Pitäisi väyrysmersun tilalle saaha farmaria ja mieleen tuli 9-5.
Hieman olen foorumia selaillut mutta mitä asioita tommoisessa automaattivaihteisessa 9-5:ssä tulisi ottaa huomioon? Ja onkohan kenellekään kyseinen auto tuttu http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6083612
mfl kirjoitti:Pitäisi väyrysmersun tilalle saaha farmaria ja mieleen tuli 9-5.
Hieman olen foorumia selaillut mutta mitä asioita tommoisessa automaattivaihteisessa 9-5:ssä tulisi ottaa huomioon? Ja onkohan kenellekään kyseinen auto tuttu http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6083612
Vai katselenko tilalle väyrysen farmarina?
Kannattaa suunnata katse 2004 ja uudempiin. Niissä on huohotus ollut heti tehtaalta lähtien kondiksessa.
..muuutta on se saabinkin tavaratila ihan hyvän kokoinen. Itse siis ajattelen asiaa lastenvaunujen ja kauppakassien kautta, riittää meille oikein hienosti.
Mikäs siinä jos saat tuon auton ex omistajan jostain kiinni rekkarin perusteella.
Jospa tuo huohotinpäivitys on tehty vaikka jo alle 150tkm ja auto on muutenkin kunnossa.
Selvitä onko öljyt vaihdettu muutoinkin kun vain huollon yhteydessä, mielellään / 10tkm.
Noilla kilometreillä "saattaa" mm. jakopää olla loppu ellei rempattu. Huonolla öljynvaihdolla turbokin vetelee ehkä jo viimeisiään. Jos nämä teettää kuntoon esim. merkkiliikkeessä, kannattaa samalla jo tilata uusi kone turboineen samalla hinnalla (ja asennuttaa se täältä forumin kautta löytyvillä osaajilla).
Jarrulevyjen vahvuudet kannattaa tarkistaa. Liike laitatti uudet levyt kun ne oli aikanaan eräässä omassa aerossa alamitassa (katsastuksessa harvoin mitatataan). Laskua tuli liikkeelle tuosta n. 600€.
Renkaiden kunnolla on näissä vehkeissä merkitystä auton myyntihintaan kun talvi- ja kesä settien uusimisesta ei alle tonnin selviä.
Kaiken pitää olla kunnossa tuohon hintaan!
Käy näyttämässä jollain luotettavalla ja osaavalla SAAB pajalla koeajon aikana jos auto on muuten hyvä.
Jos auto on kunnossa saattaa kuskille iskeä armoton autokuume. Hyviä Aeroja ei ole liikaa tarjolla!
Ruostuvia paikkoja ovat mm. takapyöräkoteloiden etualareunat (kotelon ja"helman" n.5cm levyinen pätkä) sekä pohja takapöntön ja ulostulon kohdilla.
99GLS kirjoitti:..muuutta on se saabinkin tavaratila ihan hyvän kokoinen. Itse siis ajattelen asiaa lastenvaunujen ja kauppakassien kautta, riittää meille oikein hienosti.
Eipä vaan tahdo mahtua muuta kun vaunut takapaksiin, ehkä yks kauppakassi saattaa lisäksi mennä, eikä puhettakaan että menis vaunu- ja koppaosat rinnakkain perälle muuta kun väkisin!(vrt. Emännän 2001 farkku mondeo johon jää vielä tilaakin sivuille kun vaunun ja kopan laittaa vierekkäin..)
99GLS kirjoitti:..muuutta on se saabinkin tavaratila ihan hyvän kokoinen. Itse siis ajattelen asiaa lastenvaunujen ja kauppakassien kautta, riittää meille oikein hienosti.
Eipä vaan tahdo mahtua muuta kun vaunut takapaksiin, ehkä yks kauppakassi saattaa lisäksi mennä, eikä puhettakaan että menis vaunu- ja koppaosat rinnakkain perälle muuta kun väkisin!(vrt. Emännän 2001 farkku mondeo johon jää vielä tilaakin sivuille kun vaunun ja kopan laittaa vierekkäin..)
Jaa, no pitääpä oikein kokeilla Ei ole vielä saabilla vaunuja kuskattu, esikoisen aikaan ajelimme v40 Volvolla ja siihenkin ne mahtui ihan hyvin. Siihen verrattuna tilaa on ruhtinaallisesti.
^joo siinä se onkin kun syvyyttä olis kohtalaisesti takatilas mutta leveyttä ei, ja kun vaunut lastaa poikittain peräkanaa kyytiin niin paksi onki täynnä...
Saappia käyty koeajaan.
Huohotinpäivitystähän tuohon ei oltu tehty ja takakaaretkin oli sen näköiset, että olisi pitänyt tehdä muutakin kuin maalailla suoraan ruosteiden päälle..
Oli tainnut seistä useamman hetken, kun akku oli melkein tyhjä ja jarrut hieman jumissa. Mutta hyvä oli ajaa kuten entisellä tonnarillakin