Lisää femmoja Suomeen?
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Kanta senkun kasvaa.....
Onneksi olkoon.
Onneksi olkoon.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Lisää femmoja Suomeen?
ja täällä myöskin yksi tuore omistaja !
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Kato, vielä samoilla nurkilla. Saadaan omat femmapotkiaiset
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Joo jos sen nyt joskus saa vielä liikenteeseen kyseessä yksi palanut femma ..
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Hyvä!, siis minun kannalta ettei kaikki tule vielä vastaan. Itse pitäisi sinnitellä ensi vuoden puolelle, jotta voi lähteä ruotsin puolelle hakumatkalle.
Toivottovasti saat kuntoon.
Toivottovasti saat kuntoon.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Infoatko kun verot hoidettu paljonko oli? Hieno peli.
Saab 9-3 1.9 TTid Vector -09
Saab 9-3 1.9 TTid Vector -08
Saab 9-3 1.9 TTid Aero Avo -10
Mini 1275 GT -70
Mercedes-Benz Sprinter 3.0 -17
Mercedes-Benz GLC 250 AMG -16
Mercedes-Benz 190 2.0 -89
Ford Transit D -82
BMW 730 -11
Saab 9-3 1.9 TTid Vector -08
Saab 9-3 1.9 TTid Aero Avo -10
Mini 1275 GT -70
Mercedes-Benz Sprinter 3.0 -17
Mercedes-Benz GLC 250 AMG -16
Mercedes-Benz 190 2.0 -89
Ford Transit D -82
BMW 730 -11
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Kyllä sinä sen saat liikenteeseen sillä Ruotsin purkaamoilta löytyy hyvin osia jos et malta "marmorilta" tilata.zuustto kirjoitti:Joo jos sen nyt joskus saa vielä liikenteeseen kyseessä yksi palanut femma ..
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Itse työskentelen marmorilla niin auttaa kummasti asiaa .. Ruotsin kaverit on vaan käyneet hakemassa tuosta osia tutkittavaksi .. Paras ja halvin ratkaisu ois löytää kolaroitu peli josta siirtäis moottorijohtosarjan jne . Nokkapelti ainoa kärsinyt peltiosa . Mutta yritys on kova saada itselle käyttöautovaltteri kirjoitti:Kyllä sinä sen saat liikenteeseen sillä Ruotsin purkaamoilta löytyy hyvin osia jos et malta "marmorilta" tilata.zuustto kirjoitti:Joo jos sen nyt joskus saa vielä liikenteeseen kyseessä yksi palanut femma ..
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Nyt on auto maksettu ja kauppakirja lähetetty omalla ja todistajien nimikirjoituksella myyjäpankille Budapestiin.
Lentolippukin on jo varattu ja maksettu.
Ensi viikolla näkee sitten, että onko autoa olemassa vai köyhdyinkö ihan vain huvikseni Reissukaveria ja talvirengaspakettia Baltiasta vielä tässä haalin, niin sitten alkaa olla paketti kasassa
Lentolippukin on jo varattu ja maksettu.
Ensi viikolla näkee sitten, että onko autoa olemassa vai köyhdyinkö ihan vain huvikseni Reissukaveria ja talvirengaspakettia Baltiasta vielä tässä haalin, niin sitten alkaa olla paketti kasassa
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Mukava lukea siviilirohkeutta sisältävää tarinaa. Onnea reissuunpeinu kirjoitti:Nyt on auto maksettu ja kauppakirja lähetetty omalla ja todistajien nimikirjoituksella myyjäpankille Budapestiin.
Lentolippukin on jo varattu ja maksettu.
Ensi viikolla näkee sitten, että onko autoa olemassa vai köyhdyinkö ihan vain huvikseni Reissukaveria ja talvirengaspakettia Baltiasta vielä tässä haalin, niin sitten alkaa olla paketti kasassa
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Väiaikatietoa:
Huomenna lähtee lento tosiaan Budapestiin. Reissukaverikin on hankittu.
Kauppakirja ei vissiin koskaan mennyt perille. Syynä siihen paikallisen arvauksen mukaan on se, että Unkarissa pitää laittaa kirjekuoreen ensin sukunimi ja sitten etunimi. Nyt kun nimi olikin muodossa "Etunimi Sukunimi", niin piippua polttava postimies on varmastikin ihmetellyt, että:"Kumma juttu, nimet on väärin päin. Ei voi toimittaa". Tänään eräs kaveri onneksi matkustaa paikan päälle uudet originaalit kauppakirjat ja valtakirjat kainalossa. Toivottavasti saavat paikan päällä jotain aikaiseksi niiden kanssa. Nyt siis ainakin yksi lisäyö Budapestissa on tosiasia, eli vähintään perjantaihin asti siellä on varmaankin oltava.
