Vanha satku on kiva harrasteauto, talvellakin tarkenee vallan mainiosti. Mitä kylmempi ilma, sen mukavampi. TDi volkkarissa kun tahtoo tulla kylmä kunnon pakkaskelillä
Itellä pystykeulanen cc ajokkina ja tarkenee vähän liiankin hyvin Harkitsin tossa jo lämppärin modaamista tonnarityyliin, eli kennolle menis aina täysillä kuumaa vettä ja sit ois läppä jolla säädetään läpi menevää ilmaa... Kerkee tulla hiki ennenku kenno vastaa lämpötilan säätöön
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
itsellä on ihan kakkoskäyttöautona 900 turbo 16 91 ja on kyllä aivan loistava talviauto, hyvä ajaa, tehokas ja tietysti lämmin sekä toimintavarma kelillä kuin kelillä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Ysikympillä kans päästelee menemään mukavasti. Ei tarvitse miettiä käynnistyisikö, vetää vaan ryypyn täysille. Hyvä myös ajaa korkean maavaran ja kaposten renkaiden ansiosta. Hyvä myös hallita liukkaalla. Ja on lämmin. Tosi komea satku rr.
900 turbo automaatti uusilla hankookeilla.Mahtava pito liilleellelähdössä kun uuet kumit ja borgwarnerin järettömän pitkä ykkönen.Hiipii tyhjäkäynnillä eteenpäin taatusti sutimatta.Mukava katsella muiden 2 vetoisten sutimista valoista ja porskutella menemään.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Edellisen omistajan tavoin minäkin peittelin 900SA:n talveksi säilöön, mutta kyllähän se harmittaa ettei talviominaisuuksia pääse testaamaan. Turataan nyt sitten vaikka tuolla Bemarilla.
Ostin joku aika sitten 93-mallisen OG900 itselle harrasteautoksi, tarkoitus puunata ja pitää sitä vuosia tuon OG9-5 kaverina. Noh, eipä sillä ite ole paljoa ajamaan päässy - eukko ja kakarat sen on ominut, sillä kun on niin hyvä ajaa Noh, pääasia että auto on tullut taloon tarpeeseen (=siinä sivussa on tullut muutama uusi saabisti maailmaan).
Termostaatti pitää vaihdella, ei lämpö nouse ajossa kuin karvan mutta tuokin vaiva on huomenna menneen kesän murheita kun vaihdetaan ehjä termostaatti ja pitäisi lämpöä tulla kunnolla.
Aukeaa ovet, tarkenee sisällä eikä temppuile sähköt
No ihme jos on tallissa ollut Paa se saappi sinne passatin kanssa pihalle, ruiskuta vettä letkusta pari tuntia päälle ja kato kuinka lukot toimii kun yön yli jäätyy...Nimimerkillä monesti aikoinaan käyttösatkun lukkoja sulatellut
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jus tulin tuolta ulkoa olipa hyvä et kokeiluin taas noita lukkoja tästä 900 1993 Jäi siis lukkopesä KÄTEEN taas edelliskerrasta aikaa 2 vuotta!! joka vaihdoin UUTEEN ALKUP:osaan!! sitä pitää kasassa vain joku valk.muovisokka!! siis MUOVINEN!! on siinä insinööreillä välähtäny oikeen taas ikinä missään vanhoissa satkuissa ollut tällaista ongelmaa. samanvuotisen carinas tos pihalla ole ollut koskaan MITÄÄN ongelmia talvellakaan. se saa kenkää ja 2.autona mut näitä saabeja pidetään kun kukkaa kämmenellä ja AINA jotain murhetta kannet menee kaikissa 200 000 kohdilla. yms. olen aina sanonut et sais vanhan toyotan tekniikan saabeihin niin toimisi kun junan vessa! Näitä kukaan normaali korjaaja osaa edes korjatakkaan, kukana tuttu joka korjailee kavereiden autoja kaikki ilmottaneet mulle et eivät koske saabeihin. Sorry nyt ottaa vaan taas pattiin
Viimeksi muokannut Gouldenwind, Su Tammi 12, 2014 00:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, ei kannata liikaa Saabin ovia pakkasella kehua, pienenä poikana pitelin 120 km mummolareissusta 99L:n takaovea ihan käsin kiinni sellaiset 30km, ennen kuin auto lämpeni niin, että suostui menemään kunnolla kiinni. Mukavahan se oli parin kilsan välein kahdeksankympin vauhdista kokeilla, että jokos se toimisi... Viime talvena harrasteen kanssa pääsi 1-2 ovesta sisään niistä neljästä, yleensä. Semmoistahan se aina noitten kanssa oli, melekoosta taistelua.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
^Sama juttu, nopeimpien pakastumisjaksojen jälkeen saa hieman avainta keplotella lukkoon jos on jäänyt öljyämättä, mutta aina toimii keskuslukitus nätisti ja ovet aukeavat siistimmin kuin og9-3:sessa jossa tuntuu monesti tyypilliseltä tiivisteiden rikkirepimiseltä...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Pemarissa kuskin oven lukko naamailee tasaisin väliajoin, nyt on melkein poikkeus että suostuu toimimaan. Mutta onkin joskus vaihdettu, että ehkä se sillä.