Saab 93 -01 vikailmoitus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vincv
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 14:56
Paikkakunta: Helsinki

Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja vincv »

Olisi tälläinen probleema, että Saabissa syttyi moottorin hälytysvalo palamaan ja käytin sen korjaamolla. Hälytyksen syyksi sanoivat mittariston olevan viallinen. Uusi olisi maksanut maltaita, niin jätin ostamatta.

Auton tietokoneen kaikki hälytykset poistettiin huollon aika. Uudelleen käynnistyksen jälkeen tuli kuitenkin jokin vikailmoitus tietokoneen ruudulle. Näyttö on kuitenkin hieman viallinen, joten en itse keksinyt mitähän siinä mahtaa lukea. Keksisiköhän täältä joku mikä tuo voisi olla.

http://aijaa.com/TOHB4s
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

replace key battery.
luulisin että korjaamolla väärä diagnoosia viasta, jos check engine valo palaa.
seuraavan kerran kun kyseinen valo syttyy uudestaan niin jollekin Tech2 diagnosoitavaksi.
vincv
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 14:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja vincv »

Kiitos nopeasta vastauksesta. Tuohan se ongelma on, tällä kertaa taidan päästä vähän halvemmalla "huollolla".

edit.
Sanoivat purkaneensa johtosarjat ja testanneensa ne. Kun tuo moottorin hälytysvalo syttyi, niin lämpömittari oli lopettanut toimintansa ja kun sammutin auton, niin tuuletin huusi täysillä ja kesti tovin ennenkuin sammui kokonaan.
Tietokone luuli siis moottorin keittävän. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen mittaristo pelasi taas normaalisti, mutta moottorin hälytysvalo jatkoi palamistaan.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Johtosarjan purkaminen on kyllä viimeinen asia mitä tuossa tilanteessa tehdään. Vaatii melko lailla koko sisustan purkamisen ja kaapelinippujen setvimisen.

Neuvoni on että seuraavalla kerralla kun mittaristoon ilmestyy vikavalo niin lue ne vikakoodit oikealla testerillä eli Tech2:lla ja ota koodit talteen.
Johtosarja irti auton virroittelu voi johtaa omituisiin lopputuloksiin.

Lisää paikkakunta perustietoihisi jos haluat lähimmän foorumilla norkoilevan Tech2 operaattorin löytävän sinut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
vincv
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 14:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja vincv »

Kyllähän nuo jollain lukijalla olivat lukeneet vikakoodit, joku VSK Opel paketti lukee kuitissa.

Vianmääristys: vikakoodina P1622, ei väyläkommunikaatiota MIU:n kanssa.
Kts. vian etsintä 3.5 väylä diagnoosikommunikaatio.

Työhön liittyvät vianmääritykset:
Kojelaudan ja mittariston purku. Johtosarjojen mittaukset Trionic yksikön ja mittariston välillä. Kuormitus testi johtosarjoille. Todettu mittari viallinen. Vikakoodi poistettu.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja ippe »

Saabissa P1622 olisi A/C Relay, Output Form Control Module High, ainakin Saab Tunersin listojen mukaan:
http://www.saab-tuners.com/en/faq/catalog.html
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja nugge »

A/C Relay vikakoodihan ei pitäs sytyttää vikavaloa afaik?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kyllä P1622 2001 vuosimallisen T7 auton kanssa on nimenomaan tuo vincv kertoma: "Ei väyläkommunikaatiota MIU:n kanssa."
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Joo. Joskus kyllä canväylään on saanut aikaiseksi jonkin ihme perätilan joten tässä tapauksessa kannattaa nyt seurata toistuuko ongelma ja onko vikakoodi sama.
Vikakoodi voi olla siis heijastusta jostain muusta tapahtumasta.

Käytettyjä ehjiä mittaristoja voi kysellä foorumin ostetaan-palstalla, voit yllättyä montako tarjotaan ja mihin hintatasoon.
Myös vaihtomittariston naittaminen autoon techillä ei ole kummoinen juttu, mittariston esille kaivaminen sitten kestää vartista puoleen tuntiin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
vincv
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 14:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 93 -01 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja vincv »

Juu, pitää seurailla toistuuko sama ongelma. Tällä hetkellä mittaristo toimii täysin normaalisti ja kun tuon avaimen paristonkin vaihdoin, niin ei ole näytölläkään mitään vikailmoituksia. Tuota mittarin vaihtoa kannattanee miettiä vasta, jos ongelma toistuu.

Katselin jo hieman noiden käytettyjen hintatasoa ja noin satkulla saisi käytetyn hankittua. Olivat kylläkin 98,99,00 ja 02 vuoden autoista. Jos hankinta tulee ajankohtaiseksi, niin pitää tutustua myös foorumin tarjontaan.

Onko noissa mittareissa tapahtunut mitään muutoksia tuolla aikavälillä? Jos osanumero on pysynyt samana, niin tuollaisenhan pitäisi toimia ongelmitta omassakin autossa.
Vastaa Viestiin