kysymys t7 limp home mode

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Onkohan kaasuläppäkotelo rikki kun limp-home moden resetoi pois niin menee viikko ja taas limp home mode iskee päälle. MItkä yleensä aiheuttaa sen ? Sen jälkeen rupes temppuilee kun turbo hajos...
Saab 9-5 Vector -03
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Iso imuvuoto voi olla yksi syy. Minulla irtosi ahtoputki läppäkotelosta ja sitten meni limppuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Mulla on itseasiassa 1 vikakoodi päällä P0101. Olen yrittänyt tutkia missä vika, mutta ei ole löytynyt. Kaikki letkut olen pistänyt uusiks sekä tuliterä ilmamassamittari...turbo vaihdettu kesällä uusi ja coolerin letkut tarkistettiin silloin samalla ja laitettiin kunnolla kiinni. Imuputki irrotettu nyt kahdesti ja laitettu varmasti kunnolla. Kaasupohjassa Mreq näyttää melkein 1100 yksikköa ja Mair harvoin nousee edes 1000 yksikköön...mikä todennäköisesti viittaa ilmavuotoon
Imusarjan kokeilin sillä että laitoin auton käyntiin ja ruuttasin starttisprayta imusarjan ympärille, mutta ei kyllä kierrokset noussut yhtään. Bypass on kokeiltu ja todettu ehjäksi. iso O-Rengas kaasuläppäkoteloon vaihdettu uusi ja cobra putkeen myös uus O-Rengas... Ei taida riittää enää taidot :D
Saab 9-5 Vector -03
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ota se imuputken ja ilmamäärämittarin välinen kärsä irti ja käännä se niin että ilmamäärämittarinpää sojottaa ylöspäin, samalla tulppaat sormella huohotuksen joka tulee imuputkeen ja puhallat sinne niin paljo ku lähtee.

Jos keuhkot kunnossa niin pitäisi puhaltaa takas kun pistät täydät hönkät sinne.

Eihän sulla ole VV-suodatinta?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Edellinen omistaja on siihen asentanut jonkin näköisen Speedpartsin sport airfiltterin joka on aika lailla vakion näköinen muovipönttö. Tai sitten on vaan laitettu joku tarra siihen. Eli ole vapaavirtaus suodatinta jos nyt sitä tarkoitit?
Kylmäkäynnistys on myös semmoinen, että tosi kauan kone käy noin 2000rpm ja sitten laskee tosi tosi hiljaa alaspäin. Myös lämpimänä se käy jonkin aikaa kovilla kierroksilla ja laskee hiljaa.
Ajattelin joskus kokeilla semmosta että ahtoputki läppäkotelosta irti ja ahtoputkenpää tukkoon ja sitten laittais vähän painetta imuputkesta niin varmasti löytyisi vuoto jos siinä imuputken ja läppäkotelon välissä? Uskaltaisko semmosta kokeilla?
Saab 9-5 Vector -03
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Palauttaisin sen ilmanputsaripuolen vakioksi. Massamittari on tarkka siitä että saa mahdollisimman laminaarista virtausta. Tuollainen putsari liian lähellä massamittaria saattaa sotkea toimintaa. Vikakoodi ja oireet viittaa siihen että ilmanmittaus ei toimi oikein eli joko vuotaa jostain tai sitten mittaus ei toimi oikein. Massamittarihan oli aivan uusi joten se on suljettu pois.

Uskaltaa sitä kevyesti paineistaa imupuoleltakin, kunhan huohotus on tulpattu pois siten ettei ilma karkaa kampikammioon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja nugge »

Turha se on irti ottaa läpästä, tekee sellasen adapterin joka on samal halkaisijal ku ilmamassamittari ja siihe pyöränrenkaanventtiili ja sit alkaa paineistaa. Ite paineistin johki 1.9baariin ennenku löyty vuoto. Pahin mitä nyt voi käydä on että jokin jo hajoamassa oleva letku leviää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Eipä auta muu kuin tallissa värkätä semmone ja kokeilla että miten käy.

Kiitos vinkeistä
Saab 9-5 Vector -03
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: kysymys t7 limp home mode

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Nyt ollaan kokeiltu edellä mainittuja vinkkejä, mutta ei ole vika poistunut. Huomasin että nyt kun tullut kovat pakkaset niin vika on häipynyt pois. Koko viikon olen nyt ajellut eikä vikavalo ole syttynyt eikä SID ilmoita mitään error codeja. Tuntuu että pakkaset vaikuttaa jotenki :lol:
Ihmeellistä..
Saab 9-5 Vector -03
Vastaa Viestiin