Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toivottavasti NEVS hoksaa, että kysyntää on myös NG9-5:lle ja sekin saataisiin pian tuotantoon.
Aluksi kuulosti siltä ettei GM myy osia, mutta onhan tossa 9-3:ssakin niitä.
Aluksi kuulosti siltä ettei GM myy osia, mutta onhan tossa 9-3:ssakin niitä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Silloinen Saab-Valmet rakensi Kalantiin istuintehtaansa vuonna 1986 ja toiminta jatkui vuoteen 1993, jolloin vuonna 1991 tehtaan ostanut Lear lopetti tuotannon Kalannissa.kimmoa kirjoitti:Sanoisin että oli. Ainakin, kun käytiin -92 exculla Uudenkaupungin autotehtaalla oli Kalannissa vielä penkkitehtaan rakennus ja ellen ihan väärin muista, penkkejä silloin vielä tehtiinkin. Tehtaan oli kuitenkin ostanut jo muistaakseni pahamaineinen lear taikka joku muu kansainvälisen juutaloisen firma ja sittemmin tehdas suljettiin.
Tuota ajankohtaa aiemmin penkkejä kyllä tehtiin, mutta tuo excu muistaakseni ajoittui suunnilleen siihen kulminaatiopisteeseen. Tapahtuneesta on jo sen verran aikaa etten muista oliko sulkeminen vähän ennen vai vähän jälkeen excun. OG900-mallia kuitenkin tuolloin vielä tehtiin, jopa kovakattoisena Suomen myyntiin.
Nykyään samassa tehdasrakennuksessa toimii Khimaira Oy, joka perustettiin vuonna 1994 edellisen tehtaan raunioille. Tuotanto on painottunut lähinnä linja-autoteollisuuden alihankintaan.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Hienoahan se olisi, mutta taitaa olla niin, että tuo malli on lopullisesti kuollut ja kuopattu. Eikä noinkin iso auto välttämättä sopisi NEVSin sähköautostrategiaan. Hybridinähän NG9-5:lle olisi ehdottomasti markkinaa ja sellainen olisi pitänyt ehdottomasti tehdä jo heti aluksi.Poy kirjoitti:Toivottavasti NEVS hoksaa, että kysyntää on myös NG9-5:lle ja sekin saataisiin pian tuotantoon.
Aluksi kuulosti siltä ettei GM myy osia, mutta onhan tossa 9-3:ssakin niitä.
Tähän astihan NEVSin omistusaika on toteutunut juurikin niin kuin yhtiö on alun perin julkisesti kertonut. Ja heti ensimmäisessä lehdistötilaisuudessa tehtaan ostamisen jälkeen NEVS ilmoitti että heillä ei ole kiinnostusta NG9-5:een eikä sen immateriaalioikeuksia ollut edes mahdollista ostaa konkurssipesästä.
Jos vaikka GM haluaisikin myydä NG9-5:n oikeudet ja NEVS haluaisi ne ostaa, olisi ikävä tosiasia se, että kun malli viimein saataisiin NEVSin toimesta tuotantoon ja myyntiin (1-2 vuoden päästä?), olisi malli kilpailijoihinsa nähden jo jossain määrin vanhentunut. Täytyy muistaa, että mallin tuotannon aloituksesta on jo pian neljä vuotta, ja mallia oli suunniteltu kuitenkin ennen tuotannon aloitusta melko pitkään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Voitta unohtaa kaikki GM tuotteet, niin mallit, osat ja muutkin GM omistuksessa olevat olipa se mitä tahansa piste. Tästä poikkeuksena 9-3 jota valmistetaan nyt.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minä olen Viggenin kanssa ihan samaa mieltä! Samalla saa kyllä unohtaa sen Saabin, minkä me Saabiksi olemme tunteneet.
Nämä uudet NEWS Saabit ja tulevat mallit ovat kyllä ihan muita vehkeitä, vaikka keulassa Saab lukeekin. Niihin sitä vaan nyt pitää tutustua ja oppia tuntemaan ja luottamaan, tai sitten ei?
Nämä uudet NEWS Saabit ja tulevat mallit ovat kyllä ihan muita vehkeitä, vaikka keulassa Saab lukeekin. Niihin sitä vaan nyt pitää tutustua ja oppia tuntemaan ja luottamaan, tai sitten ei?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^ Onko joku menestynyt euroauto säilynyt erityisen samanlaisena yli vuosien? Ajattelepa Audia, BMWtä, Skodaa, Volvoa, esimerkiksi. Saab on säilynyt ja tulos tiedetään. Samoin ranskalaiset jossain määrin. MB yritti pitkään varmistaa asemiaan ja on vain hävinnyt niitä. Japsien kanssa on ehkä hieman toisin, mutta on sielläkin profiloiduttu eko-, turva- ja laatuasioissa.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mahtaakohan tässä uutukaisessa vielä olla DRL-valoja? Eikös ne ala olla jo tätä nykyä pakolliset uusissa autoissa?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Joo.o, on se vaan vaikuttava ja hieno automerkki!!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei tosin ole euroauto, mutta myynti jatkuu,ja melkolailla samanlaisena kuinOnko joku menestynyt euroauto säilynyt erityisen samanlaisena yli vuosien?
ensimmäiset mallit oli.
http://www.hmambassador.com/showroom.asp
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Volkswagen Typ 1 1938-2003.karitammi kirjoitti:^ Onko joku menestynyt euroauto säilynyt erityisen samanlaisena yli vuosien?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Huomenta, tänään alkaa Saabien myynti Ruotsissa !
Tisdagen den 10 december kl 14.00 börjar försäljningen av Saab-bilar på den svenska marknaden direkt från Nevs hemsida.
Kummankohan valitsisi manuaalina vai automaatilla?
Tisdagen den 10 december kl 14.00 börjar försäljningen av Saab-bilar på den svenska marknaden direkt från Nevs hemsida.
Kummankohan valitsisi manuaalina vai automaatilla?
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
9-3 AERO automaatilla , tehoa 220PS , hinta nettikaupassa 32k€ , ei paha ?
Paljonkohan Suomenvaltio rokottaa päälle autoveroa ?
Paljonkohan Suomenvaltio rokottaa päälle autoveroa ?
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eikös se päästöiltään ole aika kohtuullinen parilitraiseksi?-JP- kirjoitti:9-3 AERO automaatilla , tehoa 220PS , hinta nettikaupassa 32k€ , ei paha ?
Paljonkohan Suomenvaltio rokottaa päälle autoveroa ?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mutta saakos tuota kilpiin Suomessa ollenkaan? Eikös juuri ollut jotain puhetta ettei se täytä kaikkia 2014 turvallisuus määräyksiä? eihän uutta 9-5 farkkuakaan saa vissiin kilpiin täällä....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Siinäpä hyvä kysymys? Mikä lienee oikea vastaus, sitä tuossa pohdiskelin? Varmaan joku vastaus löytyy aikanaan.
Millonhan Saabin tuontanto ja kysyntä lisääntyy sen verran, että maahantuonti alkaa jotakin kiinnostaa?
Tässäpä kysymys?
Millonhan Saabin tuontanto ja kysyntä lisääntyy sen verran, että maahantuonti alkaa jotakin kiinnostaa?
Tässäpä kysymys?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen