lämmöt katoaa..sisältä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: lämppäri puhetta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

cab93 kirjoitti:satuin lukemaan keskustelua ja huomasin puhetta ja pukinaa lämppärin letkujen välissä olevasta'' bleeder vallvesta''.itselläni cabrioletissä on sellainen paikallaan.kerran uusittu syystä että tiputti ulospäin nestettä.auto on lämmin kuin sauna ja lämpenee nopeasti jopa -30c vaikka hana on noin vähän yli puolessa säädössä. Ei niitä osia kannata sieltä heti taka mehtään nakella(vaikka apc: systeemin saakin)......? :D
Vanhemmissa 16-tappisissa sitä mutikkaa ei ole. Sen tehtävä on tasata lämpötilaa maantieajon ja kaupunkiajon välillä. Käytännössä ihan turha osa. Ainakin Suomen oloissa. Mie heitin sen pois ja korvasin kahdella 10cm pitkällä vesijohtoputken pätkällä. Jopa alkoi tareta äiteen käytössä olevassa 900S -92:ssa :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: hana.aa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jari kirjoitti:sekoittaja toimii normaalisti,kääntyilee ainoastaan oikealla alueella eli ei vivut irti? kääntää kylmälle ja virtaus ilma kylmenee.
paikallaan käyden lämmöt nousee puoleen väliin ja flekti hörähtelee aika ajoin,kaikki vesiletkut niin kuumat ettei voi pitää kättä päällä,myös MOLEMMAT lämmityslaitteen kennolle menevät letkut.ja puhaltimesta tulee melkein kylmää. ja ajossa koneen lämpö tippuu (mittarin mukaan) ja samalla lisääntyy lämpimän ilman määrä?!?!?!eikä mitää muutosta vaikka muutin tuossa välillä vesien virtaus suuntia lämppärin kennossa.l letkujen paikkoja.ja kun tuossa päivällä laskin vettä tuosta kennosta läpi ei sieltä tullut edes tummaa vettä ja vesi virtasi läpi aivan kuin ei olisi mitää estettä.
Siis se hana on sellainen, että se laskee aina vettä läpi, eli se ei ole sulkuhana, vaan "sekoittaja", niinkuin porukka jo sanoi. Silloin, kun hana on kiinni, vesi menee "lämppärin" letkusta edelleenkin läpi. Se vaan ei käy kennossa.

Kojelaudan nupissa on itessäänkin rajoittimet, joten se ei kerro koko totuutta, jos nuppi liikkuukin oikealla alueella. Suosittelen ottamaan kajarin ritilän pois, ja tiirailemaan aukosta jollakin jipolla vaikka peilin kanssa, onko tanko hanassa kiinni...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: no niin

Viesti Kirjoittaja tany »

Itselläni oli 99:ssä sama ongelma. Lämppärin kenno on rakenteeltaan sellainen, että tukkeentuneessa kennossa vesi kiertää vain tuloputkelta lähtöputkelle. Suosittelisin kennon irroittamista ja pesua sisäpuolelta.
Pesuun voi käyttää jäähd. puhdistusnestettä tai esim. jotakin "kodin putkimiestä ja sit neutralointiin + kalkin poistoon etikkaa. Kannattaa vain käyttää aineita pieninä annoksina. Mahdollisesti jo haurastunut kenno
voi syöpyä rikki. Tein em. temput ja nyt on kabiiniin riittänyt lämmintä.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: no niin

Viesti Kirjoittaja tany »

Itselläni oli 99:ssä sama ongelma. Lämppärin kenno on rakenteeltaan sellainen, että tukkeentuneessa kennossa vesi kiertää vain tuloputkelta lähtöputkelle. Suosittelisin kennon irroittamista ja pesua sisäpuolelta.
Pesuun voi käyttää jäähd. puhdistusnestettä tai esim. jotakin "kodin putkimiestä ja sit neutralointiin + kalkin poistoon etikkaa. Kannattaa vain käyttää aineita pieninä annoksina. Mahdollisesti jo haurastunut kenno
voi syöpyä rikki. Tein em. temput ja nyt on kabiiniin riittänyt lämmintä.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Vastaa Viestiin