Huurteen poisto/ilmankierto 900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Onkos kellään tullut vastaan sellaista että satkun raitisilmasuuttimet ovat koko ajan auki? Meinaan voi tulla kylymä kovemmilla pakkasilla kun nytkin paleloo maantiellä ajellessa. Mistä tuota vikaa lähtisi kaivelemaan, olisiko katkaisijalta lähtevissä alipaineissa häikkää. Muutenkin tuntuu että huurteenpoisto olisi aikaisempia satkujani huonompi.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mertmi kirjoitti:Johdot on liian ohkaset... Isomman tehon siitä saisi irti pelkällä johtojen päivityksellä. En tullut mitanneeksi, riittäisikö pelkkä maajohdon parannus miten suureen teholisään. Ehkä se voisi nostaa jännitettä jo niin paljon, että teho nousisi siedettäväksi. Paksumman maajohdon asentaminen ei ainakaan olisi mikään hirveän iso juttu tehdä.
Tästä olisikin mielenkiintoista saada testituloksia, käryääkö lasilämppärin vastukset heti vai parin vuoden päästä?

Meinaan ovat aika ohutta kamaa, ja jo pienellä virran kasvulla voi kriittiset lämmöt ylittyä.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 985
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Jorppe kirjoitti:Onkos kellään tullut vastaan sellaista että satkun raitisilmasuuttimet ovat koko ajan auki? Meinaan voi tulla kylymä kovemmilla pakkasilla kun nytkin paleloo maantiellä ajellessa. Mistä tuota vikaa lähtisi kaivelemaan, olisiko katkaisijalta lähtevissä alipaineissa häikkää. Muutenkin tuntuu että huurteenpoisto olisi aikaisempia satkujani huonompi.
Siis ne keskellä kojelautaa olevat? Niistähän kuuluukin tulla vain kylmää ja niiden välissä on vipu, mistä ne saa suljettua. Ja muistaakseni ovat avattavissa vain "nuolet sivuille" asennossa.

PS. Tekeekö muillakin niin, että puhallin puhaltaa ilmaa ulos myös ilmanottoaukosta? Sisälle puhaltaa kyllä ihan normaaliteholla ja raitista ilmaa. Kädellä kun kokeilee siitä konepellin reiästä, niin hento puhallus käy.
NG9-3 Aero MY05
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

duuduu kirjoitti:Niistähän kuuluukin tulla vain kylmää ja niiden välissä on vipu, mistä ne saa suljettua. Ja muistaakseni ovat avattavissa vain "nuolet sivuille" asennossa.
Toimivat myös jalkapuhalluksen "teho"asennossa. Tämä tuli huomattua kun kuivatin ajaessa lattiamattoja lämmitys ja puhallin täysillä ja meinasi tulla ihan hiukkasen kuuma, kunnes tajusin kääntää suuntausta yhden askeleen alaspäin jolloin taivaallisen viileä ilma rupesi syöksymään päin naamaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^ Joo se isoin nuoli alaspäin on vielä raitisilma-asento. Siitä ylöspäin olevissa asennoissa ovat keskisuuttimet suljettu.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

duuduu kirjoitti:Niistähän kuuluukin tulla vain kylmää ja niiden välissä on vipu, mistä ne saa suljettua. Ja muistaakseni ovat avattavissa vain "nuolet sivuille" asennossa.
On satku sevverran tuttu kapine että osaan avata ja sulkea sen suuttimen mutta siis sieltä tulee kylmää ja reilusti ihan sama missä asennossa se pyöritettettävä katkaisija on. Toki sen suuttimen sulkeminen auttaa kovimpaan viimaan mutta kaasujalan polvi paleltuu silti. Alipaineissa häikkää vai joku mekaaninen vika?
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900

Viesti Kirjoittaja sarka »

Veikkaisin että joku letku vuotaa tai sitten se valintakytkin itse. Yhessä satkussa sen kytkimen takana olevasta liittimestä oli ne pidikkeet poikki, ja edellinen omistaja oli tehnyt nipparipatentin tooodella suurien prikkojen kanssa. Vuoti sitten välistä...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Vastaa Viestiin