Riippuu niin siitä että minkälaiseen ajoon on tulossa. Jos on pääasiassa lyhyttä matkaa vähällä kuormalla ja pikkuisen joskus maantieajoa niin kyllä mä lähtisin tota Micraa kattelemaan. Ylivertaisen kätevä kaupungissa, kulkee silkalla sukkahiellä, japanilaiseen tapaan ei pelästy kovemmastakaan talvesta ja niin ikään japanilaiseen tapaan se on kuski joka loppuu ennen autoa. Ei tosin koske koria mutta jos on asiallisesti pidetty huolta niin mitäpä sitäkään sitten murehtimaan.lucaf kirjoitti:onko mikään näistä viidestä kansainvälisestä vaihtoehdosta mielestänne varteenotettava (vaihdokkien valintaan on vaikuttanut maantieteellinen sijainti):
väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Kehun puolestani hiukan tuota 306:sta Pösöä. Minulla oli tilapäisautona tuollainen kesäkuusta lokakuuhun. Turbo-diesel -tosin. Paljon räplättävää ajankuluksi, mutta todella hauska ajatteva ja tankattava. Ostin viidelläsadalla ja samaan hintaan myös myin.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Ei ole hinnalla pilattu, ja todella tyylikäs peli.
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/329 ... s=9&page=1
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/329 ... s=9&page=1
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Juuri mitäänhän ei voi parin satasen autolta vaatia, mutta itselleni kyllä myös auton turvallisuus vaikuttaa auton valintaan.
Moni vanha Japsi vielä vähän mätänä on aika surmanloukku, toki jos ajaa hiljaa ja ei aja kolareita, mutta...
Moni vanha Japsi vielä vähän mätänä on aika surmanloukku, toki jos ajaa hiljaa ja ei aja kolareita, mutta...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Kaverilla ollut leone aikoinaan, muuta miinusta ei ollut kuin vuotava tuulilasi ja bensankulutus.
Itsellä oli etuveto -93 legacy 2l jolla kun ei silloisen mäen päällä olleen asunnon pihalle talvella tahtonut päästä niin vaihtui nelikko -96 2l imprezaan ja ei ollut lumesta eikä jäästä enää väliä.
Legacy oli halpa käyttöautona ja hyvä ajaa, jakohihna siitä katkesi mutta tuossa koneessa ei riko mitään. Imppu oli kalliimpi korjailla ja kulutus suurempi.
Itsellä oli etuveto -93 legacy 2l jolla kun ei silloisen mäen päällä olleen asunnon pihalle talvella tahtonut päästä niin vaihtui nelikko -96 2l imprezaan ja ei ollut lumesta eikä jäästä enää väliä.
Legacy oli halpa käyttöautona ja hyvä ajaa, jakohihna siitä katkesi mutta tuossa koneessa ei riko mitään. Imppu oli kalliimpi korjailla ja kulutus suurempi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Multa vapautuu (kunhan ensin saan sen pois hangen takkoo tarkasteltavaks) kunhan millon käytän tuoreella leimalla tuo -88 900c 4d. Joutava auto sikäli.. sillee vara-autona ollu ja suunnitelmissa ollu rakentaa siihe vaikka mitä, mutta vois joutoo myyä ku rahanreikee tuntuu olevan vaikka kuinka.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
9000CD23T kirjoitti:Ei ole hinnalla pilattu, ja todella tyylikäs peli.
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/329 ... s=9&page=1
....!! vau. Jos olisi autoliikkeessä, toteaisin että onpa hyvin pesty/vahattu ja puskurit kiillotettu. mut tuo ilmoitus jotenkin herätti uskon että ehkä toi on oikeasti noin helmi kun miltä näyttää?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Napakymppi, 9000CD23T löysi lucalle Aidon Auton!!lucaf kirjoitti: toi on oikeasti noin helmi
Eihän noista linkitetyistä tarjokkaista mikään vedä vertoja tuolle Aidolle Autolle !
Sininen Saab 9-3, '99
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Hyvältä näyttää. Käytettävyyttä ajatellen tuli kuitenkin mieleen että varustelusta ei ole mainittu mitään ja onko tuon ikäisessä esim. ohjaustehostin ja keskuslukitus ? Ja onkohan kaasarikoneella ? Näyttäisi enemmän harrastepeliksi sopivalta.VKe kirjoitti:Napakymppi, 9000CD23T löysi lucalle Aidon Auton!!lucaf kirjoitti: toi on oikeasti noin helmi
Eihän noista linkitetyistä tarjokkaista mikään vedä vertoja tuolle Aidolle Autolle !
