900i ei käy tyhjää lämpöisenä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
LeKe96
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

900i ei käy tyhjää lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja LeKe96 »

Tein kansirempan iivariin ja lähtee hyvin käymään (ainakin kylmänä), kärkkäisen kanssa säädettiin sytytysennakko ja kone käy kylmänä kuin unelma. Reilun minuutin kun antaa käydä tyhjää, niin kierrokset alkavat pikkuhiljaa laskea ja laskevat, kunnes auto sammuu.

Koska käy kylmänä hyvin, niin pakkohan tuon on bensapuolen ongelma olla. Bensansuodattimen kun vaihdoin kansirempan yhteydessä motonetin tekeleeseen, niin ihmettelin mukana tulleita alumiiniprikkoja että miten voisivat tiivistää tarpeeksi. Noh eivät tiivistäneetkään. Ekojen starttien aikana bensaa suihkusi välistä paineella...
Laittelin vanhat tiivisteprikat tilalle, mutta ovat sen verran haperot että niidenkin välistä tulee bensaa, huomattavasti vähemmän tosin. Pikkuhiljaa tipottaa.
Voiko vika johtua tuosta, että tyhjäkäynnillä bensanpaine laskee liikaa eikä auto jaksa käydä, vai onko professoreilla muita teorioita?
Jenkaa ottaa normaalisti.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900i ei käy tyhjää lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja jus »

Jospa säätäisit lämpimänä tyhjäkäyntiä kovemmalle läppäkotelon päällä olevasta ohivirtauskanavaa kuristavasta säätöruuvista?

Kylmänähän lisäilmaluisti päästää ilmaa kaasuläpän ohi, mutta sulkeutuu lämmetessään.

Voit kokeeksi seuraavassa kylmäkäynnistyksessä kytkeä lisäilmaluistin johtoliittimen irti, luistin sulkeutuminen ja siten tyhjäkäynnin madaltuminen pitäisi hidastua. Jos hidastuu, tiedät, että ohivirtauskanavan ruuvilla tilanne korjaantuu.
Vastaa Viestiin