stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Terve, johan on äsässässä tehoa nyt vrt. vakio. Auto kuitenkin nykii pirusti osakaasulla ja datalogin mukaan ahtopaineet heittelevät about nykimisen tahtiin. Mikäs vikana?
Sama vika re85:llä ja bensalla.
9-3 2.0t, 2003 230tkm
Sama vika re85:llä ja bensalla.
9-3 2.0t, 2003 230tkm
EX: 9³SS BioPower
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Mitä ahtopaineen pitäisi olla (kysy softan tekijältä). Millätavoin se vaihtelee? Onko platinatulpat, jos on niin heitä ne mäkeen eivät toimi etanolin kanssa. Tilalle tälläiset:
NGK BKR7ESC-11
Mahdollisia syitä fuelcut, missfiret.. Testerillä, mielellään techillä tutkia mitä siellä tapahtuu, tuleeko missfireä, nakuja vai tuo fuelcutti..
Vikapaikkoja, turbon mankkuvenat, bypassin kalvo, puolavika.. Vaikea arvata tietämättä tarkemmin. Ehkä datalogista sais pihalle nuo missfiret ja nakut niistä sitten voi päätellä jos kasaantuu yhteen tai useampaan sylinteriin..
NGK BKR7ESC-11
Mahdollisia syitä fuelcut, missfiret.. Testerillä, mielellään techillä tutkia mitä siellä tapahtuu, tuleeko missfireä, nakuja vai tuo fuelcutti..
Vikapaikkoja, turbon mankkuvenat, bypassin kalvo, puolavika.. Vaikea arvata tietämättä tarkemmin. Ehkä datalogista sais pihalle nuo missfiret ja nakut niistä sitten voi päätellä jos kasaantuu yhteen tai useampaan sylinteriin..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Vaihdoin nuo NGK:t sinne. Datalogissa ei näkynyt mitään missfirejä eikä mitään vikakoodeja tullut tähän liittyen.
Täyskaasulla homma toimii todella hyvin. Osakaasulla nykimistä.
Täyskaasulla homma toimii todella hyvin. Osakaasulla nykimistä.
EX: 9³SS BioPower
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Melkein epäilisin sitten kaasuläppäkoteloa ihan näin fiiliksellä.
Vakiona läppää ei avata auki asti. Softauksen myötä kaasu avataan ainakin kutakuinkin auki asti. Siellä voi olla likaa, joten kannattaa puhdistaa sen ensimmäiseksi. Mahdollista myös on, että ne kaasuläpän asentoanturit ovat ajansaatossa vikaantuneet ja läppä jää värisemään halutun asennon ympärille josta nykiminen johtuu, eli haluttua läpän asentoa ei jostain syystä saavuteta.
Kannattaa testerillä testata tuo läppäkotelo.
Vakiona läppää ei avata auki asti. Softauksen myötä kaasu avataan ainakin kutakuinkin auki asti. Siellä voi olla likaa, joten kannattaa puhdistaa sen ensimmäiseksi. Mahdollista myös on, että ne kaasuläpän asentoanturit ovat ajansaatossa vikaantuneet ja läppä jää värisemään halutun asennon ympärille josta nykiminen johtuu, eli haluttua läpän asentoa ei jostain syystä saavuteta.
Kannattaa testerillä testata tuo läppäkotelo.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Jos kyseessä on tuo 2003 -SS ja siihen on työnnetty joku BioPower-softa jota ei ole muokattu vanhemmalle kaasuläpälle sopivaksi niin nykii kyllä aivan järkyttävästi osakaasulla.
Vanhanmallinen kaasuläppä vaatii hieman säätöä softassa toimiakseen oikein.
Vanhanmallinen kaasuläppä vaatii hieman säätöä softassa toimiakseen oikein.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Samaa epäilen myös, osakaasulla läpän sekoilu viittaa siihen että softassa läpän ohjauksen parametrit olisi uudemmalle läpälle. Etenkin jos oire alkoi heti ecun (oletettavasti?) ja softan vaihdon jälkeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Sotkeudun tähän ketjuun, kun samaa oiretta omassa -08 automaatissa. Eteenkin vajaa lämpöisenä osakaasulla kiihdytettäessä eteenkin kuormalla tämä tuntuu. Bensalla ei tätä esiinny. Tulpat on vaihdettu "oikeisiin" ja softan pitäisi olla tähän malliin tarkoitettu. Pitääkö tässäkin tutkia läppäkotelo vai vaihtaa tulpat uusiin? Mikä on etanoolilla tulppien vaihtoväli?
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Tulisiko tuohon hommata uudemman version kaasuläppä, koska ajattelin joka tapauksessa vaihtaa uuden? Onko tämä mahdollista ja olisiko varaosanumeroa?
EX: 9³SS BioPower
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 11:13
- Paikkakunta: Härmä
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Uudemman version sopivuudesta en tiedä, mutta varaosanumero on 93189207.
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Dänx kaikille!
Ruottista taidan tilata alle 50tkm ajetun läppäkotelon 75€ hintaan. Softaajakin ansiokkaasti löysi lisäsäätöjä softaan. Katsotaan mitä saadaan parametreillä aikaan!
Ruottista taidan tilata alle 50tkm ajetun läppäkotelon 75€ hintaan. Softaajakin ansiokkaasti löysi lisäsäätöjä softaan. Katsotaan mitä saadaan parametreillä aikaan!
EX: 9³SS BioPower
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Ei muistaakseni 2007-> kotelo käy näihin 2003-2006 malleihin.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Uudemmassa kaasuläpän liittimessä on 2 nastaa vähemmän, eli ei sovi plug-n-play.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Vika saatiin korjattua softaamalla. 2003 kaasuläpän parametrit ja suuttimien arvot prefacelift Aerosta, sekä 2007 RE-softa niin pelittää.
Kaasuläppäkotelo liikkuu kuitenkin nykäyksittäin vaikka kaasua painaa tasaisesti, vaihtoon?
Ilmamassan saavutettu arvo jää pyynnöstä vielä jonkun verran. Mistähän voisi johtua? Vaihdettu MAF ja ahtopaineen säädin.
Kiitos kaikille!
Kaasuläppäkotelo liikkuu kuitenkin nykäyksittäin vaikka kaasua painaa tasaisesti, vaihtoon?
Ilmamassan saavutettu arvo jää pyynnöstä vielä jonkun verran. Mistähän voisi johtua? Vaihdettu MAF ja ahtopaineen säädin.
Kiitos kaikille!
EX: 9³SS BioPower
Re: stage 1 softauksen myötä kova nykiminen
Paljonko on pyyntö?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com