Ai jai, tuo Jussin heitto on tosi paha! Wanhat itäautot ei ole ihan jokapäiväisiä tuttavuuksia....
Limusiini on tietty ZIS ja alempi lienee ZIL.
Tuo kolmipyörä lienee jostain Tshekinmaan suunnalta, joten siihen veikkaan...Cezeta! Menikö läpi?
Kraftfahrzeug...voimamenopeli? Mitähän nämä voisi olla? Porschen suunnittelu viittaa maihin Itävalta-Unkari-Tshekki. Tshekistä löytyy tuonnäköisiä, olisiko siis jokin Tatra kyseessä?..
EDIT: Ja mikä ihme on tuo valkoinen avo? Ihan uusi tuttavuus. Ei se Mazda ole...Mazdatsun? Toyhatsu? Hondai?...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Jussi kirjoitti:[
Näitä en vielä paljasta, mutta likellä ollaan
Kausalassa muuten on Neste Matkakeitaan pihassa puoliperävaunullinen kolmipyöräinen Scammel rekka.... on varsin erikoinen tekele ja varmasti ollut mielenkiintoinen ajettava.
.
No isoon Lincolnin näköiseen tarjotaan GAZ -merkkiä. Mobilistissa olen tuosta lukenut, mutta vuotta tai numeroa ei ole muistissa
Taisin tuon ihmetyksen nähdä, kun käytiin juniorin kanssa Kotkassa tarkastamassa ysinooppaa. Sellainen turkoosinsinivihreä se oli muistaakseni. Melkein tuli käännytyksi ottamaan siitä kuvaa. On sen verran erikoinen.
Alin on Koenigsegg CC, ruotsalainen Ford-koneinen peto. Nuo ylemmät...hmm....Molemmat ratti oikealla -pelejä, eli ilmeisesti briteistä on kyse. Punainen lienee jokin Lotus -johdannainen, mutta harmaasta ei ole harmainta aavistusta.
PS. Edelleenkin kaivataan tietoja valkoisesta avosta, nyt sain kylläkin päähäni että se voisi olla Bitter.
EDIT: Ei tietenkään ole Koenigsegg, vaan Pagani Zonda C12. Eikä ole made in Sweden vaan Modenasta on kotoisin
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Ylempi on joku Autobianchi...(tarkistus omista arkistoista)...
Autobianchi Bianchina, jossa Fiatin 2-sylinterinen 499 kuution kone takana.
Arkistot tietävät
Alemmasta haisee jokin duroplast pitkään matkaan...
EDIT: Jussin on pakko olla väärässä.
+ mihin ihmeen nakkikioskiin tuo auto oikein on sullottu???
Viimeksi muokannut tknummelin, La Tammi 08, 2005 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Nyt en lähde kinaamaan Nummelinin kanssa, veikkaan, että samaa autoa on voitu tehdä eri nimillä kuten Fiattiakin. Kuva on napattu Vespa -sivustosta ja siellä se kulkee nimellä Vespa 400.
Auto on sijoitettu sellaiseen putiikkiin, joka huoltaa ja myy myös Vespan skoottereita, mutta kuten sanottu, autoa on saatettu tehdä myös tuolla toisella nimellä.
Alempi Jussin tieto Goggomobilista on oikein. Eikös olekin räyhäkkään näköinen veturi
Voi v***u! Nyt kismittää. Arkistoni erehtyivät. Kokeilkaapa itse, googlettakaa "Autobianchi Bianchina" kuvahaulla ja huomatkaa täydellinen yhteneväisyys...***tana.
No, kostoni ei ole edes paha. Kävin marraskuussa Sveitsissä kansainvälisessä hiukkasfysiikan tutkimuslaitoksessa CERNissä. Alue oli hieno, aito ei-kenenkään-maa, sotilaiden vartioima jne. Mutta etupihalla, SUOMEN lipun juurella oli tällainen (itse otettu tämä kuva):
(ja koettakaa taas saada auki, on kyllä monta kertaa testattu ja onnistuttu täällä)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Sori, tällä kertaa väärin! Itä on kyllä oikea ilmansuunta. Annetaanhan taas muille mahdollisuus. Ja vinkkiä perään: Tätä automerkkiä on myyty Suomessakin vielä 80-luvulla!
EDIT: Ja Dacia on Romaniasta
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius