Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
pvdriver
"Hirsch"

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Lähinnä huuhtelua vailla. Itsellä tuli mieleen, toinen letku diesel-astiaan, toiseen letkuun imuvaihtaja kiinni jolla vedetään x-litraa dieseliä kennon läpi. Eikä tarvitse irroittaa...
JP_Vette
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

JP_Vette kirjoitti:Saabbien vakuutustilastois täytyy olla iso heitto.

Molemmat tapaukses *firma tähän*:

Allekirjotuksen hopia MY96 CS Tonttu. 2.0t, bagi, absit yms lelut: liikennevakuutuksen perusmaksu 750e / vuosi.

Purkuun ostamani punainen MY97 CD Tonttu. 2.0t, bagi, absit yms lelut: liikennevakuutuksen perusmaksu 501e / vuosi.
Soitin sitte *firma tähän* ja ne sitä selvitteli. Kuulemma perusmaksu on molemmille sama ja selitteli jotain alennuksista ja muista. Ei mun matikkaymmärryksellä mene ihan jakeluun, varsinkaa ku kaikki alet on tos hopias ja toisaalta vaikka miten paljo aleja laittais peräkkäin, niin mulla ne ei ikänä tiputa n. 33% toista 750:stä... Sano kuitenki luottavaisella äänellä, et kyl se hinta korjaantuu, ku auton ottaa liikennekäyttöön ja sit kone laske automaattisesti taas samasta perushinnasta ym. No sittehän mä pääsin jo siihenki, et mulle netti näyttäny iät ja ajat hintaa 501e per vuosi ilman aleja, ja jos hinta on sama, niin sehän pomppais sit sen 50% ku ottaisin sen liikennekäyttöön...

Huoh. Onneks mä maksan tyytyväisenä tota kalliimpaa suorilta. :roll: Muutenki avon kaskon kans ollu niin paljo säätöä, et tekis mieli äänestää jaloilla, mutta kun...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ei nyt oikeestaan ihmetytä mutta mietiskelen vaan...

Kuinkakohan monta kiloa Saksassa levitetään teille suolaa (kg/km) vuodessa ja mikä lienee vastaava luku Suomessa?
Juhaska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Saksassakin varmaan sama suolauksen kanssa, kuin Suomessa että joilllain alueilla enemmän ja joillain vähemmän...?

Tuotakin miettinyt, että voisihan senkin suolauksen tilalle keksiä jonkun muun konstin. :roll:
Juhaska
"Hirsch"

Itse tässä tuumaillut, että hankkisiko vai eikö hankkisi "jolla" -merkkistä puhelinta itselle.

Nokialaisista mennyt vähän maku, kas kummaa... :roll:
ZeiPii
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

No, hae ihmeessä. Mitäs enää tuumailet. Tai osta mun 925 (pari kk vanha), niin mä pääsen hakemaan Jollan ;-)

Olisin ottanut (ennakkotilannut) ilman muuta Jollan aikoinaan, mutta kun tieto android sopivuudesta tuli mediassa vasta sen jälkeen kun olin 925:n hankkinut. Nyt odottelen ... pari vuotta - kenties.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Juhaska
"Hirsch"

On vielä sen verran tuore tapaus, tämä uusi luuri valmistaja (vaikkakin entisten nokian työntekijöiden kehittelemä), että lueskelen vielä tovin kuluttajien kokemuksia/mielipiteitä siitä, ennen kuin rupean millekkään. :D

Kävin paikallisessa DNA-putiikissa ja sanoivat, että voivat kyllä luurin tilata, mutta nyt on varastosaldo pyöreä 0.

Perinteisesti akun kestoa on moitittu (parempaa odotellessa), enkä tiedä että kuinkahan tuo kestää kolhuja, kun meinaa olla välillä vähän kohellusta noiden laitteiden kanssa, että niiden pitää kyllä kestää vähän kaikenlaista minun omistuksessa. :lol:
Komppaaja
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Juhaska kirjoitti:Itse tässä tuumaillut, että hankkisiko vai eikö hankkisi "jolla" -merkkistä puhelinta itselle.

