Saabin vaihdevika

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabriina
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Loka 14, 2013 20:42
Paikkakunta: Järvenpää

Saabin vaihdevika

Viesti Kirjoittaja saabriina »

Eli omistan tuollaisen 94vm saab 900:sen, jossa ei 5-vaihde mene päälle.
Ollut minun omistuksessani tuo vika alusta asti. Tuntuu siltä, ettei koko vaihdetta edes olisi ja vaihteisto tuntuu muutenkin vähän jäykältä ja väljältä. Koko loota vaihtoon vai missä vika? tuleeko tuommoiselle remontille paljonkin hintaa vai kannattaako tuo myydä tuommoisenaan pois? :roll:
Muuten vehje oikein hyvässä kunnossa ja huollettu. Paljonko tuosta tuollaisenaan viitsii pyytää myytynä?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin vaihdevika

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

näin näkemättä kauheen vaikea sanoa....

mut mahtaakohan moottorin tukityynyt olla missä kunnossa?

niiden ollessa rikki kone makaa väärässä asennossa joka aiheuttaa sen että vaihteet eivät enää osu kohdalleen...yleensä oire alkaa sillä että pakki kranttuilee...

toinen mahdollisuus vois olla että vaihdetanko olisi löystynyt laatikon päästä ja "kalibrointi" olisi persiillään.

kolmas vaihtoehto vois olla, et se on vaan paskana. :lol:

lisäämällä paikkakunnan tietoihisi joku paikallinen "velho" saattais jopa tulla sitä kattomaan...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
saabriina
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Loka 14, 2013 20:42
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Saabin vaihdevika

Viesti Kirjoittaja saabriina »

like_a_glove kirjoitti:näin näkemättä kauheen vaikea sanoa....

mut mahtaakohan moottorin tukityynyt olla missä kunnossa?

niiden ollessa rikki kone makaa väärässä asennossa joka aiheuttaa sen että vaihteet eivät enää osu kohdalleen...yleensä oire alkaa sillä että pakki kranttuilee...

toinen mahdollisuus vois olla että vaihdetanko olisi löystynyt laatikon päästä ja "kalibrointi" olisi persiillään.

kolmas vaihtoehto vois olla, et se on vaan paskana. :lol:

lisäämällä paikkakunnan tietoihisi joku paikallinen "velho" saattais jopa tulla sitä kattomaan...
Melko tuore saabisti olen joten hirveästi kokemusta tai tietoa ei ole saabien tai muidenkaan autojen tekniikasta, joten ilman neuvoja vaikea lähteä vikoja aina tutkimaan :( mutta pakki toimii ihan hyvin. Tosin nyt aloin epäilemään josko syy olisikin tuossa vaihdetangossa. Kepissä ei vapaalla ole hirveästi vastusta ja muutenkin tuntuu että vaihteiden paikat vähän "sijoiltaan". Kepissä myös pientä tärinää havaittavissa. Onko tuo löystyminen helppo korjata tai tsekata onko vika siinä?
Kiitos jo neuvoista, nyt ollaan taas askel edellä! :) Ja tosiaan saab liikkuu täällä Järvenpään suunnalla
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin vaihdevika

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

oisko ollu 13mm kannalla yksi pultti.

tanko tulee kiinni laatikon päähän konehuonessa.

edestäpäin katsottuna koneen oikealle puolelle.


Sijainti(kuva nr.7): http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 1b3711.gif

Tanko tulee kiinni tälläiseen kapistukseen, autossasi on jompikumpi malli.(unohda piirrokset.) : http://img25.imageshack.us/img25/1941/20050808i.png

eli siis kuvan alareunassa oleva nylok-mutteri on se mikä saattaa löystyä: http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... 1344129433


toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty. :lol:

jos jollain on laittaa paremmat ohjeet tai kuvat niin korjatkaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin