Elikkä kun nyt oon uusinut syttyosat ja bensapuolelta suuttimet, suutinputket, kk-suuttimen sekä seoksen säätänyt niin mitäs vielä vaihdellaan?
Jos auto on roikassa ja laittaa tulille, no probs.
Jos auto on ajettu semilämpimäksi ja sammutettu pariksi tunniksi (eli viisari nousee virrat kytkettäessä millin pari) ja lyö käyntiin, niin auto käy ok tyhjäkäyntiä aluksi. Minuutin päästä (koko ajan tyhjäkäynnillä) tyhjäkäynnin kierrokset tippuu niin alas että sammuu. Jos auttelee kaasulla vähän aikaa niin nousee taas tavalliseksi.
Lämpöaikakytkin menee pois päältä liian nopeasti, vai mitä? Löytyykö uusia?
K-jetistä taas
K-jetistä taas
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: K-jetistä taas
Lämpöaikakytkimellä ei ole mitään roolia sen jälkeen kun moottorin käynnistäminen on lopetettu, eikä startin solenoidi enää vedä.
Mittaa ohjauspaineet kylmänä ja lämpimänä ja vertaa tuloksia spekseihin. Paineiden ollessa väärät vaihda ohjauspaineventtiili ja säädä seokset.
Tai vaihda suorilta toimivaksi tiedetty ohjauspaineventtiili ja säädä seokset.
Tai kokeile olisiko pienellä seoksen perussäädön muutoksella vaikutusta tuohon käynnissäpysymiseen.
Toimiiko lisäilmaluisti? Senhän rooli on juurikin "autella kaasulla" moottorin lämpenemiseen saakka. Ei ehkä tosin siinä ole vikaa, jos oireet nimenomaan parin tunnin jäähtymisen jälkeen käynnisteltäessä.
Ehkä tilanne "korjaantuu" itsekseen, kun alkaa paremmat pakkaset, moottori jäähtyy parinkin tunnin pysäköinnissä paremmin
Mittaa ohjauspaineet kylmänä ja lämpimänä ja vertaa tuloksia spekseihin. Paineiden ollessa väärät vaihda ohjauspaineventtiili ja säädä seokset.
Tai vaihda suorilta toimivaksi tiedetty ohjauspaineventtiili ja säädä seokset.
Tai kokeile olisiko pienellä seoksen perussäädön muutoksella vaikutusta tuohon käynnissäpysymiseen.
Toimiiko lisäilmaluisti? Senhän rooli on juurikin "autella kaasulla" moottorin lämpenemiseen saakka. Ei ehkä tosin siinä ole vikaa, jos oireet nimenomaan parin tunnin jäähtymisen jälkeen käynnisteltäessä.
Ehkä tilanne "korjaantuu" itsekseen, kun alkaa paremmat pakkaset, moottori jäähtyy parinkin tunnin pysäköinnissä paremmin

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: K-jetistä taas
Tai sitte ruuvaan tyhjäkäynnin niin isolle ettei sammu 
Lisäilmaluistin katsoin pelaavan, painemittareita mulla ei oo... Yks turbon määräjakaja mulla on tallissa, mutta siinä lienee eri paineensäädin ku vaparissa?

Lisäilmaluistin katsoin pelaavan, painemittareita mulla ei oo... Yks turbon määräjakaja mulla on tallissa, mutta siinä lienee eri paineensäädin ku vaparissa?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: K-jetistä taas
Ohjauspaineventtiili ei ole määräjakajan yhteydessä, vaan termostaattikotelon kyljessä. Ja turbon ohjauspaineventtiilikin on eri kuin vaparin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: K-jetistä taas
Ah okei, käsitin väärin. Noita venttiileitä ja antureita on aika monta
Pitänee jostain hankkia bpmittari, kylläpä sille taitaa tarvetta löytyä näiden vehkeiden kanssa...

Pitänee jostain hankkia bpmittari, kylläpä sille taitaa tarvetta löytyä näiden vehkeiden kanssa...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: K-jetistä taas
Sitä ohjauspaineventtiiliäkin voi sitten säätää.
Sieltä kantta vasten tulevalta puoliskolta löytyy messinkinen suojatulppa, siihen n. 8mm poranterällä reikä. Reijän pohjalla on kuusiokoloruuvi, jolla saadaan painetta säädettyä haluttuun suuntaan.
Sieltä kantta vasten tulevalta puoliskolta löytyy messinkinen suojatulppa, siihen n. 8mm poranterällä reikä. Reijän pohjalla on kuusiokoloruuvi, jolla saadaan painetta säädettyä haluttuun suuntaan.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: K-jetistä taas
Kuulostipa tuo sarkan kysymys topikin alussa niin tutulta. Oli muuten ihan samaa oiretta taannoin omassa 99 turbossa. Korjausta en keksinyt. Nostin talveksi tyhjäkäyntikierroslukua. Välillä sitten kävi normaalisti ja välillä tk. oli 1300rpm. Että semmosta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01