Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Mikä mikä mikä... Mikä voi ulvoa sieltä konen edestäpäin? Minusta ääni on hieman oikealla puolella moottoria.. Tai sitten ei. Kun kone lämpiää, varmaan 5min ulvoo (ulina kuuluu.. siis ihan UUUUuuuuuuuuuuuuu...).
Öljyfiltteri voi olla huonohko? Voiko olla sen verran äänekä että sisälle kuuluu? Rulla? Laakeri? Veikkauksia?
ACC ECON moodissa, eikä ole puhallin. Bensapumppu?
Ajettu taas pari tankillista etanoliilla.
Niin ja taas alkoi käynnistyspelleily. Eilen starttasin moottorin, niin se taas meinas kolmella pyöriä ja mifejä keräsi muutamannessa sekunnissa yli 150, jonka jälkeen polkasu, ja normaali käynti, eikä mifittele itsestään. Viimeksi korjasin tämän ongelman kiristämällä tulppia. Ei kait ne itsestään auki mene... Pitää testata kireys.
Etanolikulutus pätkäajolla 18.5 litraa satkulle.
Öljyfiltteri voi olla huonohko? Voiko olla sen verran äänekä että sisälle kuuluu? Rulla? Laakeri? Veikkauksia?
ACC ECON moodissa, eikä ole puhallin. Bensapumppu?
Ajettu taas pari tankillista etanoliilla.
Niin ja taas alkoi käynnistyspelleily. Eilen starttasin moottorin, niin se taas meinas kolmella pyöriä ja mifejä keräsi muutamannessa sekunnissa yli 150, jonka jälkeen polkasu, ja normaali käynti, eikä mifittele itsestään. Viimeksi korjasin tämän ongelman kiristämällä tulppia. Ei kait ne itsestään auki mene... Pitää testata kireys.
Etanolikulutus pätkäajolla 18.5 litraa satkulle.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Kaverilla ulvonta häipyi filtterin vaihdolla. Tosin epäilen kyllä, että se imusihtikin on aika paskainen siinä autossa. Pitäs omastakin joskus aukaista, vaikka ei ole ajettu kun vajaa 40tkm vasta.
Tuosta käynnistyvyydestä tuli mieleeni käytitkö lohkolämmitintä? Etanoli & lohkolämmitin yhdessä aiheuttaa minun aerossa reilusti mifejä ja eikä yleensä käynnisty ekalla startilla. Muistaakseni reilummalla pakkasiella ei kylläkään vittuile silloinkaan.
Tuosta käynnistyvyydestä tuli mieleeni käytitkö lohkolämmitintä? Etanoli & lohkolämmitin yhdessä aiheuttaa minun aerossa reilusti mifejä ja eikä yleensä käynnisty ekalla startilla. Muistaakseni reilummalla pakkasiella ei kylläkään vittuile silloinkaan.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Sihti nuoltu puhtaaksi joskus 50tkm sitten. En lämmittänyt moottoria.
Ja tosiaan se käynti homma oli täysin fiksattu, ja muutama tonni ihan sama lohkolämmittimellä tai ei, +2 tai -15, aina starttasi tosi nätisti.
Nyt taas sama homma. Varmaan tulpat täytyy vaihtaa.
Kohta tulee se video siitä äänestä..
Ja tosiaan se käynti homma oli täysin fiksattu, ja muutama tonni ihan sama lohkolämmittimellä tai ei, +2 tai -15, aina starttasi tosi nätisti.
Nyt taas sama homma. Varmaan tulpat täytyy vaihtaa.
Kohta tulee se video siitä äänestä..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Helpoin kokeilu on öljyn ja suodattimen vaihto ja nuo kylmäulinat suurimmalla todennäköisyydellä liittyy siihen suuntaan.
Imusihti voi mennä uudestaankin tukkoon vaikka olisi puhdistettu mikäli kone oli tosi karstainen edellisen puhdistuksen hetkellä.
Imusihti voi mennä uudestaankin tukkoon vaikka olisi puhdistettu mikäli kone oli tosi karstainen edellisen puhdistuksen hetkellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
http://youtu.be/gBrpesSe7Fw
Sihti??? Ei kai ny sentään.