Nokialaisista mennyt vähän maku, kas kummaa... :roll:

Eipä mennyt jollankaan homma ennakkotilausten suhteen kuin Strömsössä.....ennakkotilaajat odottavat vielä vaikka kaupastakin on niitä jo jonkin verran saanut (vaikkakin rajoitetusti...)
Mr_Who
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ite oon miettiny ihan toisenlaista jollaa, jolla pystys helposti soutelemmaa pitkin erälampija :D saabin kattotelinneelle nostella ja liinalla kiinni ja menox lammen likelle. :wink:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
ZeiPii
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

:lol:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Mr_Who
"Hölösuu"

^^ niitä sais jo parilla satkulla kohtalaisia. En tarkota, että pitäs omistajanvaihdosta ruveta jollan takia tekemään, mutta rahassa satkuista. :lol:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
3J
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 3J »

Juhaska kirjoitti:Saksassakin varmaan sama suolauksen kanssa, kuin Suomessa että joilllain alueilla enemmän ja joillain vähemmän...?

Tuotakin miettinyt, että voisihan senkin suolauksen tilalle keksiä jonkun muun konstin. :roll:
Kerran satuin Hampuriin lumipyryn aikoihin ja voi sitä tien kamaluutta. Lumenaurauskalustoa ja henkilöstöä oli kuulemma vähennetty rankalla kädellä muutaman vähälumisen talven jälkeen. Kun lunta ei aurata, niin se pakkautuu todella nopeasti kovaksi siihen tien pintaan niillä automäärillä ja urat on aivan älyttömät ja se "pottupelto" risteyksissä. Ja suolaa kylvettiin, sitä oli jopa kasoina joissain paikoissa jolloin suola-auto oli joutunut pysähtymään. Ja kun lunta ei poistettu niin se suola vaan pahensi tilannetta, sulatti lunta juuri sen verran että se pakkautui taas entistä kovemmaksi.

Kyllähän sitä hiekkaa voisi käyttää tilalla, mutta se tahtoo lentää jäiseltä tieltä penkan pohjalle saman tien kun isompi auto pyyhältää ohi. Ja muutenkin käy niin että ajourissa ei ole yhtään hiekkaa jäljellä. Voisi tosiaan luopua suolauksesta melkein kokonaan, kyllä talvisella tielläkin voi ajaa ihan hyvin. Alussa varmaan tulisi onnettomuuspiikki, mutta kyllä se siitä tasoittuisi kun olosuhteisiin tottuu. Paino säilyisi siinä lumen poistossa ettei tule pahoja uria ja polanteita.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Mr_Who
"Hölösuu"

Toissapäivänä pihalle oli ilmestynyt mystinen joulukuusi, keskelle pihhoo hankkeen toloppavalon vierreen ol tökätty. Luulin, jotta joku ukki oli tuonut, mutta ei ollut. Ei kukkaan, ei tietoo kuka. Noh.. eilen sitte oli hävinnyt yhtä mystisesti kuin tulikin. Jäi harmittamaan se, kun oli aika priima joulukuuseks niin en omaa kuusta älynnyt vaihtaa päikseen siihen kun oli jo pois viety.. :) Liekkö sitten toimitettu väärään pihaan, vaiko naapuri keljuilun vuoks tuonu näytille oman kuusen. :D

Ja sitte muutaman päivän ajan mystine musta koira vappaana pyöriny pihamailla.. en tiiä kenen. Taidan ottoo kiinni kun niän ja pittee viikon ajan itellä, niin jos se omistaja sitte kyselleepi. Sillätavallakait sen tietää kenen koira. ;) Tiiä sitte onko pantaa ja onko siinä sitte mittää merkintöjä... Vai pitäskö laittoo uus panta siihen, jossa lukkoo, jotta "omistaja, kytke minut kiinni koska olen vaellellut pitkin kylänraittia kuseksimassa muittenkin pihamaille" :lol:
Himo_kaappoo
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Mr_Who kirjoitti: Tiiä sitte onko pantaa ja onko siinä sitte mittää merkintöjä... Vai pitäskö laittoo uus panta siihen, jossa lukkoo, jotta "omistaja, kytke minut kiinni koska olen vaellellut pitkin kylänraittia kuseksimassa muittenkin pihamaille" :lol:
sillähän voi olla myös mikrosiru ihon alla, mutta sen selvittäminen vaatii elukkalääkäris käynnin.. :D
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
Julle
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Julle »

Kuka maksaa käytetystä kojelaudan paneelista 200, kun uuden saa satkulla?
9-5 Aero - 00
Vastaa Viestiin