän?
Viimeksi muokannut 3J, Ma Marras 11, 2013 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Juu, kaverin octavia oli 1,8TSI padalla, vertasin sitä superbiä siihen. Ajettavuudeltaan hyvin samanlainen kuin tuo firman superb 2,0TSI. No tiedä häntä, tuli vaan yllätyksenä, että oli noin äänekäs ja jotenkin karumpi mitä kuvittelin.3J kirjoitti:
Mainitsit tuossa 1.8TSI DSG version ja sen saa active-varustuksella farkkuna 36700€. Tämä nyt on lähinnä sitä mitä Skodassa haetaan, eli vähällä rahalla paljon autoa. Yli viidessä kympissä alkaa olla enää aika vähän annettavaa etua Skodalla.
EDIT: ok, no ei ihme että oli kallis =D
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
En käsitä mitä tämän maan kannettavien tietokoneiden markkinoille on oikein tapahtunut. Vuosi sitten oli vielä myynnissä Toshiban normaalikokoisia kannettavia joka hintaluokassa kolmestasadasta eurosta tuhanteenviiteensataan ja Acerin Aspire One -pikkukoneita lähtien jostain kahdensadan euron päältä. Toshiban alamäki taisi alkaa jo noilla tienoilla, kun keväällä tätä omaa konettani ostaessa piti jo selata ulkomaita myöden kuka haluaisi myydä mulle 300-350 euron Toshiba-merkkisen kannettavan (ostin lopulta 399 euron hintaisen, ja oli hyvä ostos).
Nyt äiti ja eno haluaisivat molemmat jonkin simppelin ja edullisen koneen yleiskäyttöön, toinen pienen helposti mukana kulkevan ja toinen tällaisen peruskokoisen. Selaan Gigantit, Markantalot, Euronicsit, Verkkokaupat ym. läpi ja lopputulos: ei ole myynnissä. Jotain tabletin kanssa samalla viivalla hyödyllisyydessä olevia Chromebookkeja kyllä kaupataan, mutta oikeasti käyttökelpoisia 15" kannettavia ei löydy alle viidensadan, ja vielä kummallisempaa, ei löydy noita pieniäkään joita ennen oli jokaisessa gigantin mainoksessa alle kolmensadan. Halvinta Toshibaa hankkiessa saa kaivaa kuvetta euroa vaille seitsemänsataa euroa, siis jos nyt sattuu löytämään liikkeen joka koko merkkiä enää myy! Ovatko kodinkoneliikkeiden sisäänostajat jonkin joukkohypnoosin alla jonka mukaan kukaan ei enää halua tehdä muuta kuin katsoa ylihintaiselta tabletilta youtube-videoita ja päivittää facebookkia?
Päivä päivältä ymmärrän tämän maailman menoa ja varsinkin suuntaa vähemmän...
Nyt äiti ja eno haluaisivat molemmat jonkin simppelin ja edullisen koneen yleiskäyttöön, toinen pienen helposti mukana kulkevan ja toinen tällaisen peruskokoisen. Selaan Gigantit, Markantalot, Euronicsit, Verkkokaupat ym. läpi ja lopputulos: ei ole myynnissä. Jotain tabletin kanssa samalla viivalla hyödyllisyydessä olevia Chromebookkeja kyllä kaupataan, mutta oikeasti käyttökelpoisia 15" kannettavia ei löydy alle viidensadan, ja vielä kummallisempaa, ei löydy noita pieniäkään joita ennen oli jokaisessa gigantin mainoksessa alle kolmensadan. Halvinta Toshibaa hankkiessa saa kaivaa kuvetta euroa vaille seitsemänsataa euroa, siis jos nyt sattuu löytämään liikkeen joka koko merkkiä enää myy! Ovatko kodinkoneliikkeiden sisäänostajat jonkin joukkohypnoosin alla jonka mukaan kukaan ei enää halua tehdä muuta kuin katsoa ylihintaiselta tabletilta youtube-videoita ja päivittää facebookkia?
Päivä päivältä ymmärrän tämän maailman menoa ja varsinkin suuntaa vähemmän...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Skoda on vanhallakin Suberbilla VW:n kannassa myyntiluvuissa, Audia myytiin lokakuussa puolet vähemmän kuin Skodaa, A6:tta ei edes näy 30:n eniten myydyn auton joukossa.
Esim. uuteen Octavia RS:ään saa lähes kaikki samat "lelut" kuin Audeihinkin, toisin kuin aikaisemmin jolloin Audi selkeästi edusti VAG:n moderneinta (lue: rikkoutuessaan kalliiksi tulevaa) tekniikkaa.
Niin kauan kuin Fabia, Rapid, Citigo jne pikkuautot eivät myy niin VW saa pitää konsernin sisäisen valtikkansa.
Ja nuo kannettavien markkinat ovat kyllä ihan päälaellaan. N. 1,5 vuotta sitten oli tarvetta mahdollisimman halvalle peruskannettavalle ja Gigantista oli taas kerran "muka" kaikki mainostetut tarjous-kannettavat loppu. Tai ainakaan niitä ei haluttu myydä vaan hieman kalliimpia ei-tarjouksessa-olevia läppäreitä. Myyjä oli selkeästi todella happaman oloinen, kun myyntipuhe tuon kalliimman mallin ostamiseksi ei tuottanutkaan tulosta.
Esim. uuteen Octavia RS:ään saa lähes kaikki samat "lelut" kuin Audeihinkin, toisin kuin aikaisemmin jolloin Audi selkeästi edusti VAG:n moderneinta (lue: rikkoutuessaan kalliiksi tulevaa) tekniikkaa.
Niin kauan kuin Fabia, Rapid, Citigo jne pikkuautot eivät myy niin VW saa pitää konsernin sisäisen valtikkansa.
Ja nuo kannettavien markkinat ovat kyllä ihan päälaellaan. N. 1,5 vuotta sitten oli tarvetta mahdollisimman halvalle peruskannettavalle ja Gigantista oli taas kerran "muka" kaikki mainostetut tarjous-kannettavat loppu. Tai ainakaan niitä ei haluttu myydä vaan hieman kalliimpia ei-tarjouksessa-olevia läppäreitä. Myyjä oli selkeästi todella happaman oloinen, kun myyntipuhe tuon kalliimman mallin ostamiseksi ei tuottanutkaan tulosta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
tappeleekohan kohta seat ja skoda keskenään..?Skodan on pakko pysyä lokerossaan ja olla tunkeutumatta noille markkinoille
Ja mitä jos uusi leon farkku kampeaa kolopallon reviirille..?
Toisaalta kaikissahan noissa on samat korit nykyään.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Rattivaihde kirjoitti:eli on perusjärkevä Skoda, lähinnä luotettavan maineen ja testimenestysten perusteella ostettava VW sekä kaikkien haluama Audi.
hmm.....jokin tästä vielä puuttuu?

