MY88 Saab OG900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: MY88 Saab OG900
Tätä topiccia on (edelleenkin) mahtavaa seurata.
Tsemppiä ja hyviä kierrosaikoja
Tsemppiä ja hyviä kierrosaikoja
Re: MY88 Saab OG900
Kevät tuli, ahdin suli, kesä meni ja syksy tulee.
Ahdin meni paskaksi, metallia lähti alakertaa ja siitä seurauksena kone pois ja uudet laakeri tilalle.
Nyt uusi kone paikassa ja samalla päätettii vähän suunnitelmia muuttaa.
Tässä vähän rojektikuvia:
Sit ootellaan Attea...
Ahdin meni paskaksi, metallia lähti alakertaa ja siitä seurauksena kone pois ja uudet laakeri tilalle.
Nyt uusi kone paikassa ja samalla päätettii vähän suunnitelmia muuttaa.
Tässä vähän rojektikuvia:
Sit ootellaan Attea...
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Aina paikalla ja valmiudessa!
Millaiseksi suunnitelmat TÄLLÄ kertaa muuttuivat?
Ahdin vaikuttaa hyvältä. Nyt tulee myös peltisarja?
Toivottavasti kaikki palikat mahtuu paikoilleen. Imusarjakuva jossa ei ollut kaasuläppää näytti startin tienoolta ahtaammalta kuin kuva jossa kaasuläppä oli paikoillaan?
Edit: onko kaasuläppä hitsattu kiinni imusarjaan?
Edit2: eli ei
Millaiseksi suunnitelmat TÄLLÄ kertaa muuttuivat?
Ahdin vaikuttaa hyvältä. Nyt tulee myös peltisarja?
Toivottavasti kaikki palikat mahtuu paikoilleen. Imusarjakuva jossa ei ollut kaasuläppää näytti startin tienoolta ahtaammalta kuin kuva jossa kaasuläppä oli paikoillaan?
Edit: onko kaasuläppä hitsattu kiinni imusarjaan?
Edit2: eli ei
Viimeksi muokannut f-19, Ke Elo 14, 2013 09:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: MY88 Saab OG900
Kuten sun kanssa puhuttii viimeksi. Vanha imusiipi oli 49mm niin ei ollut järkevää korjauttaa ahdinta, suhteellisen kalliin hinnan takia. Seuraava järkevä koko olisi ollu 55mm, mutta koitetaan tällä 60mm halusin että ahdin herää 4000rpm hujakoilla, jos laatikko vähän kestäisi paremmin.
Peltisarja tulee, laippa on ollut hyllyssä jo kauan ja tilasin nyt turbon laipan. Kollektori yritetään tehdä itse.
Imusarjan kanssa oli aivan sairaan ahdasta. Ensin otti konepeitto kiinni imusarjaan sen jälkeen imusarja otti laturiin kiinni ja taas päinvastoin.
Nyt olisi imusarja suht valmiina enää kaasuläpän laipan loppullinen hitsaus sekä kaasuvaijerin kiinnitys yms..
Peltisarja tulee, laippa on ollut hyllyssä jo kauan ja tilasin nyt turbon laipan. Kollektori yritetään tehdä itse.
Imusarjan kanssa oli aivan sairaan ahdasta. Ensin otti konepeitto kiinni imusarjaan sen jälkeen imusarja otti laturiin kiinni ja taas päinvastoin.
Nyt olisi imusarja suht valmiina enää kaasuläpän laipan loppullinen hitsaus sekä kaasuvaijerin kiinnitys yms..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Haetaanko yli 600hv vai minkä takia imusarja piti rakentaa uusiksi?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: MY88 Saab OG900
T5 kannen takia ja sattu löytymään edukkaasti osat sekä läppäkotelo. Joka tapauksessa imusarjan hitsaus oli edessä.Coltti kirjoitti:Haetaanko yli 600hv vai minkä takia imusarja piti rakentaa uusiksi?
Helpoin tapaus olisi ollut T5 laippa, joka hitsataan B202 runnereihin, joita maailmalla on pirusti.
OG900 läppäkotelo on myös pienempi mitä esim. tonnarissa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Ja tuo on siis eka versio tuosta toi ylempi kuva ja olikin ahtaampi, kun jälkimmäinen.. Imuputki menee startin ohi eli siis mahtuu olemaan tuossa..
Kaasuvaijeri on Nissan Cherrystä ja se on kaasupolkimeen sekä rintapeltiin jo sovitettu, mutta pitkä toi vaijeri on kun nälkävuosi eli tulee ehkä 50mm ylimäärästä lenkkiä konehuoneessa, mutta mennään tällä ensin
Kaasuvaijeri on Nissan Cherrystä ja se on kaasupolkimeen sekä rintapeltiin jo sovitettu, mutta pitkä toi vaijeri on kun nälkävuosi eli tulee ehkä 50mm ylimäärästä lenkkiä konehuoneessa, mutta mennään tällä ensin
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Joopa.
Imusarja 93,26% valmis. Öljytikun pidekkeen hitsaus sekä läppäkotelon potikan adapterin teko. 1000CC EV14 suuttimet paikassa ja niissä adapterit, joissa suodatin.
Pakosarjan hitsaus alkanee varmaankin sitten seuraavaksi.
Imusarja 93,26% valmis. Öljytikun pidekkeen hitsaus sekä läppäkotelon potikan adapterin teko. 1000CC EV14 suuttimet paikassa ja niissä adapterit, joissa suodatin.
Pakosarjan hitsaus alkanee varmaankin sitten seuraavaksi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Peltivanne, puupalikka ja ahtimen sovitusta.
Paikkaa koettiin porukalla katsella, mutta melkeinpä tuo originaali kohta on aika hyvä.
Syylärin flektin tarvitsee vielä puikottaa paikoillee niin näkee sen kohdan, mutta tod. näk mahdollisimman kiinni lukkopeltiä tulee ahtimen paikka olemaan.
Paikkaa koettiin porukalla katsella, mutta melkeinpä tuo originaali kohta on aika hyvä.
Syylärin flektin tarvitsee vielä puikottaa paikoillee niin näkee sen kohdan, mutta tod. näk mahdollisimman kiinni lukkopeltiä tulee ahtimen paikka olemaan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Ahdin näyttää hyvälle
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: MY88 Saab OG900
No niinpä tuo näyttää!
Niin jos joku ihmettelee tosiaan, että miksi ahdin meni vaihtoon ja pakosarja enkä korjauttanut vanhaa Garrettia niin yksinkertaisesti Garretin korjauttaminen oli liian kallista.
Sain Holsetin todella edullisesti meinaan
Tässä vähän pakosarjasta kuvaa, joka on siis hepattuna valmiiksi.
Eli siis ylävesiletkun käännettiin ns. "väärinpäin" jolloinka tuli paljon enemmän tilaa, jos joku ahtimen päivitystä jossain kohtaa aattelee.
Niin jos joku ihmettelee tosiaan, että miksi ahdin meni vaihtoon ja pakosarja enkä korjauttanut vanhaa Garrettia niin yksinkertaisesti Garretin korjauttaminen oli liian kallista.
Sain Holsetin todella edullisesti meinaan
Tässä vähän pakosarjasta kuvaa, joka on siis hepattuna valmiiksi.
Eli siis ylävesiletkun käännettiin ns. "väärinpäin" jolloinka tuli paljon enemmän tilaa, jos joku ahtimen päivitystä jossain kohtaa aattelee.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Voi kun itelläki olis vielä joskus rahaa rakentaa tekniikkaa tähän tyylii tai no kai se pitää mennä kohtapuoleen lakki kourassa jo kesätyöpaikkaa ettimään.
Mutta mutta todella mukavaa luettavaa tää sun topiccis, lukasin tänään tän läpi ihan ajankuluks.