Kelit näyttäisivät olevan koko paluumatkan ajalle pääasiassa plussan puolella, joten kesärenkailla Baltiaan ajaminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään. Liettua on matkan varrella ensimmäinen maa, josta saa Suomen talveen soveltuvia talvirenkaita. Koko Balttiassa on talvirengaspakko. Liettuasta on kuitenkin vaikea löytää netistä rengasliikettä, joka olisi avoinna viikonloppuisin. Virosta semmoisen olen jo bongannut. Eli on olemassa pieni riski, että viranomainen pysäyttää ja sakottaa kesärenkaiden käytöstä...eli pientä lisäjännitystä myös rengaspolitiikasta.
Huomenna lähtee lento tosiaan Budapestiin. Reissukaverikin on hankittu.
Kauppakirja ei vissiin koskaan mennyt perille. Syynä siihen paikallisen arvauksen mukaan on se, että Unkarissa pitää laittaa kirjekuoreen ensin sukunimi ja sitten etunimi. Nyt kun nimi olikin muodossa "Etunimi Sukunimi", niin piippua polttava postimies on varmastikin ihmetellyt, että:"Kumma juttu, nimet on väärin päin. Ei voi toimittaa". Tänään eräs kaveri onneksi matkustaa paikan päälle uudet originaalit kauppakirjat ja valtakirjat kainalossa. Toivottavasti saavat paikan päällä jotain aikaiseksi niiden kanssa. Nyt siis ainakin yksi lisäyö Budapestissa on tosiasia, eli vähintään perjantaihin asti siellä on varmaankin oltava.
Kelit näyttäisivät olevan koko paluumatkan ajalle pääasiassa plussan puolella, joten kesärenkailla Baltiaan ajaminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään. Liettua on matkan varrella ensimmäinen maa, josta saa Suomen talveen soveltuvia talvirenkaita. Koko Balttiassa on talvirengaspakko. Liettuasta on kuitenkin vaikea löytää netistä rengasliikettä, joka olisi avoinna viikonloppuisin. Virosta semmoisen olen jo bongannut. Eli on olemassa pieni riski, että viranomainen pysäyttää ja sakottaa kesärenkaiden käytöstä...eli pientä lisäjännitystä myös rengaspolitiikasta.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Kirje oli nyt löytynyt postitoimistolta ja auto on saatu trailerille.
Nyt on auto matkalla paikalliseen Fiat-huoltoon, missä huolto, sisäpesu, nahanhoito ja auton vahaus.
Lähtihän se prosessi etenemään! pientä jännitystä ilmassa....
Nyt on auto matkalla paikalliseen Fiat-huoltoon, missä huolto, sisäpesu, nahanhoito ja auton vahaus.
Lähtihän se prosessi etenemään! pientä jännitystä ilmassa....
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Noni!
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä puolen yön jälkeen pääsin vihdoin kotipihaan. Tiet olivat sulia koko matkan ajan. Pohjois-Puolassa tuli vettä koko ajan. Mutkaisilla, kuopaisilla ja uraisilla teillä vaadittiin kyllä kuskin pukilla skarppiutta, varsinkin kun tavoitteena oli kuitenkin koko ajan rivakka matkan eteneminen. Asiaa eivät paljoakaan auttaneet sporttialusta ja 245 leveät renkaat.
Varsovaan asti oli kyllä makoisaa ajella Euroopassa pitkää siivua uudella autolla. Sen verran makoisaa, että pari kertaa liikenteenvalvontakameratkin räpsäyttivät matkan varrelta. Aika fakiireja saavat kyllä puolalaiset ja latvialaiset olla, jos saavat sakkolapun meille kotiin asti. Olin nimittäin unkarilaisilla siirtokilvillä liikenteessä.
Vasta kotimaan tutuilla teillä talvirenkaat päällä alkoi saamaan kunnolla vertailupohjaa aikaisemmin ajamiini autoihin. Alunperin olin hieman skeptinen auton suorityskykyyn tuolla koneella. Viimeisen vajaan vuoden olen ajellut automaattivaihteisella 180hv TTiD kolkilla. Epäilin, että tuo ng-femman 192hv 2.0TTiD ei riitä tuon kokoluokan autoon mitenkään, mutta meno on kyllä kolkkiin verrattuna vähintäänkin riittävää. On se kyllä messevä auto ajella.