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
MY88, viistokeula, mustat listat, sävylasit ja takaluukussa 900i, kyllä taitaa ruisku ja ohjaustehostin ainakin löytyä jos ei keskuslukitustakin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
miksi citroen xsarat on niin halpoja? näillä näkymin kallistun tämän puoleen ja noudan huomenna pois jos en yön aikana muuta mieltäni:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/327 ... =48&page=1
(luetellut viat ei kuulosta pahoilta, omistaja ei ollut varma pitääkö kallistuksenvakaja peräti vaihtaa (miksi se pitäis kokonaan vaihtaa?))
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/327 ... =48&page=1
(luetellut viat ei kuulosta pahoilta, omistaja ei ollut varma pitääkö kallistuksenvakaja peräti vaihtaa (miksi se pitäis kokonaan vaihtaa?))
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Itsellä on ykköskoppanen saara ollut nyt reilu viisi vuotta. Varaosat ovat suhteellisen edullisia ja hyvin tarjolla, koskapa moni osa käy 306:sen kanssa ristiin (ainakin ykköskoppasessa). Ajettavuus on mitä on, mutta eteenpäin pääsee ja yleensä taaksekinpäin.
Kulutus ok. Jotain sähköhommia omassa on ollut lähinnä etuovien haitarikumin sisällä olevien piuhojen tinailua. Kylmä talvella, eli pahvia keulaan. Nitisee ja natisee vähän joka paikasta sisältä, kuten tällaisen muovikinnerin olettaakin. Akun kunto kannattaa myös tarkistaa - todella herkkä akun varauksen suhteen. 5-ovisessa takaluukun tiiveys saattaa olla sieltä tännepäin, eli kannattaa kurkata takakontin maton alle.
Kannattaa tarkistaa, että taka-akseli on kunnossa ennen ostoa. Sen kuulee heiluttaessa takapäätä, noustessa kyytiin ja mutkitellessa: jos takapää narisee / vingahtaa, voi syy olla tyyppiviassa, eli taka-akselissa. Pahimmassa tapauksessa näkee jo takarenkaiden asennosta, eli jos on yläreunastaan selkeästi sisempänä kun alareunasta, alkaa akseli olla todella loppu. Tietty jos on lyhyen aikavälin ritsa niin saattaa olla ihan sama, jos vaan pysyy tiellä
Kulutus ok. Jotain sähköhommia omassa on ollut lähinnä etuovien haitarikumin sisällä olevien piuhojen tinailua. Kylmä talvella, eli pahvia keulaan. Nitisee ja natisee vähän joka paikasta sisältä, kuten tällaisen muovikinnerin olettaakin. Akun kunto kannattaa myös tarkistaa - todella herkkä akun varauksen suhteen. 5-ovisessa takaluukun tiiveys saattaa olla sieltä tännepäin, eli kannattaa kurkata takakontin maton alle.
Kannattaa tarkistaa, että taka-akseli on kunnossa ennen ostoa. Sen kuulee heiluttaessa takapäätä, noustessa kyytiin ja mutkitellessa: jos takapää narisee / vingahtaa, voi syy olla tyyppiviassa, eli taka-akselissa. Pahimmassa tapauksessa näkee jo takarenkaiden asennosta, eli jos on yläreunastaan selkeästi sisempänä kun alareunasta, alkaa akseli olla todella loppu. Tietty jos on lyhyen aikavälin ritsa niin saattaa olla ihan sama, jos vaan pysyy tiellä
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
Kiitti, luulis että katsastussetä olis merkannut taka-akselissa jos olis pahasti vialla? ilmoituksessahan oli lueteltu korjauskehoitukset.
vai pitäskö heittää elämä risaiseksi ja hankkia vanha kunnon kostaja!
http://www.nettiauto.com/sunbeam/1300/5740537 (itselläni oli ensi-autona tuollainen 1989 ja parastahan siinä oli....poppivehkeet )
vai pitäskö heittää elämä risaiseksi ja hankkia vanha kunnon kostaja!
http://www.nettiauto.com/sunbeam/1300/5740537 (itselläni oli ensi-autona tuollainen 1989 ja parastahan siinä oli....poppivehkeet )
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
No nää riippuu aina hieman katsastussedästä mitä sinne merkataan ja mitä ei. Ja tietysti autonkatsastajan suhteesta katsastussetään. Mutta toki jos on jo täysin lopussa se akseli niin hylsy tulee kyllä.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Re: väliaikainen auto - äänestys/häsläys/säätämisketju
edellämainittu xsara veti pisimmän korren. uskomattoman hienon ja modernin auton saa jo alle tonnilla, (tosin mielestäni tuolla autolla olisi voinut olla tuplasti enemmän hintaa). Hämmästyttävää sekin, että moottoritiellä kiihtyvyys 100->120 sujuu yhtä reippasti kuin 16v ogsatkulla (xsarassa 1.4l kone - oho se olikin 1.6l). Nyt vaan pitää toivoa että toi vakaajaremppa ei ole paha. kiitos kaikille vihjeistä ja neuvoista!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)