Ongelma Mittariston kanssa
Ongelma Mittariston kanssa
Hei!
Ajattelin liittyä tänne kun täällä tuntuu olevan 9000 tietävää sakkia enemmä kun tarpeeksi.
Eli asiaan, minulla on 9000 2.0i 89' Manuaali Saab. Olen omistanut auton Elokuusta asti ja koko sen ajan auton nopeusmittari on toiminut miten sattuu.
On päiviä jolloin se ei toimi ollenkaan ja välillä toimii pätkissä, mutta aina kun se toimii se näyttää neulalleen sen mitä pitääkin.
Minulla on ollut mittaristo kädessä jo kerran ja mahdollisia kylmäjuotoksia en havainnut ja kaikki latta liittimetkin olivat kuin suoraa paketista vedetyt.
Minulla on katsastus tässäkuussa ja olisi kiva saada se mittaristo pelaamaan ettei tarvitsisi konttorilla ruveta takkuamaan asian kanssa.
Yksi vinkki tuli tuttavaltani että anturin johto olisi mahdollisesti hapettunut, mutta ongelma on se että en ole oikein perillä mistä sen anturin löytää.
Ymmärtääkseni kyseinen kapistus on kiinni vaihdelaatikossa jossakin päin?
Äsken mainitun tiedon lisäksi otan ilomielin vastaan ideoita ongelman selvittämiseksi.
Ajattelin liittyä tänne kun täällä tuntuu olevan 9000 tietävää sakkia enemmä kun tarpeeksi.
Eli asiaan, minulla on 9000 2.0i 89' Manuaali Saab. Olen omistanut auton Elokuusta asti ja koko sen ajan auton nopeusmittari on toiminut miten sattuu.
On päiviä jolloin se ei toimi ollenkaan ja välillä toimii pätkissä, mutta aina kun se toimii se näyttää neulalleen sen mitä pitääkin.
Minulla on ollut mittaristo kädessä jo kerran ja mahdollisia kylmäjuotoksia en havainnut ja kaikki latta liittimetkin olivat kuin suoraa paketista vedetyt.
Minulla on katsastus tässäkuussa ja olisi kiva saada se mittaristo pelaamaan ettei tarvitsisi konttorilla ruveta takkuamaan asian kanssa.
Yksi vinkki tuli tuttavaltani että anturin johto olisi mahdollisesti hapettunut, mutta ongelma on se että en ole oikein perillä mistä sen anturin löytää.
Ymmärtääkseni kyseinen kapistus on kiinni vaihdelaatikossa jossakin päin?
Äsken mainitun tiedon lisäksi otan ilomielin vastaan ideoita ongelman selvittämiseksi.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Ongelma Mittariston kanssa
mulla meni 1990 mallin iivarista pari vuotta sitten rikki vaihdelaatikossa kiinni oleva anturi.
Oli ihan jumittunut. Näinköhän sulla on se anturi menossa?
Oli ihan jumittunut. Näinköhän sulla on se anturi menossa?
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: Ongelma Mittariston kanssa
Joko anturi menossa tai anturin liitin hapettunu... Olikos näissä samaa ongelmaa kuin satkuissa eli että ne muoviset rattaat menee hajalle?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Ongelma Mittariston kanssa
Vaihteistossa vetopyörästön tienoilla. Näkyy hyvin auton alta.Kai1989 kirjoitti: Ymmärtääkseni kyseinen kapistus on kiinni vaihdelaatikossa jossakin päin?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ongelma Mittariston kanssa
Onko se anturi kallis? Vaikeustaso vaihtaa 1-5?
______________________________
Nykyiset:
Saab 9000 CD 89' 2.0i 16v -Manuaali 270tkm
VW Golf mk4 Variant 02' 1.6i 16v 320tkm
Entiset:
VW Golf mk3 Variant 98' 1.8i 8v 325tkm
Opel Kadett E 91' 1.8i 8v 240tkm
Opel Kadett E 85' 1.2S 8v 160tkm
Nykyiset:
Saab 9000 CD 89' 2.0i 16v -Manuaali 270tkm
VW Golf mk4 Variant 02' 1.6i 16v 320tkm
Entiset:
VW Golf mk3 Variant 98' 1.8i 8v 325tkm
Opel Kadett E 91' 1.8i 8v 240tkm
Opel Kadett E 85' 1.2S 8v 160tkm
Re: Ongelma Mittariston kanssa
1 helppo ja 5 vaikea
______________________________
Nykyiset:
Saab 9000 CD 89' 2.0i 16v -Manuaali 270tkm
VW Golf mk4 Variant 02' 1.6i 16v 320tkm
Entiset:
VW Golf mk3 Variant 98' 1.8i 8v 325tkm
Opel Kadett E 91' 1.8i 8v 240tkm
Opel Kadett E 85' 1.2S 8v 160tkm
Nykyiset:
Saab 9000 CD 89' 2.0i 16v -Manuaali 270tkm
VW Golf mk4 Variant 02' 1.6i 16v 320tkm
Entiset:
VW Golf mk3 Variant 98' 1.8i 8v 325tkm
Opel Kadett E 91' 1.8i 8v 240tkm
Opel Kadett E 85' 1.2S 8v 160tkm
Re: Ongelma Mittariston kanssa
Mun ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa, mutta kyllä sen pitäisi ihan plug-and-play-homma olla, eli siellä ykkösen tienoilla. Hintaa voi katsella nettikaupoista, tai laittaa ostoilmoituksen foorumille, tai tiedustella joltakulta joka foorumin myyntipalstalla kauppaa purkutonnarin osia. Itse ainakin kelpuuttaisin myös käytetyn osan.Kai1989 kirjoitti:Onko se anturi kallis? Vaikeustaso vaihtaa 1-5?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ongelma Mittariston kanssa
Palaan asiaan kun asia on tapetilla. Koitan keritä viimeistään tammikuussa tutkia tuon mittariston vian. Aloitan anturista ja ilmoittelen sitten mitä löytyy.
______________________________
Nykyiset:
Saab 9000 CD 89' 2.0i 16v -Manuaali 270tkm
VW Golf mk4 Variant 02' 1.6i 16v 320tkm
Entiset:
VW Golf mk3 Variant 98' 1.8i 8v 325tkm
Opel Kadett E 91' 1.8i 8v 240tkm
Opel Kadett E 85' 1.2S 8v 160tkm
Nykyiset:
Saab 9000 CD 89' 2.0i 16v -Manuaali 270tkm
VW Golf mk4 Variant 02' 1.6i 16v 320tkm
Entiset:
VW Golf mk3 Variant 98' 1.8i 8v 325tkm
Opel Kadett E 91' 1.8i 8v 240tkm
Opel Kadett E 85' 1.2S 8v 160tkm