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
^Ehkä nopeahko Bugatti, oikeasti kauniita autoja tekevä Lamborghini tai 2-pyöräisten maailman aluevaltaus Ducati. Tai kaikki 3...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
No Seat nyt on ihan totaalisen tuuliajolla ollut viimeiset kymmenen vuotta ja varmaan samassa osoitteessa kuin Saab (ja Pontiac) ellei uusi Leon (KRHM golf) menesty.Saabinsti kirjoitti:Rattivaihde kirjoitti:eli on perusjärkevä Skoda, lähinnä luotettavan maineen ja testimenestysten perusteella ostettava VW sekä kaikkien haluama Audi.
hmm.....jokin tästä vielä puuttuu?

Jotain koko merkin merkittävyydestä kertoo se että työpaikan pihassa seisoo joka päivä Ibiza ST (perusmallina aivan järkyttävän tylpän näköinen auto keulastaan) ja siltikään en tuota kirjoittaessa muistanut koko merkin olemassaoloa vaikka mietin että jotenkin tämä kuulostaa nyt liian pieneltä määrältä.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Niin onneksi vasta 10vuotta 

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
Kyllä kait Seatillakin ajelisi, ne vaan on niin sysirumia, olleet jo siitä saakka, kun Walter de Silva pääsi kynänvarteen. Ja uskoakseni Skodan kanssa laatua vertailtaessa itä vie länttä 6-0. Missä on merkin järkevät korimallit? Skodalla on farmarit ja kunnon luukkuperät ja Seatilla on, öh uudelleenmuotoiltuja Volkkarin pystyperiä?!Rattivaihde kirjoitti:No Seat nyt on ihan totaalisen tuuliajolla ollut viimeiset kymmenen vuotta ja varmaan samassa osoitteessa kuin Saab (ja Pontiac) ellei uusi Leon (KRHM golf) menesty.Saabinsti kirjoitti:Rattivaihde kirjoitti:eli on perusjärkevä Skoda, lähinnä luotettavan maineen ja testimenestysten perusteella ostettava VW sekä kaikkien haluama Audi.
hmm.....jokin tästä vielä puuttuu?![]()
On kait uudessa Leonissa jotain uusia innovaatioita, ainakin mainoksissa näkynyt sisällä erilaisia väriä-vaihtavia paneeleja ovissa ja kojelaudassa?!

NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Ei taida pimeässä erottaa onko se kolopallo vai skeida..( ajovaloista ehkä )
Ja tässähän saa samat "legot" halvemmalla.
Ja tässähän saa samat "legot" halvemmalla.

Hinnat alkavat piirun alle 20 000 eurosta.
Tällä hinnallaan Leon ST on edullisempi kuin sisarkilpailijansa VW Golf Variant tai Skoda Octavia Combi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Skodalla on vielä kokoero puolellaan, vaikka sama pohjalevy onkin. Akseliväli +5cm ja pituus +10cm verrattuna uusi Golf Variant ja Leon ST.
Lisäksi tavaratila takapenkit alhaalla Octavia hukeat 1740L, vs. Golf variant 1620L ja Leon ST "säälittävät" 1470L. Takapenkit käytössä Octavia nokittaa Leon ST:n edelleen 23 litralla.
Onhan nuo aika erioloisia autoja samalla pohjalevyllä ja Skodalle pisteet siitä että ottivat käyttöön pitemmän akselivälin. Leon on enemmänkin "elämäntapafarmari", Skoda jos oikeasti tarvitsee sen farmarin lisätilan, ja Golf siltä välitä. Hintavertailu on hankalaa, mutta aika samoissa hinnoissa ollaan Skoda vs. Seat, esim 1.4TSI luokassa.
Lisäksi tavaratila takapenkit alhaalla Octavia hukeat 1740L, vs. Golf variant 1620L ja Leon ST "säälittävät" 1470L. Takapenkit käytössä Octavia nokittaa Leon ST:n edelleen 23 litralla.
Onhan nuo aika erioloisia autoja samalla pohjalevyllä ja Skodalle pisteet siitä että ottivat käyttöön pitemmän akselivälin. Leon on enemmänkin "elämäntapafarmari", Skoda jos oikeasti tarvitsee sen farmarin lisätilan, ja Golf siltä välitä. Hintavertailu on hankalaa, mutta aika samoissa hinnoissa ollaan Skoda vs. Seat, esim 1.4TSI luokassa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.