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä puolen yön jälkeen pääsin vihdoin kotipihaan. Tiet olivat sulia koko matkan ajan. Pohjois-Puolassa tuli vettä koko ajan. Mutkaisilla, kuopaisilla ja uraisilla teillä vaadittiin kyllä kuskin pukilla skarppiutta, varsinkin kun tavoitteena oli kuitenkin koko ajan rivakka matkan eteneminen. Asiaa eivät paljoakaan auttaneet sporttialusta ja 245 leveät renkaat.
Varsovaan asti oli kyllä makoisaa ajella Euroopassa pitkää siivua uudella autolla. Sen verran makoisaa, että pari kertaa liikenteenvalvontakameratkin räpsäyttivät matkan varrelta. Aika fakiireja saavat kyllä puolalaiset ja latvialaiset olla, jos saavat sakkolapun meille kotiin asti. Olin nimittäin unkarilaisilla siirtokilvillä liikenteessä.
Vasta kotimaan tutuilla teillä talvirenkaat päällä alkoi saamaan kunnolla vertailupohjaa aikaisemmin ajamiini autoihin. Alunperin olin hieman skeptinen auton suorityskykyyn tuolla koneella. Viimeisen vajaan vuoden olen ajellut automaattivaihteisella 180hv TTiD kolkilla. Epäilin, että tuo ng-femman 192hv 2.0TTiD ei riitä tuon kokoluokan autoon mitenkään, mutta meno on kyllä kolkkiin verrattuna vähintäänkin riittävää. On se kyllä messevä auto ajella.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Onnea vaan uudelle autolle! Kunhan talvi taas tulee sinne Keksi-Suomeen, pääset todella nautiskelemaan yhden parhaista talvi-Saabin kanssa!
Hyvää Joulua ja uutta vuotta 2014!
Hyvää Joulua ja uutta vuotta 2014!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 22:28
Re: Lisää femmoja Suomeen?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että riittää hienosti. Auto on iso, mutta kone on aika passelin kokoinen. Erityisesti vääntö pois lukien ihan alimmilla kierroksilla aika tasaisesti vahvaa.peinu kirjoitti:Väiaikatietoa:
Huomenna lähtee lento tosiaan Budapestiin. Reissukaverikin on hankittu.
Kauppakirja ei vissiin koskaan mennyt perille. Syynä siihen paikallisen arvauksen mukaan on se, että Unkarissa pitää laittaa kirjekuoreen ensin sukunimi ja sitten etunimi. Nyt kun nimi olikin muodossa "Etunimi Sukunimi", niin piippua polttava postimies on varmastikin ihmetellyt, että:"Kumma juttu, nimet on väärin päin. Ei voi toimittaa". Tänään eräs kaveri onneksi matkustaa paikan päälle uudet originaalit kauppakirjat ja valtakirjat kainalossa. Toivottavasti saavat paikan päällä jotain aikaiseksi niiden kanssa. Nyt siis ainakin yksi lisäyö Budapestissa on tosiasia, eli vähintään perjantaihin asti siellä on varmaankin oltava.
Kelit näyttäisivät olevan koko paluumatkan ajalle pääasiassa plussan puolella, joten kesärenkailla Baltiaan ajaminen ei pitäisi olla temppu eikä mikään. Liettua on matkan varrella ensimmäinen maa, josta saa Suomen talveen soveltuvia talvirenkaita. Koko Balttiassa on talvirengaspakko. Liettuasta on kuitenkin vaikea löytää netistä rengasliikettä, joka olisi avoinna viikonloppuisin. Virosta semmoisen olen jo bongannut. Eli on olemassa pieni riski, että viranomainen pysäyttää ja sakottaa kesärenkaiden käytöstä...eli pientä lisäjännitystä myös rengaspolitiikasta.
Parasta on kuitenkin monia verrokkeja huomattavasti maltillisempi kulutus. Mulla maantiellä pääsee reilusti alle 6l.
Korjataan kulutuksesta, että kerrankin Saabilla pärjää kulutuksessa muille merkeille. Muilla osa-alueilla ei olekaan tasoitusta tarvinut ikinä antaa