Kiitos Vesa vinkistä. Tosiaan öljyt jo hankittu ja korvaan vanhat 5w-30 GM öljyt nyt leikin ajaksi, 0w-40 Mobil 1:llä. Filtteriksi hankittu MANN filtteri, joten kokeillaan sitten niillä joskus.
Sihtipuhdistuksesta kuvia:
http://img829.imageshack.us/img829/3263/oil1.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/4286/oil2.jpg
Sihti??? Ei kai ny sentään.
Kiitos Vesa vinkistä. Tosiaan öljyt jo hankittu ja korvaan vanhat 5w-30 GM öljyt nyt leikin ajaksi, 0w-40 Mobil 1:llä. Filtteriksi hankittu MANN filtteri, joten kokeillaan sitten niillä joskus.
Sihtipuhdistuksesta kuvia:
http://img829.imageshack.us/img829/3263/oil1.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/4286/oil2.jpg
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Joo kyllä se on suodatin. Ainakin täysin vastaava ulina.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Kuulostaa ihan ensimmäisiltä ja viimeisiltä Gm-suodattimilta joita meidänkin autoissa muutama oli. Vaihdoin takaisin Biltema-suodattimiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Minulla ollut useampi gm suodatin eikä ole vielä ulissut. Liekö laadussa jotain poikkeuvuutta sitten. 

Saab 9-5 Aero -00
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Varmaan kannattaa tuolla kulutuksella ajella etanolilla?
9-5 Aero - 00
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Pitäs sen edelleen olla halvempaa kuin 98E5 ajo.Julle kirjoitti:Varmaan kannattaa tuolla kulutuksella ajella etanolilla?
Itellä kuluttaa 98E5 pätkäajossa 13.5litraa/100km. Polttoaine.netin mukaan tällähetkellä 98E5 keskihinta on 1,619€/litra, joten se tekee 21.85€.
RE85 kuluu pätkäajossa 18.5litraa/100km. Täällä RE85 maksaa tällähetkellä 1.049e/litra, joten se tekee 19.40€.
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Mulla on sellainen teoria että tuon etanolin pesevä ominaisuus huuhteli vähän konetta, ja se pani suodattimen enemmän ns. tukkoon kuin ennen. Öljyt vaihtoon heti kun kerkiää. Ja jos sattuu oleman suodatin, enpä enää koskaan osta tätä GM kuraa.
Niin ja siitä kannattaako etanolilla ajaa, on minulle vielä vähän avoin kysymys. Tällä foorumilla järkevät miehet selittivät minulle selvät etanolin edut (ei hintaedut), niin päätin kait sillä ajella vähän aikaa, ja tutustua siihen paremmin.
Niin ja siitä kannattaako etanolilla ajaa, on minulle vielä vähän avoin kysymys. Tällä foorumilla järkevät miehet selittivät minulle selvät etanolin edut (ei hintaedut), niin päätin kait sillä ajella vähän aikaa, ja tutustua siihen paremmin.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Ulvoo kun kone ei ole täyslämmin
Havaittu myös tuo ulvova suodatin ja samalta kuulosti omassa roppineessa ääni.
Elokuun lopulla vaihdoin suodattimen ja GM-öljyn koneeseen. Vähän myöhemmin lopetin
RE85:n käytön. En ole sen jälkeen tankannut sitä kun elokuun tankki tyhjeni. (Ajan vähän)
Ulina ei ole vielä ainakaan alkanut kuulua.
Elokuun lopulla vaihdoin suodattimen ja GM-öljyn koneeseen. Vähän myöhemmin lopetin
RE85:n käytön. En ole sen jälkeen tankannut sitä kun elokuun tankki tyhjeni. (Ajan vähän)
Ulina ei ole vielä ainakaan alkanut kuulua.
Saattaa olla tuo aivan hyvä huomio koska koneella oli jo 250tkm takana kun aloin käyttää RE85:ttä. Ö-pohja putsattu aika pian sen jälkeen. Sakkaa oli mutta sihti ei kovin tukossa enkä huomannut ulvomista ennen putsausta. Aikaa kului yli puolivuotta ennenkuin ääni ilmaantui.Shadow_Fi kirjoitti:Mulla on sellainen teoria että tuon etanolin pesevä ominaisuus huuhteli vähän konetta, ja se pani suodattimen enemmän ns. tukkoon kuin ennen.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.