Mites meinasit saaha vedet pysymään tarpeeks viileenä ja vieläpä vaparin syylärillä, kun tossa on ilmajäähyä ja öljylauharia syylärin edessä aikalailla vai menikö multa jotain ohi?
Ollaanko tästä ottamassa kaikkea irti, mikä max tehoihin suht helposti saahaan? Ite olisin ehkä katuautoon vääntänyt 4-2-1 pakosarjan 4-1 pakarin sijaan, koska sillä saadaan enemmän tehua keskialueelle mutta ylhäällä se 4-1 sarjalle häviää.
Elä musta välitä, kunhan ääneen pohdin. Emmä mistään mitään tiiä, mutta mielelläni oppisin
Mutta mutta todella mukavaa luettavaa tää sun topiccis, lukasin tänään tän läpi ihan ajankuluks.
Mites meinasit saaha vedet pysymään tarpeeks viileenä ja vieläpä vaparin syylärillä, kun tossa on ilmajäähyä ja öljylauharia syylärin edessä aikalailla vai menikö multa jotain ohi?
Ollaanko tästä ottamassa kaikkea irti, mikä max tehoihin suht helposti saahaan? Ite olisin ehkä katuautoon vääntänyt 4-2-1 pakosarjan 4-1 pakarin sijaan, koska sillä saadaan enemmän tehua keskialueelle mutta ylhäällä se 4-1 sarjalle häviää.
Elä musta välitä, kunhan ääneen pohdin. Emmä mistään mitään tiiä, mutta mielelläni oppisin
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
-Edward Murphy
Re: MY88 Saab OG900
Ei tän auton kanssa kuitenkaan montaa kilometriä ajella kun toiminee lähinnä rojekti-autona.
Ainut ongelma oli paluutiellä viime vuonna flekti huusi kuolemaa, mutta ei se keittämään päässyt.
Loppujen lopuksi 0-402m on niin pieni hetki jolloin lämmöt nousee. Paluutiellä sitten ne ongelmat tulevat kun kone on valmiiks kuuma ja ilmavirta ei enää viilennäkkään samalla tavalla, mutta Redline Water Wetter ollut kova sana jäähdytysnesteen joukkoon.
Tuosta pakosarjasta en osaa muuta sanoa, kuin mielestäni tuo 4-2-1 jutut ovat tärkeitä kun puhutaan vapaastihengittävän auton virittämisestä.
Yleensä turbopakosarjat kun ovat 4-1. Varsinkin kun itsellä on tarkoitus saada ylös sitä voimaa, jotta mentäisiin ns. vaparivoimalla eteenpäin keskikierrosalueelle asti, jos tuo laatikko parka säästyisi hieman.
Ainut ongelma oli paluutiellä viime vuonna flekti huusi kuolemaa, mutta ei se keittämään päässyt.
Loppujen lopuksi 0-402m on niin pieni hetki jolloin lämmöt nousee. Paluutiellä sitten ne ongelmat tulevat kun kone on valmiiks kuuma ja ilmavirta ei enää viilennäkkään samalla tavalla, mutta Redline Water Wetter ollut kova sana jäähdytysnesteen joukkoon.
Tuosta pakosarjasta en osaa muuta sanoa, kuin mielestäni tuo 4-2-1 jutut ovat tärkeitä kun puhutaan vapaastihengittävän auton virittämisestä.
Yleensä turbopakosarjat kun ovat 4-1. Varsinkin kun itsellä on tarkoitus saada ylös sitä voimaa, jotta mentäisiin ns. vaparivoimalla eteenpäin keskikierrosalueelle asti, jos tuo laatikko parka säästyisi hieman.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Toi pakosarjahan on käytännössä 4-2-1, kun on jaetulla pesällä oleva ahdin .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: MY88 Saab OG900
Eero, oot kyllä oikeassa!
Maanantain sain sovituksi Tig-hitsarin kanssa lopullisesta hitsauksesta.
Maanantain sain sovituksi Tig-hitsarin kanssa lopullisesta hitsauksesta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"