Mitähän sen pitäisi olla Trionic8:n tapauksessa? Seurailin arvoja testerillä arvoja/livedataa niin pisti silmään tuo long term fueltrim arvo joka oli 10,9% (ilmeisesti plussalla koska etumerkkiä ei ollut). Äkkisältään kuulostaa näin omaan korvaan suurelta arvolta...
- Mistä tälläinen voisi johtua ?
Auto toimii ihan täysin normaalisti ilman vikakoodeja tmv. Käyttövoimana 98e5 bensiini, ei ole siis biopoweri. Stagetettu kylläkin.
Imusarjan - Jarrutehostajan takaiskuventtiili+putki vaihdettu. Bypass kalvo vaihdettu. Turbon mankkuvenat molemmat vaihdettu. Ahtoputki vaihdettu. Sopeutukset/ecu resetoitu viime keväänä viimeisimpien korjaustoimenpiteiden jälkeen.
Ahtopaine on juuri se mitä kuuluukin, samoin ilmamassatoteuma. Ei missejä tai nakuja. Imu/ahtovuotojakaan en ole havainnut.
Long term fueltrim
Long term fueltrim
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Long term fueltrim
Meikäl toi on ollu hyvin lähellä nollaa aina, kun on tullu vilkastua. Voihan toi liittyä tietysti sen stage-softan karttoihinkin, jos se menee vaikka pääosin hiukan laihalla. 

Re: Long term fueltrim
Tuossa lähdin uudelle testilenkille ja laitoin testerin kiinni uudestaan ja nyt se näytti 0,0.. 
Vaihdoin sitten ilmamassamittarin kokeeksi uuteen alkuperäiseen ja lähdin livedataa seurailemaan. Long term fuel trim asettui nyt 7,0%.. Huipputehon alueella oli mm. tapahtunut muutoksia sytytysennakossa ja ilmamassavirtauksessa huonompaan suuntaan (n.6-8g/s vähemmän). Max. Ahtopaine tismalleen sama molemmilla mittareilla.
Miksi sytytsennakko(kin) laski uudella massamittarilla? Vai jäiköhän sopeutus sitten kesken kuitenkin... Ennen vaihtoa ecun resetointi ja ennen testausta sopeutusajoa.. Uudella massamittarilla auto tuntuu selvästi laiskemmalta kuin vanhalla..
Penkissä kun olin niin laajakaista lambaada oli kiinni ja se kertoi että 4000rpm jälkeen mennään ehkä hieman rikkaalle.. AFR painui alle 12 ja alimmillaan kävi karvan alta 11,5.

Vaihdoin sitten ilmamassamittarin kokeeksi uuteen alkuperäiseen ja lähdin livedataa seurailemaan. Long term fuel trim asettui nyt 7,0%.. Huipputehon alueella oli mm. tapahtunut muutoksia sytytysennakossa ja ilmamassavirtauksessa huonompaan suuntaan (n.6-8g/s vähemmän). Max. Ahtopaine tismalleen sama molemmilla mittareilla.
Miksi sytytsennakko(kin) laski uudella massamittarilla? Vai jäiköhän sopeutus sitten kesken kuitenkin... Ennen vaihtoa ecun resetointi ja ennen testausta sopeutusajoa.. Uudella massamittarilla auto tuntuu selvästi laiskemmalta kuin vanhalla..
Penkissä kun olin niin laajakaista lambaada oli kiinni ja se kertoi että 4000rpm jälkeen mennään ehkä hieman rikkaalle.. AFR painui alle 12 ja alimmillaan kävi karvan alta 11,5.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm