puutumista havaittavissa
puutumista havaittavissa
varsinkin kun lämpötila lähestyy nollaa kun autolla lähtee ajamaan kylmiltään ilman lämmitystä hetkisen toimii hyvin ja sitten alkaa puutuminen jäähdytinnesteen lämpömittarin noustessa hieman pohjasta ja tätä kestää tovin (1-2 min) ja taas iloisesti mennään kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Ahdon puolellekin mennään mutta ei vetoja. Mikähän mahtaa kärryä riivata. 9000 -92 2.3 ABS + tcs löytyy .
- Arto -
Re: puutumista havaittavissa
Omassa entisessä tonnarissa oli samaa vaivaa, myöskin -92 TCS. Pahentuessaan saattoi riivata lämpöiselläkin koneella jopa 1000 km putkeen vian vain välillä poistuen. Teki mieli ajaa koko rotisko järveen Lappiin ajaessa, kun ei oikein mäkiäkään jaksanut vetää kunnolla ylös.
Foorumilla käsiteltiin aihetta ja lopputulos taisi olla se, että venttiilinnostinten ääntäessä nakutusanturi luulee sitä nakutukseksi ja laskee sen takia ahdot ja säätää sytytyksen päin helvettiä. Aihe löytynee jos jaksaa haulla hakea.
Foorumilla käsiteltiin aihetta ja lopputulos taisi olla se, että venttiilinnostinten ääntäessä nakutusanturi luulee sitä nakutukseksi ja laskee sen takia ahdot ja säätää sytytyksen päin helvettiä. Aihe löytynee jos jaksaa haulla hakea.
Re: puutumista havaittavissa
Kilinää kannesta tosiaan kuuluu. luulin että selviäis jonkun anturin vaihdolla mutta oiskin kansijumppaa tiedossa. Pitääpäs perehtyä tarkemmin jos löydän oikean topicin.
- Arto -
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: puutumista havaittavissa
Mun autossani tosiaan oli samanlaisia oireita, jotka johtuivat mun tapauksessani siitä kun se mikki siellä lohkon kyljessä luuli vent-naputusta koneen nakutuksi ja puuttui sen takia asiaan ja laski ahtoja jne...Korpiäijä kirjoitti:varsinkin kun lämpötila lähestyy nollaa kun autolla lähtee ajamaan kylmiltään ilman lämmitystä hetkisen toimii hyvin ja sitten alkaa puutuminen jäähdytinnesteen lämpömittarin noustessa hieman pohjasta ja tätä kestää tovin (1-2 min) ja taas iloisesti mennään kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Ahdon puolellekin mennään mutta ei vetoja. Mikähän mahtaa kärryä riivata. 9000 -92 2.3 ABS + tcs löytyy .
Mulla auttoi kun tein forte pesun öljyn vaihdon yhteydessä ja paremmat öljyt, autona siis toi 2.3T my:92
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: puutumista havaittavissa
Pitääpä kokeilla mobilin parempaa laatua jos vaikka auttaisi kun stp moottorin pesua käytin jokunen vaihto sitten ja sillä ehkä hieman asettui öljynä tosin 5w-50 Mobil 1 nykyään 5w-40 Mobil 2000. Ja ostettuna jo Mobil 3000 jos vain öljyn huonoutta olisi. Eikös asiaa voisi tutkia nakuledin tms kanssa? Kiitoksia avusta.
- Arto -
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: puutumista havaittavissa
Korpiäijä kirjoitti:Pitääpä kokeilla mobilin parempaa laatua jos vaikka auttaisi kun stp moottorin pesua käytin jokunen vaihto sitten ja sillä ehkä hieman asettui öljynä tosin 5w-50 Mobil 1 nykyään 5w-40 Mobil 2000. Ja ostettuna jo Mobil 3000 jos vain öljyn huonoutta olisi. Eikös asiaa voisi tutkia nakuledin tms kanssa? Kiitoksia avusta.
Sen kummempaa kantaa ottamatta öljyn merkkiin, niin ainaskin nämä ihan halvimmat moniaste öljyt eivät toimineet mulla, mistä lie johtuu, nytte on ollut mobilin 5w-50 ja teboilin ?"diamond"? 5w-50 ja kummallakin on pelannut hyvin, tietysti vaikuttaa millaisessa kunnossa noi hydraaliset vent-nostimet on eikä ole jo liian harvat tai sitten ovat jo niin tukossa että vaativat jo manuaalisen puhdistuksen "liottamalla" irrallaan (tapaus kohtainen)
Saab 9-5 A 2.3t stw