Tulipahan vaihdettua lähixenonit ja kauko H1:set. Aikaa meni yhteensä noin 20 minuttia, kun rauhassa teki. Hieman tarkkuutta ja huolellisuutta vaatii sekä näppäriä käsiä. Kätilö ei tarvi olla.Rusakko__ kirjoitti:Olen huomannut, että omassani on aika onnettomat haaleat lähixenonit. En tiedä onko alkuperäiset, mutta melkeen 170 000 nyt mittarissa. Lähes järestään muissa xenon-autoissa makeampi loimotus ku omassani. Siispä mietin että vois vaihtaa polttimot kun alle satasella selviäis molemmin puolin. Jotain 50 €/polttimo näkyy olevan...
No joku heitti, että umpio/linssi sotkeentuu muutamassa vuodessa ja ne pitäis puhdistaa, miten lie?! Työlästä on irroitella umpioita (pohjasuoja, puskuri...). Joku toinen taas heitti, että umpioiden edessä oleva muovi on kiillotettavissa.
Onko olemassa mitään kirkaampia (vaikka eri värisävynkin) polttimoita ku nuo vakio Philipsit? Ei sentään mitään huuhaa night breakeritä, mitä halogen puolella on. Tosin kaukohalogenit vois olla vähän sinisemmät
Mitäs muut xenonistit sanoo, mitä kannattais tehdä, ku illat pimenee?
Vanhat xenonit oli Osramin ja uudet Philipsin valmistamat. Käytännössä eroa oli selvästi: valokeila on valkeampi (vanha hieman violetti) ja se ulottuu kirkaampana kauemmas. Tosin raja-alue on nyt selvästi jyrkempi. Kaiken kaikkiaan valoa on enemmän.
Vanha H1:set oli Osramit (näytti aika perusmalleilta), uudet GE:n 90%:set... Ero oli, että valo on valkoisempaa ja kirkaampaa. Opastetaulut sun muut meinaa jo häikäistä ikävästi Xenonien kanssa aika samanvärinen väritoisto, joten enää ei näy mitään rajoja valokeilassa, toisin kuin vanha polttimoyhdistelmässä. Vaikka valot moneen muuhun merkkiin nähden olikin ihan hyvä, niin kyllähän se violetin sekainen lähialue ja kusenkeltainen kaukovalo oli jokseenkin omituinen. Saas nähdä vaan kauanko nuo 90 %:set kestää... Jos vuoden pelittävät, niin ovat hintansa haukkuneet
Nyt tekis mieli kyllä vaihtaa vielä parkit valkeammiksi/sinertäviksi...