Keppikonsoli

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"

Keppikonsoli

Viesti Kirjoittaja sarka »

Oon kuullut että uudemmassa on kepin päässä metallinen pallo muovisen sijasta, ja olen jopa kerran nähnyt auton jossa on "uudemmanlainen" kapea keskikonsoli.

Kysynkin nyt vaan, että passaako uudempi keppi vanhempaan konsoliin, vai pitääkö koko keppikonsoli vaihtaa? Entäs sitten muovit, pitääkö nekin vaihtaa?

Vai onko se metallipallollinen keppi ees niin paljoa parempi että kannattaa alkaa vaihtamaan? Jotku on sitä kehuneet "tarkemmaksi"...

Kepin keskityksissä oli vissiin jotain eroja, liekö sillä mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kohde ois -85, vaihdokista ei vielä tietoa, kun on arvuutteluvaiheessa koko homma :lol:
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Re: Keppikonsoli

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kumpikin kunnossa ollessaan lähes saman tuntuinen eli vaihto tuskin kannattaa.

kuula kannattaa rasvata notkealla öljyllä välillä, niin pysyy keppi notkea liikkeisenä.

konsolin muovi osat pitää vaihtaa myös jos vaihtaa koko keppikonsolin koska konsolin etupään kiinnitys reijät eivät osu kohdilleen ristiin laitettaessa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
core2
"Hölösuu"

Re: Keppikonsoli

Viesti Kirjoittaja core2 »

antti.hakamaa kirjoitti: kuula kannattaa rasvata notkealla öljyllä välillä, niin pysyy keppi notkea liikkeisenä.
Luulen jotta olisi parempi käyttää puhdistettua vaseliinia kuin öljyä.
Siis samaa vaseliinia jota saa apteekista ja jota isot keittiöt käyttävät voidellessaan keittiökoneitaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin