900 Tulpat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja finncat »

Olisin vaihtanut 900 vm 84 ruisku vapari tulpat mutta varaosa liikkeessä eivät ymmärtäneet mitkä tulpat kulkineeseen kuuluu.
Pitäis käyttää katastuksessa olis vaan hyvä joskus vaihdella tulppia.
Mitkähän arvoltaan tulpat kuuluu vanhaan leidiin minusta se on kuin nainen hyvin arvonsa tunteva.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja core2 »

finncat kirjoitti:Olisin vaihtanut 900 vm 84 ruisku vapari tulpat mutta varaosa liikkeessä eivät ymmärtäneet mitkä tulpat kulkineeseen kuuluu.
Pitäis käyttää katastuksessa olis vaan hyvä joskus vaihdella tulppia.
Mitkähän arvoltaan tulpat kuuluu vanhaan leidiin minusta se on kuin nainen hyvin arvonsa tunteva.
Ellen aivan väärin muista niin siihen kävi nämä tulpat: NGK BP6E.
Kysy tuolla numerolla saabin verstaitten pitäis olla selvillä tästä.
Mitkä tulpat autossa on nyt?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja finncat »

ei yhtään havaintoa nykyisistä tulpista,tunnus tuntuu tutulta viimeksi vaihtoivat nyrkkipajalla että saivat päästöt kohdalleen.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja jus »

NGK BP6ES http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=497
Kärkiväli on asennettaessa tarkistettava/säädettävä 0,6 - 0,7 mm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja finncat »

finncat kirjoitti:ei yhtään havaintoa nykyisistä tulpista,tunnus tuntuu tutulta viimeksi vaihtoivat nyrkkipajalla että saivat päästöt kohdalleen.
Kiitos NGK listat näyttää aivan samalta BP6ES aika monessa saabissa.

Huomenna uudestaan jos sais oikeat tulpat.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nippon Denso W20EP-U.

Kestää hyvin K-jettiläisten taipumusta kastella tulpat, eli ei mene tulpat heti vaihtoon jos sattuu kastelemaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Mitäs eroa muuten on tuolla BP6ES:llä ja BP6E:llä? Viime kesänä tulin ostaneeksi jälkimmäistä satkuun mutta jäi vielä vaihtamatta. Ens kesänä pitää kyllä vaihtaa kun ajoon ottaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja aero »

Erilainen keskielektrodi, jos nyt oikein tulkkasin, ellei peräti erilainen kierre. ES=Standard 3/4" Thread Reach center electrode ja E=V-Grooved center electrode (14mm only), 1,5mm insulator.

http://stores.sportbiketrackgear.com/im ... on_800.jpg

Kierteen eron huomaa aika helpolla viimeistään vanhaan tulppaan verratessa. Keskielektrodinkin fyysinen ero pitäisi kyllä näkyä selvästi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
finncat
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 18:31
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 900 Tulpat

Viesti Kirjoittaja finncat »

Moro vaihdoin sabaan NGK tulpat käynti parani tyhjäkäynnillä.
Mitäs fyysisesti tapahtuu kun kastelee tulpat jos tulpat eivät sitä siedä.
Saabbi on useasti kyllä kastellut tulpat ja hetken odottelun jälkeen käyntiin.
Ihan uteliaisuuttain kyselen.Auto rouvan käytössä ja sen on pelattava.
Vastaa Viestiin